Hotelschool topic!

Heee iedereen,

Ik heb mij momenteel ingeschreven voor 2 hotelscholen, Amsterdam/Den-Haag en Leeuwarden!
Het leek me leuk om een topic te hebben waar iedereen die van plan is de hotelschool te doen dingen kan vragen, maar ook mensen die deze studie doen vragen kunnen beantwoorden en dingen kunnen vertellen!
Mijn vraag, hoe gaat een selectie dag er aan toe?

x

Waar woon je? of waar heb je een huisje? wat lijkt je een leuke stad om te studeren?

Je beantwoordt haar vraag toch niet? ^

Hahahah, neee…

Ik wil mij gaan inschrijven voor hotelschool amsterdam & breda.
Wil t liefst naar Amsterdam, lijkt me zo gaaf.
Heb alleen nog weinig ervaring in horeca…
3 maandjes in restaurant gewerkt & 1 week stage in een hotel…

Ik heb zaterdag selectiedag in Amsterdam :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:
Op de selectiedag zul je gesprekjes krijgen met een student, docent en iemand uit het vak, is er een groepsopdracht en een test om je Engels te testen.

Wanneer heb jij selectiedag?

In januari ga ik selectie doen voor Amsterdam.
Nu druk bezig met mijn motivatiebrief, cv enz…
Hebben jullie je allemaal voor 2 selectie dagen ingeschreven?

Ik heb mezelf ingeschreven voor Breda en Maastricht. Maar omdat ik momenteel in Amerika zit, heb ik de selectie van Breda pas in juli… En van maastricht via skype. Ik heb dus geen idee hoe de dagen eruit zien, maar ik zou het wel graag willen weten. Als je je dagen hebt gehad, kan je dan even een update geven.

Ik heb mij aangemeld voor Maastricht en ben uitgenodigd voor de eerste ronde.
Ben benieuwd of er hier ook meiden zijn die daarheen gaan!

Op de site staat wel precies hoe deze selectiedagen gaan, Klik hier.

Mijn tweede keus is Rijnijssel in Arnhem. Daar heb je een Fast-track opleiding in 2 jaar terwijl mensen van mbo er 4 jaar over moeten doen. Na deze opleiding heb je voorsprong op hotelscholen dus je hoeft 1 jaar minder op zo’n school te zitten. In totaal studeer je wel één jaartje langer maar je hebt al wel 2 jaar ervaring in het hotelleven.

Als ik dit jaar niet word toegelaten in Maastricht kan ik het na die Fast-Track opleiding dus nog een keertje proberen (:

Ik heb me al ingeschreven voor communicatie, maar misschien dat ik toch een brochure aanvraag, het klinkt wel héél interessant

Upje

Oh dit heb ik ook gedaan! Niet op dezelfde plaatsen, haha. Maar ik heb 'n fast-track gedaan in Tilburg van 2 jaar en nu zit ik op het NHTV in Breda voor 3 jaar. 1 jaartje langer, maar wel 2 diploma’s haha.

Oeh handig! Dan kan ik jou er vragen over stellen (als je dat niet al te vervelend vindt haha) mocht ik niet aangenomen worden in Maastricht (:

Ik heb een jaar aan de Hotelmanagement school in Maastricht gestudeerd. Het was er hartstikke leuk, maar het is er een chaos. Het is niet echt goed georganiseerd en de communicatie kan ook veel beter. verder leggen ze heeeeel veel druk op de studenten. Ik denk, dat aan de hand van wat ik ook met oud studenten heb besproken, de hotelschool in Maastricht achteruit is gegaan en niet echt meer de titel van de beste verdiend. Nu studeer ik Internationaal Hotelmanagement in Leeuwarden, waar het naar mijn idee beter georganiseerd is. Verder is de communicatie beter en ze doen ook echt wat met de feedback die ze krijgen van studenten (In Maastricht is een goede vriendin van me een keer naar school gestapt met kritiek/feedback, omdat ze een aantal dingen niet goed geregeld vond. Ze kreeg toen te horen dat als het haar niet aanstond ze niet op deze opleiding paste en maar moest stoppen. Toen heeft ze uiteindelijk ook besloten te stoppen.). In Maastricht begon de beginspeech van de directeur ook met: ‘Kijk links van je, kijk rechts van je. Deze mensen zullen er volgend jaar niet meer zijn!’. In Leeuwarden werd er tijdens die speech gezegd: ‘Ik weet zeker dat als jullie je best doen en inzetten voor deze opleiding zullen jullie allemaal de studie succesvol afronden!’. Dat laatste is toch wat motiverender, vind ik. Als jullie vragen hebben enzo mogen jullie altijd een berichtje sturen. En wat betreft de selectiedag: kom in TDV!! dus netjes in pak. En als ze vragen wat voor dier je zou willen zijn: een kameleon, want dan kun je je aanpassen aan elke situatie!

Ik ga volgend school jaar naar de Dacosta in Amsterdam, daar ga ik verder voor kok, maar je kan daar ook voor gastvrouw en toerisme enzo heen, vond eht wel een leuke school.

Ik heb gister te horen gekregen dat ik ben aangenomen in Breda! jeej ik ben super blij!! Het lijkt nog wel een beetje onrealistisch hahah

Nog meer mensen hier die volgend jaar naar Breda gaan? :slightly_smiling_face:

Nice dat je bent aangenomen! :slightly_smiling_face: Ik heb morgen mijn eerste selectiedag en dan moet ik een Engels test maken. Was die test moeilijk en welk niveau verwachten ze van je? En het motivatie gesprek is toch pas op de tweede selectiedag, voordat ik dat verkeerd heb begrepen :astonished:

Ik zit in Breda en ik heb de eerste selectiedag totaal niet lastig gevonden. Ze verwachten niet een heel hoog niveau, naar ik me kan herinneren. De tweede selectiedag was wel wat anders. Je hebt dan inderdaad een gesprek. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat zij heel andere gesprekken hadden dan dat ik had. Naar mijn idee kijken ze bij de tweede selectiedag voornamelijk naar je motivatie en persoonlijkheid. Veel succes met de selectiedagen! Hopelijk ben je door naar de tweede :slightly_smiling_face:

Ik ben aangenomen in Leeuwarden! Nog meer mensen? :slightly_smiling_face: