Horlogeglasnagels

Hallo,

Zoals velen van jullie misschien inmiddels wel weten ben ik Chronisch ziek, ik heb de ziekte van Crohn. Heel vervelend allemaal, maar toen ik mijn diagnose kreeg werd er mij verteld dat ik ook horlogeglasnagels (=trommelstokvingers) heb. Dit hoorde wel wat bij Crohn ofzo. Er was geen goede doorbloeding in mijn handen (mijn nagels waren ook vaak extreem blauw). Zelf kon ik niks op internet vinden dat dit bij de ziekte van Crohn hoort, maar de arts beweerde van wel.

Dus dan geloof ik dat maar…
Nu is het een paar maand verder, mijn onstekingen zijn langzaam aan aan het afnemen, en mn nagels zien niet zo vaak blauw meer.
Maar ik vroeg me af of die horloge glasnagels nog weggaan.
(ik heb het overigens niet zo erg als wanneer je het googled hoor… die afbeeldingen zijn wel extreem). Mijn nagels zijn erg bol en krom en ik merk dat mn nagels steeds breeder worden. Dit vind ik dus absoluut niet mooi.

Ik was altijd groot fan van nagellak, maar nu vind ik dat echt niet mooi meer.
[b]
Weet iemand of je nog van horlogeglasnagels af kunt komen, of dat dat altijd zo blijft? Of heeft iemand hetzelfde? Vind het zo lelijk :frowning_face: Voor anderen valt t misschien niet zo op, maar mij wel.

Ook breken mn nagels heel snel af, en zijn ze extreem droog![/b]

heb je al eens valse nagels proberen laten zetten?

Oei…
Misschien vitaminetjes nemen voor je haar en nagels?
(vind je in het kruidvat ofzo)

Valse nagels zijn idd niet zo super voor je nagels, maar als ze goed geplaatst zijn en er ook op de juiste manier terug afgehaald worden, is de “schade” zeer klein. Daarom dat de meeste vrouwen dit blijven doen… want het duurt wel effe voor aleer de “beschadigde” nagel uitgegroeid is. Maar je hebt wel mooie nagels natuurlijk.

Ik zelf heb ook heel slechte nagels van mijn eigen, heel kort en broos, breken bij het minste af. Is ook niet zo mooi, maar ik heb nu vaak gelnagels en ik vind het mooi en het is stevig, maar inderdaad niet zo best voor je eigen nagels.
Maar die vitamientjes zou ik zeker eens proberen !

heb je misschien een foto? zodat we een beetje kunnen zien hoe “erg” het is,misschien valt het wel helemaal niet zo erg op :slightly_smiling_face:

Gel nagels ziet er ook mooi en gezond uit.

je kan je nagels smaller doen lijken door donkere nagellak te dragen en een klein stukje van je nagel open te laten aan de zijkant :slightly_smiling_face:

http://www.beautygloss.nl/2011/07/08/ik-heb-gelnagels/

Nee, dat valt niet op. Ik heb zelf brede nagels en ik laat altijd een stukje open zodat ze smaller lijken. :slightly_smiling_face:

Dan moet je misschien ook een tijdje een nagelverharder gebruiken zodat ze aan kunnen sterken. Of een harde nagellak. Ik heb een van Maybelline die is keihard als ik die op heb en dan breken mijn nagels niet. :slightly_smiling_face:

Ik heb net gelezen erover en ik lees dat het met de longen heeft te maken dus ik kan de link met de darmen niet zo goed leggen. Je zou het alleen optisch kunnen verminderen. Kan je dokter je niets aanraden waardoor het vermindert?

Ik hoor hele goede verhalen over de nagelverzorging van Trind. Misschien is dat iets voor jou?

Slik je voldoende vitamine B? Dit zou misschien iets kunnen helpen tegen het snel afbreken van je nagels… Alhoewel in die ‘‘haar en nagel’’-supplementen meestal veel vitamine B zit.
Ik denk dat het iets te maken zou kunnen hebben met onbalans van je stofwisseling, de diameter van bloedvaten in je vingers zijn ook verwijd. Daardoor zou Crohn een oorzaak van trommelstokvingers kunnen zijn.
Dat zou ook een verklaren dat trommelstokvingers typerend zijn voor long- en hartziekten (verslechterde opname en transport van zuurstof door het lichaam).

Heb hier ooit iets over gehad op school, is alleen niet meer helemaal helder…

Horlogeglasnagels en trommelstokvingers zijn overigens niet hetzelfde… Komt vaak wel tegelijk voor.
Het komt niet door iets met je longen specifiek, het komt door zuurstof en vit b12 gebrek. Wat veroorzaakt kan worden door de ziekte van Crohn en een aantal andere factoren.

Ik zou dus kijken of je vitamine B supplementen kan slikken, specifiek, als je dit al niet doet? Of het weg gaat weet ik niet, op google spreken ze van een ‘vervorming’ maar niet waardoor. Als dit vocht oid is dan kan het gewoon wegtrekken natuurlijk.
Kun je het niet aan een arts vragen die je behandeld? Die heeft hier vaker mee temaken en weet waarschijnlijk ook wel oplossingen als die er zijn.

Ik weet trouwens dat je veel aan haken doet, zijn jouw vingers dan ook echt zo opgezet als op plaatjes op google? Hoe doe je dat dan in hemelsnaam met haken? :stuck_out_tongue: Het lukt mij onder normale omstandigheden nog niet eens :blush:

Ik lees net dat vitamine B12 vooral in melkproducten en vlees zit, dierlijke producten dus. Mag je dit eten icm de ziekte van Crohn? (Ik heb geen idee wat je wel en niet mag eten dan, maar lijkt me dat je niet zomaar alles kan eten?)
Want dat zou natuurlijk alweer verklaren waarom je er te weinig van binnen krijgt, dan kun je er misschien aan denken om bvb nog extra losse B(12) supplementen te kopen en die naast die waar alles in zit te slikken?

uhm… lastige situatie! misschien nog een keertje naar de art gaan en om hulp vragen? of anders misschien naar een nagelsalon, zij kunnen er misschien ook wat aan doen? en veel melk enzo drinken en groente en fruit eten en blijven smeren met nagel/hand creme. eventueel kun je ook een voedende nagellak gebruiken. zelf heb ik ook best broze/droge nagels en zolang ik dit allemaal doe worden ze er wel mooier door :slightly_smiling_face:

Ik heb gezocht op google maar ik kan er niks over vinden of het blijvend is, ik hoop voor jou van niet! Gelnagels zou ik persoonlijk niet doen. Ik heb van mezelf heel erg sterke nagels maar nu heb ik net gelnagels gehad en zijn mijn nagels heel dun. Ofwel moet je het een hele tijd blijven doen ofwel is dat geen optie denk ik. Misschien eens raad vragen aan je arts? Heel veel sterkte nog!

@beertjeschips vervelend dat je zoveel haar verliest en die ziekte hebt! ik hoorde in het slechte beauty producten topic dat je syoss gebruikt(volgens mij,of was dat iemand anders?) . als ik jou was zou ik aan je arts/kapper vragen of je haaruitval mogelijk mede door die haarkleuringproducten te maken hebben. ik hoor namelijk zelf echt slechte verhalen over syoss en ik heb er zelf ook niet echt goede ervaringen mee. verder zouje eventueel tegen dat haarverlies ook een goedhaarmasker kunnen proberen, misschien dat dat ook nog iets doet…
ik hoop dat ik je heb geholpen hiermee :slightly_smiling_face:

Ja, ik vind het heel raar. Ik kan de link tussen dit verschijnsel en de ziekte van Crohn niet leggen. Echt heel raar!
Trind krijg je bij de Douglas. Ze zijn wel wat duurder, maar ik hoor altijd dat ze doen wat ze beloven!

Haaruitval heeft temaken met eiwit tekort, als ik t goed heb.
Je nagels worden ook broos door eiwit tekort.
Neem je al iets van whey of eiwitpoeder/shakes?

Volgensmij kan t weggaan :slightly_smiling_face: Ik dacht trouwens dat dat alleen bij longaandoeningen voorkwam, nieuw voor mij bij crohn :stuck_out_tongue: