Horeca tips

Ik werk al een tijdje in een restaurant nu, maar ik merk wel dat ik telkens hetzelfde zeg. Bijvoorbeeld als ik een bord ophaal, dan zeg je:’ Heeft het gesmaakt?’ maar het is stom als je drie tafels achter elkaar vraagt of het gesmaakt heeft. Heeft iemand een ander zinnetje? Andere tips zijn ook welkom!

“Was het lekker,”
“Lekker gegeten?”
“Smaakte het allemaal?”

Zoiets, lijkt me. En die mensen gaan jou echt niet afluisteren om te kijken of je wel tegen iedereen wat anders zegt hoor.

Vond u het eten smaken?
Vond u het eten lekker?
Heeft u een goede keuze gemaakt (voor het eten)?

Heeft u lekker gegeten?

Haha, wij moeten juist 4 standaard zinnetjes zeggen. Alhoewel ik wel merk dat ik bij leuke klanten meer uitgebreid dingen vraag/andere dingen zeg.

Is toch helemaal niet erg?

ik werk ook in de bediening en ik zeg ook vaak, was alles naar wens?

Danku!

http://www.youtube.com/watch?v=-f62a42GHzY

Ik werk zelf ook in de horeca, maar vind heeft het gesmaakt juist netter klinken als was het lekker, dus ik zou het gewoon op heeft het gesmaakt houden of was alles na wens.

Dat is vet lastig ja :’)
heb ik ook wel is … probeer gewoon iets leuks erin te verwerken?

Heeft u genoten?
Was het lekker?

ey waren die chappings lekker dan of moet ik het kokkie effe vragen of hij er de volgende keer wat meer zout op moet denderen?

^ghehe.

Ik zei idd altijd gewoon ‘heeft alles gesmaakt’ of ‘is alles naar wens geweest’. En als ik ze kende was het gewoon ‘was het lekker?’