Horeca verhalen.

Aangezien er ook al een kassa verhalen topic is, lijkt het me ook wel leuk om een horeca topic aan te maken, aangezien daar ook veel bizarre dingen gebeuren.
Dus vertel;

Ik had ooit eens een Duitser op het terras zitten die wou eten, dus ik die man de kaart brengen. Na een poosje werd ik geroepen met de vraag of ik geen Duitse eetkaart had. Die hebben we niet, wordt die man ineens helemaal boos en wou hij niet meer eten. Alleen omdat we de kaart niet in het Duits hadden.

Pech voor hem :’)
Leuk topic trouwens, ik lees het kassaverhalentopic altijd met veel plezier. Als ik straks vakkenvuller ben, maak ik wel een vakkenvulverhalentopic aan :’)

leuk topic, dus hopelijk komen er leuke verhalen!

Hahaha! :’’]
Vind het nu al een leuk topic, aangezien ik later zelf in de horeca wil werken. ^^

Kassaverhalen? Ow dat wordt mn nieuwe topic. Ik heb altijd de meest vage mensen in de winkel.

Maar die man is gek…

Ik werk in de horeca en maak echt vaak blunder
laatst op het terras vroeg iemand of we een pannenkoek hadden
ik zei dus nee dat staat niet in ons testament
moesten ze lachen om het woord testament… ja ik kon het niet beter benoemen

en ik heb ook al eens iemand perongeluk 10 euro teveel teruggegeven…

Ik werk in een kiosk in een waterpretpark en dan hoor ik echt de meest rare dingen xD

• ‘Verkopen jullie ook lekkere snoepjes?’
  • ‘Verkopen jullie ook ronde ballen?’ Had echt de neiging om te zeggen: ‘Nee, sorry, alleen vierkante’ :stuck_out_tongue:
  • ‘Waar is het binnenzwembad’ ik zeg zonder na te denken: ‘binnen’. Dat vrouwtje helemaal boos geworden enzo, omdat ik ‘brutaal’ was :’)

Waar ik ook altijd zo’n hekel aan heb, is als er kleine kindjes aankomen lopen die vragen hoeveel alles kost (‘Hoeveel kost dit? Hoeveel kost dat? en dat?’) en ondertussen staat er echt een heel lange rij en dan zeggen ze: ‘o, ik heb alleen maar 5 cent’ :cowboy_hat_face: hihi

En zo gebeuren er echt heel veel dingen, ben ze nu alleen even kwijt xD Kan niet wachten tot de zomer weer begint (:

Ik heb tot mijn 12de in een café gewoond ( t was van mijn ouders en wij woonden er boven )

Dit is het verhaal wat mij liet beseffen wat alcohol met mensen kan doen:
Er kwam altijd een hele aardige man, ik als des tijds 9 jarig meisje had altijd lol met hem. Hij kon alleen niet zo goed tegen alcohol en had een beetje geld problemen… Dus hij ging gokken… Na drie keer verloren te hebben, was zijn geld op. Dus hij pakt een pistool en schiet onze gokautomaat kapot… Ben nog nooit zo geschrokken en kan het zit nog steeds in m’n hoofd.

En mijn beste verhaal. Ik heb The Rolling Stones ontmoet, ze kwamen in onze kroeg toen ik 4 was… En ze speelde een liedje voor me op hun mondhorminica :metal:

Ik had laatst een man die graag een beetje maggie door zijn soep wou.
Dus ik in de keuken even wat maggie halen.
Blijkt dat we alleen zo’n hele grote fles van een halve liter hadden.
Dus ik die brengen: “Alstublieft meneer, een béétje maggie :grinning:” (met grote nadruk op ‘een beetje’)
Hij: “Nou, ik hoop dat ik daar genoeg aan heb, ik zeg wel als ie op is!”

Okee, dat vond ik wel even grappig ;p

Ik heb in een horror restaurant gewerkt. Die bazen die geilden echt op het pesten van hun personeel ofzo.

Bijv. een van mijn collega’s zeiden ze dan dingen tegen zoals “oh, je hebt wel veel puistjes vandaag he? Misschien heb je daarom wel geen vriendin, omdat je zoveel pukkels hebt.” En dan niet één keer, maar heel, HEEL vaak.

Daarnaast waren ze extreem racistisch en homofoob. Ik zei een keertje casually dat ik de Gay Parade altijd wel leuk vond om te zien toen zij zeiden dat ze het maar smerig vonden. Meteen daarna word ik de keuken ingeroepen met de vraag of ik een kroketje aan kan raken, want “die gast zal een gay kroketje vast wel lekker vinden”. (alsof homoseksualiteit besmettelijk is ofzo)

Ook ben ik een keertje uitgescholden door de chefkok om zijn eigen fout, hij had een gerecht te weinig gekookt voor een tafel. Toen ik hem dat meldde (en gauw een klein bordje op de tafel bij had gezet zodat die gast iig alvast van de bijgerechten mee kon eten, die werden daar los geserveerd) begon hij tegen mij te schreeuwen:
“BEN JE DEBIEL? BEN JE AAN DE DRUGS OFZO?” en maar verder.

Ik kwam echt regelmatig jankend thuis van die baan. Echt niet leuk meer.
(restaurant was De Rozeboom btw, als mensen daarheen willen om rotte eieren naar mijn bazen te gooien)

Wel een leuke met een klant:
Wij serveerden dus losse bijgerechten, en soms vroegen klanten om nog een extra portie. Dat was dus een keer gebeurd met een tafel met een gezin, waarvan één een jongen was van rond mijn leeftijd. Toen ik de tafel af ging ruimen vroeg ik uit beleefdheid en gewoonte:
“Heeft alles goed gesmaakt?”
De moeder van het gezin antwoordde:
“Ja, prima! Hij” -ze wees naar de jongen van mijn leeftijd- “wilde nog een keer bij bestellen, maar dat mocht niet van ons hoor, want we denken toch al dat hij lintworm heeft.
Die jongen werd echt zo rood als een biet en zat zijn moeder aan te kijken van DDDDDD: “MAM”.
Ik moest echt de hoek omlopen om het van me af te lachen. Wie ZEGT dat nou tegen een vreemde :'D

hahahaha :")

Ik heb overigens ook wel eens gehad dat er een grote groep mensen binnenstappen, het hele café verbouwen zodat ze bij elkaar konden zitten en wanneer ik erheen loop om een bestelling op te nemen, gaan ze ineens snel weg.
Dacht echt van; joo zet dan ff alles terug ofzo.

bij ons is het altijd heel druk en veel reserveringen, dan komen en in de avond gewoon mensen en die gaan aan een gereserveerde tafel zitten, kom dan naar de bar en vraag of we nog een tafeltje vrij hebben, heel onbeschoft. en onze keuken sluit altijd om 9 uur en dan is het heeeeel irritant als er half 9 nog mensen binnen komen en die mogen we dan niet wegsturen :’)

ik werk in een restaurant bij een museum waar veel kinderen komen, als de mensen weg gaan geven we de kinderen altijd een lolie mee, alleen deze hebben we in veel verschillende smaken. Gister kwam een jongetje terug om een andere smaak te vragen, dus ik pak een hand vol verschillende lollies zodat hij er een kan uitkiezen… pakt hij ze dus allemaal! :’)

haha, bij ons kunnen ze zaaltjes afhuren en ik liep een x in een zaaltje met demente ouderen met hun familie zeg maar. Komt op een gegeven een demente man naar mij toe en begint wat te brabbelen. Dus ik vraag ; ‘wat zegt u meneer?’ Kijk die ineens naar beneden en begint die ze gulp open te maken. Ik ben maar snel weg gelopen…

En gister liep ik dus ook in een afgehuurd zaaltje en toen was er in een vrouw in een rolstoel die ineens naar de gang wilde. Even later hoorde ik dat ze was meegenomen door een ambulance omdat ze onwel was geworden. Dat was best een raar idee…

Kan het kassaverhalentopic niet vinden…
Link?

http://forum.girlscene.nl…alen/list_messages/161048

Onze keuken sluit om half 9, maar als er om 8 uur nog mensen binnen komen moeten we het eventjes overleggen omdat ze op een rustige dag dan al wel heel veel dingen schoon hebben.

Wow eng!

upje!