Hopeloos .. ?

Nou ik zit eigenlijk met een probleempje…

Ik ben heel erg gepest, nu 9 jaar lang en het is zo goed als gestopt, waar ik heel erg blij mee ben maar het heetf wel een flinke deuk in mijn zelfvertrouwen achtergelaten… Daarom is dit een beetje moeilijk voor me (:

Nu even het probleem: Vanaf de 2de klas zit ik op de school waar ik over een aantal weken vanaf ga, en sinds ik op deze school zit vind ik een jongen best wel leuk. tussendoor heb ik 2 vriendjes gehad, maar toch kom ik iedere keer weer terug op die ene jongen…

(die vriendjes waren maar van hele korte duur, dat waren namelijk meer van die jongens die seks wilden, en als jij dat niet wilde was het uit en braken ze je hart nadat ze je helemaal verliefd hadden gemaakt.)

Deze jongen is niet zo’n type, dat weet ik maar ik weet niet hoe ik kanlaten merken dat ik hem leuk vind. Bij zijn naam krijg ik de kriebels en bij een foto krijg ik een bigsmile op mijn gezicht, en hij zit in mijn klas, dus dat is best ongemakkelijk soms haha

Nu zit ik een beetje methet probleem dat ik niets durf te laten merken, omdat ik bang ben voor de reactie. Als hij negatief reageert en anderen komen dat te weten, begint het hele pest-verhaal misschien weer opnieuw…

In de 3 jaar dat ik op deze school heb gezeten heeft hij mij nooit gepest, en was hij altijd aardig… Hij wilde vorig jaar samen met mij naar een andere school gaan, dus ik heb een vaag vermoeden dat ik wel een kans maak… maar echte hints krijg én geef ik ook niet … Vriendinnen zeggen trouwens wel dat hij in de pauze wel eens naar me omkijkt…

Een vriendin van me zei dat iik op facebook maar gewoon moest vragen of hij ook msn had, en dat ik in het echt gewoon moet lachen als we elkaar aankijken ofzo, en dat het dan wel goed komt, maar ik ben een beetje bang voor de reactie…

Wat kan ik het beste doen denken jullie …?

Alvast héél erg bedankt! :slightly_smiling_face:

Ik had dit verhaal zo zelf kunnen vertellen, precies ook gepest, leuke jongen leren kennen, blabla.

Maaroké, je kunt inderdaad eens aan hem vragen of hij eens iets leuks wilt gaan doen met zn 2? :grinning: Desnoods vraag je het via facebook, als je in reallife te eng vind.

En als hij je af zou wijzen, waarom zou dan iedereen erachter komen? Als hij dat aan iedereen zou vertellen zou hij een lul zijn. (sorry, dit klinkt hard maar dat is wel zo vind ik. Dat hoor je niet verder te vertellen :grin:)

Ik zou er als ik jou was gewoon voor gaan!

@lleoniiec : Dankjewel, ja oke als hij het door zou vertellen, dan zou hij zichzelf niet zijn… dat doet hij gewoon niet denk ik , nee zo is hij niet (:

Maar zijn beste vriend is wel echt heel populair, en ik zou het best snappen dat hij bijv. denkt van: Ja ik zeg het alleen tegen hem… hij is mijn beste vriend

en dat die beste vriend het rond zou gaan lullen…

Of denk ik nu echt teveel na? :’)

Hoe moet ik zo’n facebookberichtje dan verwoorden…?

ik wil namelijk niet zo overkomen van… Ja… dat ik hem stalk ofzo, meer zo’n ‘spontaan’ berichtje …

oeps dubbelpost …

-

Dan denk je denk ik wel een beetje te veel na hoor. :wink:

Ik zou iets doen van

'Hee!
Ik wil je eigenlijk wel eens beter leren kennen, misschien kunnen we een keertje samen iets gaan drrinken ofzo? (:

liefs!’

Maar dat ben ik he, ik weet niet wat jij voor meisje bent haha. :slightly_smiling_face:

Haha bedankt voor het meedenken :slightly_smiling_face:

Dat is echt niets voor mij zo te vragen hahah xd

Zal ik anders vragen : ‘Hee *Naam* heb jij misshcien ook msn ? Liefs (:’

Ideetje…?

Ja dat kan ook haha! Dan kun je via msn hem gewoon wat beter leren kennen anders, en dan na een tijdje wel wat leuks gaan doen met zn 2! :slightly_smiling_face: (als je dat wil natuurlijk haha)

Jaa dankjewel!! :grinning:

Hehe ik voel me echt een hopeloos geval, zo na 2 jaar pas xd

Ik zou hem mee uitvragen op het moment dat je net weggaat want als hij bijvoorbeeld ne zegt dan hoef je hem daarna niet meer tezien. tenzij hij in de buurt woont -____-

Ik ben best benieuwd hoe dit trouwens gaat aflopen. Hou je ons op de hoogte? Die tips van je vriendinnen zijn ook wel slim trouwens. Een berichtje doen op FB, beetje kletsen, vragen of hij msn heeft enz.

Ik zou hem mee uitvragen op het moment dat je net weggaat want als hij bijvoorbeeld ne zegt dan hoef je hem daarna niet meer tezien. tenzij hij in de buurt woont -____-

@sarafares : Haha hij zit bij me in de klas, dus een afwijzing zou wel zeer, zéér pijnlijk zijn haha (:

@xMiss_carolaa : Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte hihi, ik heb echt nog wel meer tips nodig hahah xd

Ik heb dit berichtje gestuurd:

Heee *Naam*. heb jij eigenlijk msn? Liefs! (:

Ik ben zóó benieuwd naar zijn reactie…!

dat ‘Liefs!’ is echt niks voor mij, maar ik vind het leuker als Doegg of Xxx haha :’)

Nog een ideetje voor morgen op school, een ‘hint’ of zo? :’)

Gewoon vrolijk “Hoi” :slightly_smiling_face: Zeggen met een big smile als je hem tegen komt. Anders als je de kans krijgt om een gesprekje aan te knopen dat zeker doen. Vragen hoe het gaat, of hij een bepaalde toets/vak nog ziet zitten. Of dat hij ook naar dat ene feestje in de buurt gaat als dat er bijvoorbeeld is.

Ik durf niet echt met hem te praten… Ik zeg ook nooit echt ‘hoi’ tegen iemand ofzo, behalve tegen vriendinnen daar ben ik altijd heel druk en vrolijk maar in de klas ben ik … ja … -.-"

dus morgen kan ik misschien wel vrolijker doen, en blij hoi zeggen als ik hem zie ? (:

Gewoon doen :slightly_smiling_face: Als je daar van nerveus wordt, en je hebt dat 1 keer gedaan, zal het daarna steeds makkelijker gaan. Hij zal vast niet boos worden als je hoi zegt.

Haha ja oke dat is waar :’)

Thanks ! :slightly_smiling_face: Ik ga nu een keertje vroeg slapen, heb zo’n erge wallen ! Goodnight :slightly_smiling_face:

Slaaplekker. Succes morgen op school als je hem ziet ^^

Hij zit bij je in de klas? waarom ga je niet een keer langs hem zitten? of doe een werkstuk of project met hem? dat is meteen een excuus om contact te zoeken? :slightly_smiling_face: weet natuurlijk niet de exacte situatie verder, misschien is hij ook wel een beetje onzeker op meisjes gebied enzo? ik zou het proberen, wie niet waagt wie niet wint!