Hotel in Frankrijk, inchecken als minderjarige?

Ik heb een vraagje, ik ga binnenkort waarschijnlijk naar Frankrijk (Lille) voor een concert, ik moet dan in een hotel verblijven want de laatste trein red ik niet. Is het mogelijk om in te checken als ik 17 jaar ben? Ik ben dan wel bijna 18, zullen ze daar heel moeilijk over doen? Ik ben alleen.

Ik zou het googelen en anders even het hotel contacteren.

Niet elk hotel laat minderjarige alleen toe. Ik zou even contact opnemen met het hotel om het na te vragen. Is het anders niet een idee om hostel op te zoeken? Daar zijn minderjarig vaak wel toegelaten.

Er zijn bijna geen hostels in Lille zelf, veel daarbuiten maar ik ga 's avonds na het concert geen uur lopen. Er is er wel één op 30 minuten loopafstand maar daar staat duidelijk bij dat je 18 moet zijn :frowning_face:

Even bellen voor de zekerheid, want veel hotels doen dit niet. Beter dat je het van tevoren weet

Ik heb in een heel leuk hostel gezeten toen ik in Lille zat. Hostel Gastama heet het, ik zou eerder daar gaan zitten dan in een hotel.

Bellen… en als het niet kan: Airbnb! Ik ga na mijn examens een week naar Londen en ben ook 17, hotels lieten me niet toe, maar veel mensen die een kamer verhuurden via Airbnb wel! (Is ook stukken goedkoper)

De meeste hotels doen dit niet nee.
Wellicht dat je dan, samen met je ouders, even moet bellen, zodat ze overtuigd zijn dat je toestemming hebt van je ouders.

Ik heb even gekeken bij Airbnb en heb inderdaad een aantal goedkopere dingen gevonden die ook minder ver lopen zijn, wat natuurlijk heel fijn is voor als ik 's avonds laat alleen terug moet lopen. Ik ga ze vandaag even bellen om te vragen of het lukt, bedankt voor de tip!

Ik heb gisteren een reactie ontvangen op mijn email en ze zeiden dat ze me niet konden toelaten. Heb nu besloten om de nachtbus naar huis te nemen :’)