hooikoorts

Eerst viel het allemaal wel mee, maar sinds gisteren heb ik vreselijk veel last van hooikoorts. vandaag zelfs zo erg dat ik hele dag al met betraande ogen zit en ik niet weg kan lopen zonder een zakdoek onder mijn neus.
nu heb ik totaal geen tijd om langs de huisarts te gaan, mijn moeder wilt morgen voor mij langs de drogist…
hebben jullie tips wat ertegen helpt wat je bij de drogist kan halen?

Gewoon vragen

Ik gebruik zelf hooikoortspillen van de kruidvat. Bij mij werken ze best goed! Ik heb er veel minder last van sinds ik ze een tijdje heb gebruikt.
En anders moet je neusspray en oogdruppels halen ofzo bij de drogist.

Dat wil ik ook wel weten eigenlijk!
Ik heb mijn moeder gevraagd of ze neusspray van A. Vogel mee kan nemen, Pollinosan heet dat. (Ik las gisteren dat dat goed zou helpen tegen hooikoorts).

ik lees hier ook prevalin. of is dat alleen te verkrijgen via de huisarts?

Ik heb namelijk morgen mijn examen, gisteren had ik er ook al een en die heb ik redelijk slecht gemaakt om dat ik constant zat te niezen en traanogen had en maar liep te snotteren. Hele dag leren vandaar liefste geen bezoekje aan de huisarts. Maar zoals ik lees denk ik dat ik vrijwel geen keus heb als ik morgen mijn examen normaal wil maken…

Zorgen dat je wél naar de huisarts kan.

je zou de dokter kunnen bellen,
dan kun je via de secretaresse vragen naar een receptje tegen hooikoorts?
en anders idd gewoon wat halen in dorp
maar ik denk dat medicijnen tegen hooikoorts beter werken.

Dokter bellen en naar een receptje voor Aerius vragen. :slightly_smiling_face: Je kan ook bij de drogist kijken naar een middeltje waar desloratadine (het werkzame bestanddeel van Aerius) in zit. Dat is het enige wat bij mij helpt.

Ik ben toch maar langs de huisarts geweest, het leren maar even uitgesteld. Heb inderdaad iets van Aerius mee gekregen :slightly_smiling_face: Bedankt nog !

Bij mij helpt niks perfect. Maar met de combinatie aerius- neusspray (nasonex of iets wat daar op lijkt) - oogdruppels is het uit te houden ; )