Horeca-verhalen!

Facebook-pagina.

Werken in de horeca is natuurlijk altijd fun and games, maar sóms. Soms is dat hele “de klant is koning” echt lastig vol te houden. Dus deel hier fijn je ergernissen, grappige verhalen en andere horeca-ervaringen. (hopelijk leren sommige mensen er wat van, haha).

Andersom mag ook: vervelende kelners gehad? Haren in de soep? Deel je verhalen.

(ik heb al m’n modderige speurneuzerigheid ingezet om te zoeken naar zo’n topic, mocht het toch al bestaan, voel je vrij een linkje te delen!)

Hier alvast één van m’n grootste ergernissen:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1383029_221780387986153_993892612_n.jpg

En het erge is nog wel dat ze het goed bedoelen. Sorry jongens, maar doe toch maar niet.

Mijn grootste irritatie was altijd dat als iemand zich met mijn wijk begon te bemoeien waardoor ik het overzicht verloor. Het is één keer voorgekomen dat een lieftallige collega mij wilde helpen en vervolgens een glas cola over de gast heen goot. Heb nog nooit zo hard gelachen daar! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ging een keer bij een restaurant eten en nja, de hoofdrechten waren echt heel klein. Echt zes stukjes ravioli en wat saus. Dus wilden wij nog een klein voorgerecht bestellen omdat we gewoon totaal niet vol waren, mocht dat niet eens :’) kutrestaurant. ga d’r nooit meer heen.

Jaaaaaaaa ik zat op dit topic te wachten.

Mijn grootste ergernissen zijn mensen met bizarre specifieke wensen en mensen die vijf minuten voor sluiting nog uitgebreid koffie met taart komen eten.
En het eeuwige gezeik dat we geen koekje bij de koffie serveren…

Aww, ik stapel best wel vaak de borden op elkaar, ik wist niet dat dat storend was. Ik dacht dat ik hielp :’)

En mensen die je dingen aangeven of op je dienblad zetten. Lief hoor (soms ook niet) maar het is zo onhandig. Ik heb een systeem en wil graag mijn dienblad in balans houden.

Ik serveer ook wel eens op feestjes en dan is het ook lachen als mensen glazen wijn van je dienblad pakken of er juist opzetten. Pleeeaaaase, ik wil echt heel graag mijn dienblad rechthouden. Hartstikke leuk dat u lacht omdat ik het ding half omkieper, maar ik bezorg mezelf zo ongeveer een hartverlamming

Ja I know, heel veel mensen doen dat. Maar met uithalen is dat zo onhandig, want dan staat alles op zo’n wankele stapel en wordt je zo’n beetje gedwongen die shit met twee handen aan te pakken en mee te nemen, terwijl er dan altijd nog zooi blijft staan op tafel en je dus dubbel moet lopen :'D

Ik haatte vooral mijn bazin, serieus, dat mens was gestoord. :’)

De eerste dag dat ik er ging werken, kreeg ik niets van uitleg. Ik wist dus niet hoe de kassa werkte, welke soorten wijnen er waren, hoe ik de koffiemachine moest bedienen… Nuja, je snapt het wel. Natuurlijk had ik tegen het einde van de dag wat fouten gemaakt. Iemand had oa. een huiswijn besteld, dus ik ga aan haar vragen welke wijn dat is, schreeuwt ze meteen terug ‘DAT MOET JE ZELF MAAR ZOEKEN, IK BETAAL JE NIET OM NIETS TE DOEN EN JE ZIET TOCH DAT IK HET DRUK HEB!’ Dus oké, ik de eerste fles die ik zag ontkurkt, bleek dat de duurste wijn te zijn die er was… En die heb ik van mijn eigen loon mogen betalen (Terwijl ik nog onderbetaald was ook, blijkbaar had ze me niet ingeschreven, dus ik werkte in het zwart zonder dat ik het wist.)

De keer erna waren we als enige restaurant op een feestdag open, het was mijn 2de dag en ze had mij als énige bediende laten komen, dus ik moest een vol restaurant alleen bedienen. Nuja, op het einde zie ik daar ineens een tafel in een hoekje staan, en die mensen hadden nog niets van eten staan. Dus ik aan hun vragen of ze al gegeten hadden, niet dus. Ik naar de keuken rennen (Mijn bazin was ook de kok) en mijn bazin begint me uit te schelden dat ik sowieso die bestelling niet ingetikt had, dat ik op mocht rotten en dat ze me geen cent ging betalen voor die dag. Bleek dat ze het blaadje gewoon had weggegooit. Haar fout dus, maar sorry heeft ze nooit tegen me gezegd, en nadien is ze nog naar die klanten gegaan om haar te excuseren voor mijn ‘onprofessioneel’ gedrag. Kuthoer was dat echt. :’)

Er zijn zo nog 200 dingen, zoals toen er een baby was en die moeder me vroeg of ik het flesje wou opwarmen, toen vertikte ze het om mij te zeggen hoe warm zoiets moet staan en hoe haar hightech magnetron werkte. Een andere keer moest ik ineens ook in de keuken helpen koken omdat er te weinig volk was, maar ondertussen moest ik ook bedienen en owee als ik de klanten liet wachten, dan kreeg ik weer op mijn kop.

Ik kreeg er ook nooit te eten, zelfs niet als ik van 11 tot 21 uur moest werken.

Ja, ik heb echt diepe haat voor dat mens. ALS je ooit in de horeca gaat, screen je baas dan eerst grondig!

ohmygod, ewww hoe komt dat überhaupt daar.

ARRGGHHAHHGH JA.

Wow shit man, wat een mens :confused:

Ik kan echt dit hele topic volspammen :")

Sommige klanten zijn niet te genieten. Ik benader mijn klanten altijd heel vrolijk en uitgesproken. Als ik merk dat het wat meer rustige en timide mensen zijn dan pas ik me daar op aan.
Maar sommige mensen… kom ik vrolijk aangelopen: “Hallo, goeiemorgen, kan ik u.”
Word je midden in je zin onderbroken met een bot" 2 cappuccino."

Nou, gezellig dat u er bent.

Ik heb 3 keer in de horeca gewerkt. als serveerster, afwasser enzo. gezien de tijden waarop ik zou kunnen werken zou ik dan ook weer iets in de horeca moeten zoeken. nou echt NOOIT maar dan ook NOOIT meer. ik ging altijd met tegenzin naar mijn werk en ik was veel te klunzig :’) ben ook ontslagen als serveerster toen omdat ik dingen gewoon niet doorhad… ja zeg het dan verdorie ook.

ik vond het zo eng om met een dienblad vol met drankjes te staan he :’)

Ik werk nu bij de mcdonalds en ik vind het verschrikkelijk. Vooral als er buitenlanders komen (wat echt heel vaak zo is) en die dan geen engels spreken…

Sommige mensen zijn zo uit de hoogte! Doe je heel aardig tegen ze en word je als een hond behandeld. BEDANKT EN TOT NOOIT MEER!

Voor mensen die gewoon leuk en lief doen tegen mij als bediening wil ik de wereld wel voor rondvliegen.
(Maar als jij een bekakte, denigregende debiel bent die denkt dat ze alles kan maken dan hoef je van mij geen lach meer te verwachten. bah, echt walgelijk.)

Ik had twee jaar terug mijn buurman met zijn nieuwe vriendin in de zaak, en die vrouw ging elke keer naar het toilet en elke keer nam ze haar handtas mee. Bleken er op het einde van de avond van die kleine flesjes wijn in de ton te liggen op het toilet. Hoezo alcoholverslaafd.

Ik zei laatst tegen een gast: uw man is al aan het afrekenen.
Zegt ze: Ja dat is zo fijn als je met je vader uiteten gaat, en hij betaalt!
:cold_sweat:

Ahhh ik had ooit een keer Arabieren ofzo in m’n wijk, en die spraken geen woord Europees. Dus dat was bepaald geen succes :'D

Mensen die niet kunnen beslissen of ze hun frieten in een bakje of een zakje willen.
HALLO het zijn frieten. Niet de naam van je zoon of dochter hoor. KIES NOU GEWOON

Mensen die willen dat ik de hele kaart opnoem omdat ze te lui zijn het ding zelf op te pakken…

Ik irriteer me er zelf aan als mensen iets heel anders willen dan op de kaart staat. Dan moet dit eraf, en zoiets erbij, en iets minder van dit. Kom op. Anders kook je maar zelf.