Ik ga deze zomer naar Romer of Milaan. Zijn er hier misschien meiden die er al eerder geweest zijn en tips hebben voor een hotel?(geen hostel!!). Het liefst een hotel die dicht bij openbaar vervoer ligt en in een goede buurt, en waarbij je ook een fatsoenlijk ontbijt krijgt(dus niet alleen maar een klef broodje, maar iets waarbij je keuze hebt uit meerdere dingen) Prijs maakt niet heel erg veel uit.
Ik ben met mijn moeder in Rome geweest, in hotel Augustea. Niet superduur, echt een simpel hotel maar wel echt schoon en het ontbijt was er ook wel oke. En het mooiste, het zat midden in het centrum, je kon zo op de bus of metro stappen, maar het meeste kon je gewoon lopend af:)
Ik ben twee weken geleden in ROme in hotel Marisa geweest tegenover station Termini, maar daar moet je niet heen gaan, want dat is echt de achterbuurt. Er lag een heroinespuit op straat en allemaal zwervers tegenover ons hotel naast het station te slapen. Het hotel was opzich te doen, alleen hadden ze mn handdoeken meegenomen, want ik had ook eigen handddoeken en het ontbijt was een soort kaiserbroodje en croissantje maar t ligt niet in een goede buurt dus dat is niks voor je dnek ik.
Dat klinkt wel goed! Dank je voor de tip
Nee dat lijkt mij idd niet echt fijn in zo’n buurt. Wel bedankt!
Grappig, daar heb ik ook gezeten! Bij mij is het alleen wat langer geleden, ik denk een maand of zeven haha xD Maar ik vond het juist een prima hotel? De buurt viel op zich ook wel mee. Je moet er alleen niet 's nachts nog even buiten gaan hangen, maar het ligt wel pal naast het station/winkelcentrumpje en vanaf dat hotel kun je heel Rome lopend bereiken (afgezien van de Sint Pieter, dat is een beetje ver maar een metro dagkaartje is/was maar een euro) Verder waren het prima kamers en goed ontbijt, dus ik zou het juist wél aanraden xD
Ik ben vorig jaar in Rome geweest in Hotel Galileo en dit jaar in Milaan in (Quality) Hotel Atlantic. Allebei heel centraal gelegen en beide aan te raden!
Die is inderdaad goed. Die andere ken ik niet.
Heeft dat hotel een zwembad? Mijn vader heeft het namelijk nogal snel warm en 1 van zijn eisen voor een hotel is dus ook een zwembad haha.
Ik ben in Rome in Hotel Navona geweest, vlakbij het Piazza Navona. Die heeft ook nog een dependance voor alleen vrouwen. Het was prima vertoeven daar
Nee, ze hebben allebei geen zwembad. Ik denk eerlijk gezegd dat de meeste hotels in Rome en Milaan dat niet hebben, want de meeste gebouwen zijn smal en hoog.
Station Termini staat idd bekend om z’n zwervers & hoeren, maar als je een beetje op jezelf let en niet ingaat op de praatjes van de mensen die je aanklampen dan valt het wel mee. Ik heb in een hostel gezeten een straat ernaast, vond het een prima buurt. Het was heel centraal en je bent overal zo!
Ik heb geen ervaring, ik ga dit jaar naar Milaan, maar wij gaan via arke.nl boeken, we hebben er (we=ik en mama) goede dingen over gehoord, dus misschien kun je daar even kijken?
Ik ben naar H10 Roma Città geweest, was een heel goed hotel qua service en zo. Ligt wel ietsje buiten het centrum, maar was heel goed bereikbaar met het openbaar vervoer (vlak om de hoek had je verschillende busstops en wat verder was er ook een metro station, en nog wat verder een treinstation). Het hotel zelf lag in een minder mooie wijk, maar daar had ik geen last van.
Ontbijt en zo was superlekker en heel uitgebreid. De kamers waren ook heel verzorgd, ik vind het echt een aanrader!