hopeloze nagelbijter

hallo , ik bijt al zolang als ik tanden heb (zegt mijn familie) en ik begin het grondig beu te worden ! Ik heb dan 2 weken geleden ook beslist om gelnagels op de nagel te laten zetten (dus zonder dat fake nagel gedoe ) ik dacht ik bijt alleen langs de kantjes ,dat kan heus geen kwaad ,tot ik mijn gelnagels een voor een begon af te knabbelen .Ik begin me wel zorgen te maken . Ik wil zo graag stoppen maar het lukt niet .En wat moet ik die vrouw nu vertellen die mijn nagels binnen enkele dagen weer gaat doen . dat ik honger had ofzow :stuck_out_tongue: helllp
ps: al die bit ex brol enzo werkt niet . heeft iemand tips :face_with_raised_eyebrow:?

als je je gelnagels lakt of mooi laat maken dan bijt je al minder snel
als je zin hebt om nagels te gaan bijten, bijt op een wortel ofzo
kijk plaatjes van mooie nagels, zo wordt je aangemoedigd om te stoppen.
alsnog dat anti bijt spul smeren. het is zo vies, daar kan ik niet doorheen bijten.

succes. ik heb ook heeeel lang gebeten, het was zo erg en ik kon ook echt niet stoppen! uiteindelijk had ik zo’n lange nagels dat ik ze moest afvijlen omdat ik anders mezelf kraste enzo, ik doe elke dag nagellak op en zelfs een nagelblog (niet bedoeld als reclame), dus het kan echt!

Mijn vriendin had hetzelfde …
Zij kon stoppen via zelfberheersing .
Ze had een elastiekje rond haar pols en elke keer ze aan haar nagels wou bijten of beet trok ze hard aan dat elastiekje zodat het pijn deed en niet meer deed want haar hersenen zeiden toen : laat die mond niet bij haar nagels komen of het doet pijn ,
Weet niet of het bij jouw werkt

Veel succes

ze waren mooi nadat ik mijn nagels had laten doen .
ik vraag me gewoon af wat ik dat mens moet vertellen

zoekfunctie, genoeg topics te vinden over nagelbijten :slightly_smiling_face: