Ik heb in een horror restaurant gewerkt. Die bazen die geilden echt op het pesten van hun personeel ofzo.
Bijv. een van mijn collega’s zeiden ze dan dingen tegen zoals “oh, je hebt wel veel puistjes vandaag he? Misschien heb je daarom wel geen vriendin, omdat je zoveel pukkels hebt.” En dan niet één keer, maar heel, HEEL vaak.
Daarnaast waren ze extreem racistisch en homofoob. Ik zei een keertje casually dat ik de Gay Parade altijd wel leuk vond om te zien toen zij zeiden dat ze het maar smerig vonden. Meteen daarna word ik de keuken ingeroepen met de vraag of ik een kroketje aan kan raken, want “die gast zal een gay kroketje vast wel lekker vinden”. (alsof homoseksualiteit besmettelijk is ofzo)
Ook ben ik een keertje uitgescholden door de chefkok om zijn eigen fout, hij had een gerecht te weinig gekookt voor een tafel. Toen ik hem dat meldde (en gauw een klein bordje op de tafel bij had gezet zodat die gast iig alvast van de bijgerechten mee kon eten, die werden daar los geserveerd) begon hij tegen mij te schreeuwen:
“BEN JE DEBIEL? BEN JE AAN DE DRUGS OFZO?” en maar verder.
Ik kwam echt regelmatig jankend thuis van die baan. Echt niet leuk meer.
(restaurant was De Rozeboom btw, als mensen daarheen willen om rotte eieren naar mijn bazen te gooien)
Wel een leuke met een klant:
Wij serveerden dus losse bijgerechten, en soms vroegen klanten om nog een extra portie. Dat was dus een keer gebeurd met een tafel met een gezin, waarvan één een jongen was van rond mijn leeftijd. Toen ik de tafel af ging ruimen vroeg ik uit beleefdheid en gewoonte:
“Heeft alles goed gesmaakt?”
De moeder van het gezin antwoordde:
“Ja, prima! Hij” -ze wees naar de jongen van mijn leeftijd- “wilde nog een keer bij bestellen, maar dat mocht niet van ons hoor, want we denken toch al dat hij lintworm heeft.”
Die jongen werd echt zo rood als een biet en zat zijn moeder aan te kijken van DDDDDD: “MAM”.
Ik moest echt de hoek omlopen om het van me af te lachen. Wie ZEGT dat nou tegen een vreemde :'D