Hotel 18-

Hallo! :slightly_smiling_face:

Deze zomervakantie wil ik met vriendinnen graag naar Berlijn.
Je hebt daar heeeeel veel (leuke) hotels, maar geen van ons is 18.
Nergens staat duidelijk aangegeven of je 18 moet zijn om in te checken, dus is mijn vraag aan jullie: mag dit of niet? Of ligt het aan het hotel zelf?
We kunnen wel alle hotels gaan bellen of mailen om te vragen, maar het zijn er echt heel veel. Ik heb ook al opgezocht of het mogelijk is om onder de 18 te boeken of in te checken, maar zoals ik al zei is het niet echt duidelijk aangegeven…

Dus mochten jullie meer weten; ik hoor het graag!

XXX

Ik denk niet dat er veel hotels zijn die je toelaten. Misschien kan je beter zoeken naar hostels? Ik weet alleen ook niet of die wel jongeren onder de 18 toelaten

Toen ik nog geen 18 was en met een vriendin op vakantie wilde die 17 was (ik was 16, zij werd een maand na die vakantie zelfs 18) konden we bijna nergens terecht. Maar dat was in Nederland, weet niet hoe het in het buitenland is, maar ik zou even informeren bij een reisbureau.

Dit.

Wat is het verschil tussen een hotel en een hostel? Domme vraag, ik weet het

http://www.boekhostel.nl/…l-tussen-hostel-en-hotel/

Dan moet je naar jeugd hostels kijken, dan kan het wel. Ik ben zelf met een groep vriendinnen naar Berlijn geweest een paar jaar terug en toen was de oudste van ons 17, bij zo’n jeugd hostel is dat prima. Zou alleen zo snel geen voorbeelden weten voor je.

^ Dankjulliewel!

Ik ben zelf ook 17 dus moet dan wel lukken, maar zijn die jeugdhotels verder wel een beetje leuk dan? :slightly_smiling_face:

Ja, je moet je voorstellen dat je dan een kamer krijgt met (meestal) 3 stapelbedden. Wij waren met een groep van 6 waardoor dat prima was, maar als je bijvoorbeeld met 3 gaat is het vaak wel zo dat je de kamer deelt. Hetzelfde geld voor de wasgelegenheden. Maar goed, daar staat een lage prijs tegenover. En je moet je afvragen in hoeverre je op de kamer wil blijven hangen natuurlijk. Ik was er tevreden mee.

We zijn vooral van plan om gewoon weg te gaan overdag, maar dat we 's avonds wel in onze hotelkamer/ons hotel kunnen zitten. Dus in eerste instantie gewoon voor het slapen. Heb je misschien ook enig idee hoeveel openbaar vervoer in Berlijn kost? Sorry dat ik het aan jou vraag, ik kan het ook opzoeken, maar vind het handiger om te horen van iemand die er (eventueel) ervaring mee heeft :stuck_out_tongue:

Ik ben met school in Berlijn geweest voor een week. We zaten daar in een jeugdhotel. Lekkere bedden (geen stapelbedden), eigen badkamer, goed ontbijt en een schoonmaakster. Ik heb even opgezocht welk hotel het was:

Hotel Transit
Hagelberger Straße 53-54
10965 Berlin-Kreuzberg

Het hotel is echt een goed hotel, ze zeggen dat het niet een al te beste buurt is maar dat vond ik echt meevallen. Het hotel is goed te vinden op google, dus kijk maar wat je er van vind. Good luck!

^ Dankjewel, ik heb al even gekeken, ziet er goed uit!
Maar is dat wel echt een jeugdhotel dan? Of waren er leraren bij aangezien je met school was? :slightly_smiling_face:

Nee het is echt een jeugdhotel! Het is wel gebruikelijker dat er klassen/scholen komen, maar ik geloof dat het ook voor individuen gebruikt kan worden. En zoals het er op de foto’s uit ziet, zo ziet het hotel er in werkelijkheid ook uit.

Maar je zou voor de zekerheid even kunnen mailen? Kan nooit kwaad!

Oh okee gelukkig! Want ik had een ander jeugdhotel gezien, maar die zag er echt uit alsof het voor 12-jarigen was… En deze ziet er wel echt heel leuk uit :grinning: Is ook niet duur trouwens :slightly_smiling_face:

Ja is goed, kan ik inderdaad wel even doen. Bedankt voor je informatie !!!

Openbaar vervoer in Berlijn is fantastisch! Metro’s rijden daar 24/7 en ook de bussen zijn heel goed te doen. Je kunt overal komen met het openbaar vervoer. Vergeet alleen niet van tevoren tickets te kopen voor je hele verblijf, want voor hoe meer dagen je koopt hoe goedkoper het in verhouding is.

je moet gewoon even mailen!
heb ik ook gedaan toen ik het verjaardagscadeau voor mn vriend ging regelen, ik geef hem 2 dagen naar antwerpen met hotelovernachting. ik heb even een mailtje gestuurd en het was geen probleem, ik moet alleen schriftelijke toestemming van mn ouders krijgen. (we zijn beiden 17)
het kan overigens niet via vakantieveilingen of wat dan ook want daar moet je wel echt 18 voor zijn.

@Kairo: (Laatste vraag) hoe ben je naar Berlijn toe gegaan?

@Sunburst: We zoeken nu iets via booking.com omdat je daar plenty hotels hebt, maar daar staan ook een paar jeugdhotels tussen, dus lijkt me niet dat je overal per se 18 voor moet zijn. Via welke site heb jij geboekt? Of gewoon via site van het hotel zelf?

Ik ben 17 en afgelopen december ben ik (in mn eentje) voor een paar dagen naar Engeland geweest. Ik heb in een hotel overnacht, ze hebben er niks van gezegd. Ik weet niet of dat in Engeland anders is dan in Berlijn, of dat het per hotel verschilt. Maarja, ik heb er in iedergeval geen problemen mee gehad. Succes en veel plezier op vakantie :slightly_smiling_face:

nee klopt, bookings is ook heel anders, dat zijn geen aanbiedingen ofzo, dat is gewoon een overzicht van alle hotels. dan kan het idd heel goed dat er wel jeugdhotels/hostels tussen zitten en daar mag je dan wel heen.
ik heb gewoon via de site van het hotel zelf geboekt omdat je anders bij van die sites terechtkomt met aanbiedingen en dat is vaak (bijna altijd) 18+.

zelf ben ik wel eens naar een hotel geweest toen ik 17 ben, ik denk dat het wel gaat lukken !