Hospiteeravond

Hee allemaal!

Ik heb komende week 2 hospiteeravonden op een avond. Maar ik heb echt werkelijk geen idee hoe dat in zn werk gaat. Ze zijn ook best wel vlak op elkaar geplaatst ( 19.45 en 20.45).

Hoelang duurt zoiets meestal? En wat kan ik verwachten oid?
Alvast bedankt!

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt,
maar vaak wordt je alleen of tegelijk met anderen ondervraagd over je hobby’s, je persoonlijkheid en alles wat ze misschien wel van je willen weten. vertel natuurlijk wel zoveel mogelijk positieve dingen en probeer er een gezellige avond van te maken!

2 vriendinnen van mij hebben dit gedaan in Utrecht en Groningen. Allebei vonden ze het een soort van vleeskeuring, je zit met een aantal mensen tegelijk en dan moet je proberen op te vallen.

De ene vriendin had op een gegeven moment geluk dat ze bij mensen moest hospiteren die precies dezelfde interesses als haar hadden, en daar kon ze natuurlijk heel veel over kletsen.
De andere vriendin had er wel genoeg van na 6x hospiteren en zij is maar in een studentenflat gaan wonen.

Probeer overal over mee te praten en vooral niet stil te vallen. Zorg dat je een beetje opvalt eigenlijk… Meer weet ik er ook niet over :slightly_smiling_face:

Succes!

Ik weet stiekem niet eens wat het is, en ik ben te lui om op google te kijken.

meestal duurt hospiteren een half uurtje tot uurtje… maar dat ligt een beetje aan het huis…

wat je kan verwachten zijn veel mensen in een kamer, ze zullen veel over je willen weten dus probeer leuk en uitgebreid antwoord te geven, ze willen je immers leren kennen om te zien of je bij hun pas… blijf sowieso jezelf!

waar ga je hospiteren?

Ik heb een xtje 2,5 uur gehospiteerd :grinning:
en de kamer niet gekregen…:stuck_out_tongue:

Ze proberen te zien of je een leuk persoon bent die zij in hun huis willen hebben, dus laat je gewoon van je goede kant zien :slightly_smiling_face:

Mocht je trouwens nog een kamer in Utrecht zoeken, mijn vriend bied zn kamer nog aan :’) (450/maand inclusief en 18 M2 ofzo)

Dankjulliewel! Ik ga in Nijmegen hospiteren, ik zal wel posten hoe het gegaan is.

sorry, maar wat is hospiteren?

Ik heb er zelf nog geen meegemaakt, dus daar kan ik je weinig over vertellen!
Ik weet alleen dat vaak alle huisleden aanwezig zijn, en dan ga je eerst kennismaken met ze en stellen ze je allemaal vragen.

Maar 1 tip, heel cliché: wees jezelf, want je wilt echt niet opgescheept zitten bij mensen waar je helemaal niet bij past! Ik ken iemand die zich anders voor ging doen en die vragen ging beantwoorden ‘naar de zin’ van die mensen. Die mensen bleken alleen maar te stappen en zuipen, terwijl dat meisje zelf helemaal niet van uitgaan hield. Ze baalde wel toen die gasten haar elke nacht om 4u stomdronken wakkermaakten en zij er om 6u uitmoest =P

Nou bij de eerste avond zat ik met nog 4 andere meiden gewoon lekker te kletsen met de bewoners zelf, alleen er was iemand die had een jaar in Madrid doorgebracht en die kreeg eigenlijk meteen de voorkeurf zeg maar. En bij de tweede was het echt zo´n vragenvuur. Dr zaten 11 bewoners en ik zat daar tegenover op een stoel. Best wel ongemakkelijk vond ik het maar ik gaf overal gewoon relaxed antwoord op. Helaas ben ik het bij beiden niet geworden maar ik blijf doorzoeken!