hopeloos meisje

Ik ga het wat kort houden, en hoop dat jullie me daarmee alsnog kunnen helpen.
Ik ben een meisje van 16 en heb veel nare dingen meegemaakt sinds ik op de middelbare zit. En die dingen werden alleen maar erger en erger. En dat door mijn aller beste vriendin die ik kon ‘vetrouwen’

Toen ik erachter kwam wat ze allemaal achter me rug deed,ben ik zelf veel veranderrd, zonder dat ik dat merkte. het heeft myn persoonlijk heid veel veranderd, ik was een sociaal en gezellig meisje. kon met iedereen goed omgaan.al zeg ik het zelf…

Nu vertrouw ik NIEMAND meer, letterlijk niemand. mezelf ook niet meer. ik ben veranderd in een stil eenzaam meisje. ik weet niet meer hoe ik met mensen om moet gaan? ik wil de oude ik terug. Ik ken mezelf niet meer,de dingen die ik nu doe had ik nooit van mezelf verwacht.

Hoe ga ik mezelf weer terugvinden… Dat vraag ik me elke dag af.

Ga naar een psycholoog?

Er komt al elke week een psycholoog langs, maar dat helpt niet want ik ben nog steeds niet de oude,

ze zeggen aleen maar HOE ik nieuwe vrienden moet maken… heb ik niet veel aan.

Jezelf en anderen gaan vetrouwen,.

^ joh

Ik herken me hier wel een beetje in als ik eerlijk ben, Ik kan je alleen maar vertellen dat ik daar ook in rondhang, gelukkig ga ik binnekort naar een psycholoog, is kijken hoe dit uitpakt.Heel veel succes meid als ik ergens het antwoord op weet dan ben ik het die het je verteld!

Jaa je zou me daar echt heeeel blij mee maken… Wil je niet weten! Jij ook veel succes

ik heb dit ook gehad, heel erg.
en ik weet eigenlijk niet hoe ik er weer bovenop ben gekomen, ik ben gewoon sterk gebleven en heb de leuke dingen uit het leven haalt, en nu is mijn leven echt geweldig :’)

Ik wil wel met je msnen/mailen :slightly_smiling_face: Ik wil je wel helpen als jij ook wilt.

^Jaa hulp is het liefste dat ik wil op dit moment…Graag!

Ik heb je een note gestuurd :slightly_smiling_face:

Ik heb dit zelf ook wel min of meer gehad, iets anders, kan snappen hoe je je voelt, maar ik ben er zeg maar overheen. :wink: Als je mij ook nog je verhaal kwijt wilt of iets kun je met altijd even noten… xx

Als je psycholoog niet werkt moet je een nieuwe zoeken, meid :slightly_smiling_face:. Sterkte !

Ik denk dat je je ten eerste moet beseffen dat dit niet in 1 keer gaat. Het is iets dat heel langzaam zal verbeteren en op eerste oog niet veel verbetering zal laten zien. Verder is het misschien goed om af en toe iemand in vertrouwen te nemen. Desnoods een onbekende op het internet. Zo kun je er langzaam aan wennen.

Hmm moeilijk,

Je kan bijvoorbeeld je hart luchten bij familieleden
Of je moet het verleden achter je laten en opnieuw beginnen ookal klinkt het nog zo moeilijk!.Ga met de mensen praten die je het leven zo zuur hebben gemaakt. Behalve als ze nog bîtches zijn!

Luister deze liedjes;

Jessie J - Who you are
Chris Brown & Benny Benassi - Beautiful People

x.

oh ik heb dezelfde problem hoor
zo erg dat ik jou ook niet vertrouw met jou topic:P

Ik herken het en na 6 jaar kan ik eindelijk zeggen dat het echt goed gaat.
Verwacht dus niet dat het in een keer gaat, praat er over en wees blij met de vooruitgang, en weer dat je hierna er nog beter in bent. Wees niet te hard voor jezelf.
Het is tenslotte niets fysieks, maar geestelijk, je kunt het dus gewoon weer terug krijgen.

Dat is een levensles die iedereen wel tegenkomt in z’n leven. Je komt er beter uit, meid. Het vraagt gewoon tijd.