"Hopeloze" vriendin..

[i]Hee

Mijn beste vriendin is nu 14 jaar. We zijn al langer dan 6 jaar echt super goed bevriend.
Ze is eigelijk nog nooit echt verlieft geweest en heeft nog nooit echt serieus een vriendje gehad en daar zit ze best wel mee… Ze is er wel echt aan toe. Ik weet dat dat allemaal wel vanzelf wel komt en dat echt niet iets is wat je compleet maakt maar die woorden zullen haar niet echt veel helpen. Ze is echt niet lelijk. Gewoon een mooi meisje.
Ik voel me ook vaak best wel rot want als ik ooit een probleem heb wat met een jongen/vriendje te maken heeft wil ik daar (met haar) over praten. Dat kan wel maar dan weet ik dat ze diep van binnen een beetje ‘jaloers’ is… en dat snap ik ook wel.
Ik wil graag leuks iets voor haar doen, haar helpen waardoor ze wat meer en beter in contact kan komen met jongens en zekerder van zichzelf word. Dus wil ik jullie om hulp vragen ;]
:angel:
Alvast bedankt

Xxx Betty

PS: Een vriend en ik hebben samen al een boekje gemaakt met flirttips en dat soort dingen maar we willen meer doen.[/i]

Hmmm geen idee, ik heb ook zo’n vriendin.

Alleen ik weet nou niet of je dat soort dingen nou echt voor haar moet gaan regelen. Dat komt allemaal vanzelf wel, en bijna altijd heel onverwachts!

Ik zou niks voor haar regelen. Zorg er gewoon voor dat ze meer zelfvertrouwen krijgt en zélf op jongens af stapt. Geef haar complimentjes (zolang ze niet nep zijn) etc… :slightly_smiling_face: Veel geluk!

Wat is dit de hele tijd? Mensen doen net alsof ‘een vriendje’ en basisbehoefte is.
Wees blij dat je überhaupt leeft…

Blij zijn dat je überhaupt leeft klinkt heel simpel. Maar jij bent vast ook wel eens onzeker geweest, en sommige meisjes willen dan graag een vriendje om zich wat zekerder te voelen over zichzelf (uiterlijk, karakter…) .
En verder is het meestal ook gewoon leuk om een lief vriendje te hebben, zeker als je om je heen leuke relaties ziet.

Up

man, ze is 14 maak je der niet druk over hé. zelfvertrouwen moet je niet ontlenen aan een vriendje, je moet zelf uitvinden hoe je zeker over jezelf moet zijn. en waarom moet dun erbij staan, dikke mensen kunnen ook mooi zijn

wauw ik vind het echt lief dat je dat doet voor je vriendin hoor! ik zou niet weten wat je verder kan doen maar dat wilde ik even zeggen;)

Ja er is idd zoveel meer in het leven dan een vriendje…
Ik snap ook niet waarom dat nou zoveel uit zou moeten maken… :[
Je zou eerst gelukkig moeten zijn met jezelf (alleen)
Maar toch is het bij de meeste (onzekerdere) zo :stuck_out_tongue_winking_eye:
Het is ook niet echt dat ik iets voor haar wil gaan regelen ofzo maar idd haar gewoon zekerder maken en haar beter met jongens om kunnen laten gaan. Maar weet niet hoe ik dat het beste kan doen :]

Nee oke, dit was ook een overdrijving. Ik ga niet ontkennen dat het hebben van een vriendje je een ontzettende boost geeft op het gebied van uiterlijk, karakter etc.
Dat heb ik zelf ook meegemaakt, maar ik vind niet dat je je gevoel over jezelf zo moet laten afhangen van een extern iets.
Wellicht komt mijn reactie ook deels vanuit mijn huidige situatie, sinds ik probeer onafhankelijk te worden van zoveel mogelijk dingen op dit moment.

Tja weet ook niet waarom ik dat er bij heb gezet ofzo :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ze is gewoon wat dunner dan de meeste meisjes…
En iets stevigere meisjes zijn over het algemeen zelfs vaak mooier (vinden jongens maar meiden vaak niet) maargoed :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je hebt ook gelijk hoor, je moet je geluk nooit doen afhangen van iets/iemand anders.
Maar het meisje waar het om gaat is 14, ik twijfel eraan dat haar eerste vriendje meteen haar grote liefde zal zijn. Daarom is het voor haar gewoon leuk om een vriendje te hebben :slightly_smiling_face:
Maar ze moet natuurlijk niet depressief worden omdat ze geen vriendje heeft. Daarom is het dus een goed idee haar zelfvertrouwen te boosten, zodat ze begrijpt dat ze zonder vriendje al een leuk persoon is.

Amen.

Echt hè. Een vriendje komt vast nog wel. Love to live life!

IDD!! ;]

Uppieeh x]

laat haar het topic;
‘bijna 19 en nog nooit een vriendje gehad’
lezen.
Echt dat zal wel helpen, zeker omdat daar veel mensen komen die hetzelfde hebben en nog wel ouder zijn.

Maar, hoe dennk je dat wij kunnen helpen?
Zovan: jjaaa ik heb nog wat jongens in de sale, 2 halen 1 betalen … weetjewel :stuck_out_tongue:
Zoiets moet gewoon komen , ik heb ook nog noit een serieus vriendje gehad

haha
Nee, Maar gewoon wat tips geven over hoe ik haar kan helpen
Niet met een vriendje aankomen ofzo maar gewoon wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ze zekerder wordt en beter met jongens om kan gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

als iemand een ramp op het gebied van omgaan met jongens is ben ik het wel! Om alleen al een klein gesprek met een jongen te hebben of slechts naast hem te zitten vind ik al ontzettend eng. Maar op een gegeven moment ben ik wat meer aan jongens gewend gaan raken, mijn vriendinnen gingen gewoon normaal om met jongens uit mn klas en afentoe gaan we dan wel eens iets met zn allen doen, na een tijdje raak je een soort van gewend aan jongens…

maar misschien dat je eens een keer wat met een grote groep kan gaan doen (gewone jongensvrienden van jou en vriendinnen van jou en haar gezamenlijk …) kan ze nieuwe jongens leren kennen etc. En naarmate ze gewend raakt aan jongens wordt ze waarschijnlijk steeds opener en zal ze zelf makkelijker iets met een jongen afspreken etc…