Hopeloos met outfits

Ik ben echt hopeloos als het gaat om outfits. Ik weet niet wat mijn stijl is, ik weet niet wat ik moet kopen, ik weet niet wat me staat… en jaa heb aaall die testjes gedaan wat bij jouw type lichaam past en welke kleuren en wat je stijl is etc… Als ik ga shoppen kom ik met geluk met n shirtje thuis die ik zelf dan niet super leuk vind, mja wil dan gwn iets kopen.

Weet ieeemand hoe je dit kan uitvinden en hoe ik erachter kan komen wat me staat? En ik weet dat je gewoon moet passen, maar geloof me… Ik pas echt veel en van alles.

Draag wat jij leuk vindt! Je ontwikkelt dan zelf je eigen stijl. Ga een keer kijken in de winkel en pak gewoon alles wat je leuk vindt en ga dingen passen!

Dat is dus ook een van mijn problemen… Weet nooit echt wat ik leuk vind :cold_sweat: Klinkt heel raar, maar alles wat ik zie zijn kleren… Heb niet zo snel een wauw gevoel. Heb ook het gevoel dat niks me staat…

Ik had dat ook, maar toen ging ik gewoon letten op wat ik mooi vond bij anderen (like, “ooo die heeft een mooie jas!”), en dan iets wat er op lijkt zoeken. Dan zijn het een soort bewegende paspoppen waar je je kledingkeuze op baseert i.p.v rekjes in de winkel, want heel veel kleding ziet er stom uit aan een rekje.

Misschien eens een paar fashion bloggers volgen of bijvoorbeeld op lookbook kijken en uitzoeken wat je mooi vind :slightly_smiling_face:

“Afkijken” blijft toch het beste werken. Ik ben ook een hele tijd ‘stijlloos’ geweest, haha. Toen ben ik een beetje op Pinterest looks bij elkaar gaan pinnen die ik anderen leuk vond staan. Op een gegeven moment merk je vanzelf een patroon daarin. Even mezelf als voorbeeld genomen, dit waren een aantal plaatjes die ik had uitgekozen: http://i.imgur.com/er9e5gm.jpg

Kwam er nogal snel achter dat ik naar vrouwelijk met een stoer randje neig :stuck_out_tongue: En ik heb zelf een peerfiguur dus A-lijn rokken en jurkjes staan mij ook beter. Verder valt op: neutrale kleuren (zwart, wit, grijs, beige) met pastels (roze!). Dus ik ben mijn basis garderobe rond die kleuren aan het opbouwen.

Je zou het eens kunnen proberen… Pinterest is misschien wat minder gek dan mensen op straat nakijken :cold_sweat:

als je niks mooi vindt kun je toch ook je ergens anders mee bezighouden dan met kleren en je geld aan iets uitgeven waar je wel om geeft? als je er wel graag mooi uit wilt zien en vindt dat je andere kleren nodig hebt om dit te bereiken op de manier die jij wil dan heb je waarschijnlijk wel een beeld van wat je mooi vindt, als je ook een beeld hebt van waarbij je dit gevoel duidelijk niet hebt. Probeer bij te houden wanneer je dit hebt (of, again, geef je geld uit aan een hobby ofzo. Omdat je een meisje bent met een bepaalde leeftijd hoef je niet geinteresseerd te zijn in mode. (Het mag wel natuurlijk, maar je snapt vast wat ik bedoel.))

Inspiratie zoeken via internet. Pinterest is ook een goed hulpmiddel.

klinkt raar misschien, maar ik doe het vaak wel.

Elke emotie heeft zo zijn kleuren.
Elke kleur heeft zo zijn eigen look die er leuk bij past.

Ik kleedt me dus altijd zo als ik me voel. Dan voel ik me vaak fijn in mijn kleding. :upside_down_face:

De meeste mensen doen dit al wel een klein beetje, maar ik ga net een klein stapje verder. Zo op een manier dan als je gewoon een beetje logisch nadenkt, je zo kan zien hoe ik me voel. Maar ook weer niet dat je als gothic naar je school/werk gaat wanneer je je wat minder voelt. :stuck_out_tongue:

Ik denk niet dat je je per se moet kleden met bepaalde verwachtingen. Ik zou je vooral niet toeleggen op maar één stijl of kleden naar lichaamstype.
De ene dag draag ik een oversized graphic sweatshirt met cargobroek en de andere dag draag ik een pantalon met coltrui. Ik zou vooral dingen kopen die je leuk vindt op jezelf, ongeacht of het bij je past.
Ga tevens niet af op stijladvies op het internet, dan zou ik blauw en grijs moeten dragen maar juist hele warme kleuren zoals geel, oranje en rood staan mij goed. In wat chiquere winkels kan je om stijladvies vragen bij de verkoper.