hospiteeravond studentenkamer

Dag meiden,
Ik ga volgend jaar studeren en heb vorige week voor het eerst gereageerd op een kamer op kamernet.nl. Vanochtend kreeg ik een mailtje met dat ik uitgenodigd was voor de hospiteeravond, dus ik ben natuurlijk heel blij haha!
Maar het probleem is: ik word waarschijnlijk gebracht door mijn vader omdat ik anders 's avonds laat met de trein vanuit Wageningen terugmoet naar Zaandam, maar is het normaal om (een van) je ouders mee te nemen? Vinden die studenten dat niet raar? Of zal ik mijn vader buiten laten wachten? :stuck_out_tongue: Dat betekent wel dat ik dan helemaal alleen naar binnen moet… Help!

Bedankt xxx

Geen idee, beschouw dit maar als een upje

Met je vader naar binnen dan ben je 100% kansloos, zonder vader 20% kans…

Wat is een hospiteeravond?

ik zou echt NIET met je vader naar binnen gaan, niets ten nadele van je vader hoor
en dat je alleen moet, tsja, daar zul je toch aan moeten wennen, dat zal je nog wel meer moeten doen
en het zal allemaal wel meevallen als je eenmaal binnen bent. Zoniet dan weet je ook meteen waar je aan toebent… :slightly_smiling_face:

Neem anders een vriendin mee terwijl je vader wacht in vb. een café’tje in de buurt of zo?

Neem NIET je pa mee dan nemen ze je sowieso niet dat is echt kansloos gewoon alleen gaan en laat je anders ophalen ofzo ook geen vriendin mee gewoon stoer alleen dr heen gaan want anders is t gelijk nee

Inderdaad, gewoon in je eentje erheen gaan. Het gaat om jou, jij wil daar ook zelfstandig gaan wonen (:

Dankjulliewel meiden!
Het is allemaal nog heel nieuw voor mij, had geen idee wat ik moest verwachten van zo’n hospiteeravond haha. Maar ik heb ook een beetje rondgesurft naar ervaringen van anderen enzo… en ja, tis idd beter als ik me pa niet meeneem :stuck_out_tongue:
Moet volgende week heen, hoop dat het wat wordt!

alvast veel succes! :grinning:

Het wordt hoog tijd dat ik ook eens ga reageren, lijkt me ook flink spannend zo;n hospiteeravond. Ik zou echt het gevoel krijgen dat ik van top tot teen gekeurd wordt.

@ooii: dat word je ook

hospiteeravonden zijn gewoon vleeskeuringen vaak. Soms worden er echt de meest belachelijke dingen gevraagd. Maar hopelijk heb je een net en normaal huis, dan valt het helemaal mee en zal het gewoon gezellig zijn :slightly_smiling_face:
gelukkig vond ik mijn kamer op een makkelijkere manier

Oke ik reageer maar niet meer op kamers :S
Maar dat is helaas de snelste manier voor mij om uit huis te gaan ><

anders neem je toch je pa en ma mee en kunnen ze samen iets in de stad drinken of naar de film oid??
Handigst lijkt mij om gewoon bij een vriendin daar te slapen!
Of ken je er verder nog niemand omdat je er nog niet studeert?? Dan lijkt mij het bovenste het handigst :wink:

Ik snap nog steeds niet wat een hospiteeravond is.

Op een hospiteeravond worden gewoon een paar mensen uitgenodigd die hebben gereageert op een kamer en deze graag zouden huren.
Op deze manier kunnen degenen met wie je het huis gaat delen en er al wonen een beetje zien wat voor iemand je bent. Degene die ze het leukste vinden op zo’n avond krijgt de kamer. Dit hoeft uit mijn eigen ervaringen helemaal geen vlees keuring te zijn! Het is ook maar net wat voor iemand ze zoeken! Als het allemaal studenten zijn die alleen maar feesten ed ja dan kan het een vleeskeuring zijn en zoeken ze net zo’n iemand als zij zelf. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze liever iemand hebben die wat rustiger is, zich aan het schoonmaakrooster zal houden enzovoort :wink:

Dankuu Simone[A]

Ik ben net terug, wat een reis zeg! Zaandam-Wageningen en dan ook weer terug :stuck_out_tongue: Maar ik ben maar alleen gegaan, er waren 3 anderen. Een jongen van 25 haha en twee meisjes die een van de bewoonsters al kenden, dus toen dacht ik meteen al dat ik kansloos was. Toen we weggingen zeiden de bewoners dat we ergens deze week gebeld zouden worden, maar toen ik in de trein terugzat werd ik meteen al gebeld dat ik het was geworden! Dus ik ben vetblij nu :grinning:

Gefeliciteerd ^^