Horeca medewerkers?

Haaihaai,

Ik heb even een korte vraag, wie hier op GS werken (of hebben gewerkt) in de horeca? Vind het je het beter dan in een winkel werken? Verdiende het goed? En moet je 16 of 18 zijn om in de horeca te werken?
That’s it, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :wink:

Groetjes!

Ik was 15 toen ik daar werkte maar ik vond het niks maar komt denk ik ook door die restraunt en ik mocht niet savonds werken daar was ik nog tejong voor maar in winkel verdien je volgens mij wel minder want in de horeca word vaak de fooi verdeeld en bij je loon gestopt maar in de winkel heb je dat natuurlijk niet.

ik ben 17,
ik werk in een frituur
das ook horeca toch haha,
ik vind wel fijn werken ^^

Ik begon daar toen ik 15 was, ik vond het niks want waren heel erg onregelmatige tijden en als mijn vriendinnen uit gingen moest ik werken. Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, sommige vinden het juist fijn om daar te werken. Ik verdiende toen best aardig, ik kreeg 3.5 toen ik 15 was.

Ik ben sinds augustus 15 geworden en ik werk al sinds ik 11 ben bij m’n ouders in de snackbar haha!
Ik verdien nu 5 euro per uur, en krijg gewoon 20 euro per weekend (:

ik ben 15 en zou wel graag in de horeca willen werken maarja je kan bijna nergens werken als je 15 bent =o en ik wil ook niet in een snackbar x] ga je van stinken x’)
maarja
hier heb je volgens mij niks aan
zie dit dus maar als een up

Je gaat er wel van stinken ja haha!
Maar gewoon gaan douchen elke keer dat je gewerkt hebt (:

Hahah leuk dat jullie allemaal 15 zijn, want dat ben ik zelf namelijk ook (bijna 16). Maar het lijkt me dus veel gezelliger om in de horeca te werken dan in een winkel, maar je moet wel vet hard werken. en 3,50 vind ik best wel veel =O

Ine en winkel is het ook best wel gezellig!
Ik had een tijdje stage gelopen bij de Hunkemoller (haha ja lach maar xD)
Maar het is wel uper gezellig!
Mits je leuke collega’s hebt (:

Ik loop nu stage bij een fotozaak en daar is het ook wel erg gezellig (:

Hebjet over echt werken of bijbaantje?

Horeca heeft heel slechte uren en het is één van de slechtste betaalde jobs.
Vriend van mij doet het al jaren en hij heeft bijna geen vrije tijd, is stikkapot en verdiend er nie super veel aan. Ze gaan ook vaak van je profiteren als je er al lang werkt, dan mogen de groentjes vroeg nr huis en mag je dubbel draaien.

Mr 1e vakantiejob, waarom niet? XD.

Toen ik 15 was heb ik daarin gewerkt, als serveerster bij de plaatselijke chinees.
Het verdiende evenveel als mijn supermarktbaantje later dat jaar, ik kreeg bij de chinees wel zwart betaald, het was leuk werk, maar ook vreemd, omdat ze me vaak pas 1 uur van tevoren belde of ik kon werken. Ook werd ik op het laatst uiteindelijk alleen nog maar betaald om te nintendoën met dat kleine jongetje daar
beetje raar baantje, maar ik ging er altijd graag heen en de werkkleding was echt mooi !

Uhm nee als bijbaantje voor in het weekend =P

Ik heb bij een poppodia hier in de buurt vrijwilligerswerk gedaan en ‘vroegâh’ / in het begin ook aan de bar gestaan… Maarja, krijgt niks betaald :stuck_out_tongue: Da’s nog verrotter :stuck_out_tongue:

Horeca heeft vaak rottige uren, het haalt je bio-ritme overhoop, je werkt vaak als anderen juist uit gaan en het betaald niet enorm goed [helemaal niet als je nog zo jong bent…]

Ja, in een hele grote keten. Ik ga over 10 minuten ontslag nemen. (Echt waar)

Je moet nooit in een groot bedrijf gaan werken, verder is de horeca super leuk.

ik heb vanaf dat ik net 17 was, tot ik bijna 19 was in de horeca gewerkt in een restaurant, en deze zomer heb ik in een bar in Frankrijk gewerkt…
in Frankrijk verdien je toch even meer dan dat je in Nederland in de horeca verdiend…
horeca is leuk :grinning:

Ik werk op dit moment bij La place.
Vind het erg wennen, maar het verdient niet super goed. De zorg, dat verdient pas lekker, maar voor mij is de zorg even afgelopen. Ben 19, en verdien zo’n 500/600 euro bij La place, vind het écht niet veel. En dat als ik fulltime ga werken, werk nu parttime.

werk ook in de horeca, verdient beetje bagger vind ik. het kan namelijk altijd beter, maarja dat kan je altijd zeggen. het is wel erg leuk en gezellig. volgens mij moet je wel 16 zijn, want een paar van mijn collega’s die nog 15 zijn mogen niet achter de kassa, frituurpannen en mogen geen alcohol of sigaretten verkopen. dus die krijgen meestal rot klusjes zoals schoonmaken en opruimen. verder is het wel erg leuk om er te werken, alleen wil ik dit absoluut niet als vaste baan over 10 jaar…

Idd, een vriendin van mij werkt ook bij een la place, alleen zij moet s’ochtends super vroeg beginnen, en s’avonds laat na huis ivm de drukte. Ik zie dat niet zo zitten XD.

toen k 15 was in snackbar. en nu ik 16 ben in restaurant. voor een restaurant moet je 16 zijn. :wink: en het is leuk! :slightly_smiling_face: en het verdient best goed! en met fooi erbij is ook lekker!

Hoi ik ben 18 en werk ook in de horeca.
Meestal moet je 16 zijn als ze alcohol schenken en 18 als ze sterke drank schenken.
Verdient meestal beter dan in de winkel en ik vind het ook gezellig. Wij maken alles zelf (werk achter de bar/in de keuken van een sportschool) en dat is ook erg leuk (en lekker!!)