Hooikoorts

^^ Het is zo dat als je eenmaal een allergie hebt, je sneller nog een allergie kan krijgen dus misschien dat het daarmee te maken heeft? Zelf heb ik nergens last van als ik appels of noten eet.

^ Ik gebruik ook cetrizine en in het hooikoortsseizoen ook nog oogdruppels

Ik kan in de zomer geen tomaten eten. Cherrytomaten gaan nog wel, maar van gewone tomaten word ik dan heel raar.
Appels schijnen juist te helpen tegen hooikoorts.

Haha dit zei ik een maand geleden en nu heb ik echt superveel last. Dicht geknepen keel, niesbuien, continue loopneuzen…

Ik kan niet tegen de schil van appels, gewoon zonder schil kan ik ze wel eten. Wel ben ik heel erg allergisch voor kersen, daar krijg ik een dichtgeknepen keel van.

Ik had alleen in het begin de periode dat het warmer werd last van hooikoorts, maar nu opeens niet meer?

Dat ligt er natuurlijk ook aan voor wat je precies allergisch bent, en in de lente is het altijd het ergste.

Ik ben allergisch voor gras(pollen), en ik heb er het hele jaar last van, maar vooral als die ellendelingen het gras gaan maaien :dry:.

ik heb de afgelopen maand heel veel last gehad, maar ook echt dat ik alleen maar binnen op bed kon liggen, daarom ben ik ook naar de dokter gegaan en ik heb bloed laten prikken waar uitkwam dat ik allergisch ben voor bomen en grassen ofziets, welke medicijnen (pilletjes) gebruiken jullie? van desloratidine word ik supermoe dus die helpen niet :frowning_face:

Ik heb nog steeds nergens last van… waarschijnlijk helpen de bijenpollen!

Ik gebruik ook desloratadine en qua neusspray nasonex.

desloratadine :bowing_man: :bowing_man: :bowing_man:

Dat kan heel goed, als je hooikorts hebt betekent dat namelijk niet dat je allergisch voor alles bent. Daarnaast is het volgens mij zo dat niet alle vormen van hooikoorts tegelijk actief zijn, het kan dus best dat de vorm waar jij last van hebt, maar heel even actief is geweest.

1. ga naar een allergoloog en niet naar de huisarts. Een allergoloog kan je veel beter helpen, je testen op waar je allergisch voor bent en je medicijnen beter afstellen. Zo weet ik voor welke bomen ik allergisch ben (bijna allemaal) en voor welke grassen (ook veel te veel) en wanneer ik last heb van mijn hooikoorts (niet alles groeit op hetzelfde moment).
  2. ik weet niet zeker of je van desloratide moe kan worden; maar het ligt wel heel erg aan de medicijnen die je slikt. Ik had in het begin ook veel last van vermoeidheid. Dit heb ik aangegeven en toen kreeg ik andere medicijnen die deze bijwerking een stuk minder had! Laat dit weten!
    Daar komt nog bij: het is logisch dat je in het begin van het hooikoorts seizoen moe bent; je lichaam werkt nu ineens de hele dag tegen een stof (de pollen) waar je lichaam niet tegenkan en dus op reageert. Ik heb vorige week ook twee dagen op bed gelezen. Maar het zou na een tijdje minder moeten kunnen, als je de juiste medicijnen hebt zonder deze bijwerking.

succes!

Mijn gehemelte/keel en oren jeuken echt als een gek pff

Dat komt doordat er nu andere pollen zijn dan in het begin van de lente.
Als je in februari/maart last had ben je waarschijnlijk allergisch voor de els en/of de hazelaar en eventueel nog andere pollen. Nu zijn er o.a. ook graspollen, waar ik bijvoorbeeld allergisch voor ben :slightly_smiling_face:
(Ik gebruik hier een hele handige app voor haha)

Ik heb ook wel eens last van benauwdheid, maar of dat samengaat met mijn hooikoorts weet ik niet.

Ik heb het ook vaak benauwd door mijn hooikoorts.

Ja ik wel. Ik ben zwaar allergisch voor grassen, dus zodra er wordt gemaaid heb ik het gevoel dat m’n keel dichtgeknepen wordt en heb ik een zwaar gevoel op de borst.

jup, door hooikoorts kan je last benauwdheid hebben. Hou het in de gaten! Want ik kreeg eerst de diagnose van hooikoorts en een paar jaar later - toen mijn hooikoorts erger werd en ook de benauwdheid - werd er astma vastgesteld. Nu neem ik in het hooikoortsseizoen elke ochtend ventolin.

Woeii!

We share the love #Hooikoorts!

Wat een irritatie’s sjongejonge! Wordt er helemaal gek van! Loop de hele dag maar te snuiven en mn neus op te halen!

Gebruik nu de Prevalin neusspray (die van de reclame) die werkt op zich wel en de hooikoortspillen van het Kruidvat (geelgroenig doosje) werken top!

Maar alsnog lijkt het alsof ik het ‘‘erdoor’’ voel :frowning_face:

Ik heb er vooral vanaf de 1e van de middelbare last van gehad omdat ik erg lang moest fietsen naar school. Maar mijn moeder is altijd in voor natuurlijke producten en ik neem dus geen medicijnen van de apotheek enz. Wat ik elke dag inneem is een theelepel van Lucovitaal bijenpollen, en ik kan niet zonder dit. Het heeft me zooo goed geholpen.
En het is tegenwoordig makkelijk verkrijgbaar (Etos, etc)