Hooikoorts

Omdat er toch redelijk veel mensen zijn met hooikoorts (10-20%), heb ik dit topic geopend om alle tips & tricks met elkaar te delen. Hoe gaan jullie met de klachten om en wat zíjn jouw klachten? En kunnen jullie ook niet tegen bepaalde voedingsmiddelen?

Let’s share!

Je kunt ook de volgende hooikoorts facebook pagina volgen: Redirecting...

De allerbelangrijkste tip: Tissues met BALSEM! Anders is je neus zo kapot. Verder verschilt het echt per persoon welke tips wel en niet werken, maar ik ben heel benieuwd!

Inderdaad een goeie tip! Ik moet altijd erg veel uitkijken met appels in producten. Echt irritant.

Voor de mensen die last hebben van meerdere allergieen…
Ik heb gewoon van mijn huisarts een receptje gekregen voor allergie pillen. Deze neem ik in de ochtend in en ze werken 24 uur. Wordt gewoon volledig vergoed en als ik nieuwe nodig heb kan ik die gewoon halen.

Soms loop ik nog wel eens te niezen terwijl ik ze ingenomen heb, maar over het algemeen gaat alles helemaal prima. Ik kan zelfs gewoon met dieren knuffelen waar ik normaal allergisch voor was.

Het is de laatste jaren bij mee alleen maar erger geworden. Mijn ogen wellen op, mijn neus loopt en kriebelt en ik nies om de seconden. Echt niet leuk. Anti allergie pillen helpen alleen soms bij mij. Wordt er niet blij van :frowning_face:

Oh! Hier kan ik mooi mijn ervaring delen! Want ik heb een goeie tip!
Zelf heb ik echt heel erg last (gehad) van hooikoorts. Ik zet gehad tussen haakjes omdat het nu een stuk minder is dan een paar jaar geleden. Vier jaar geleden ben ik namelijk naar een allergoloog toegegaan. Hier kan je met al je allergieën naar toe; je wordt getest waar je precies allergisch voor bent en ze kunnen aan je bloed zien hoe erg je allergisch bent. Bij mij kwam daar voor zowel bomen als grassen een onwijs hoog getal uit! Heel verveld, maar het verklaarde wel waarom ik in de lente en zomer 1 of 2 weken met koorts en echt goed ziek op bed lag.
Bij de allergoloog raden ze mij immunotherapie aan! Dit heb je in allerlei vormen en maten (ik kreeg elke week twee prikken) en het zou er voor moeten zorgen dat je na 2 á 3 jaar geen of nauwelijks meer last hebt van pollen! :grinning: Geweldig vooruitzicht! Dus mocht je er echt onwijs veel last van hebben (of sowieso willen weten waar je precies allergisch voor bent) ga naar een allergoloog en vraag eens naar die immunotherapie! Het werkt echt!
Zelf was ik helaas té allergisch voor de prikken (na tien weken kreeg ik een huid-reactie en toen ben ik overnieuw begonnen en toen kreeg ik weer na die tien weken een allergische reactie; toen moest ik helaas stoppen. Ik zal hier gelijk over zeggen: Volgens mijn allergoloog is de kans dat je een allergische reactie krijgt in de eerste twee jaar van de therapie 1:1000/10.000 - dat weet ik even niet meer. Het is in elk geval een kleine kans, dus daar hoef je niet bang voor te zijn), maar omdat ik wel wat prikken heb doorstaan en heb binnenkregen heb ik nu een stuk minder last van mijn hooikoorts van vier jaar geleden. Helaas zal het in mijn geval in de loop van de jaren weer erger worden. Maar toch: TIP TIP TIP!

Ik slik zelf hydroxyzine, echt een paardemiddel! Ik had altijd een andere maar die was te licht. Vraag bij je huisarts naar een zwaardere pil als deze niet werkt. Er zijn heel veel opties.

@Tssaa: fijn dat immunotherapie zo goed werkt bij jou!! Het is altijd maar afwachten bij wie het werkt en bij wie niet! Goede tip en leuk dat je je ervaring deelt!

Up!

@Tssaa, ik ben 3 jaar terug ook begonnen met Immunotherapie maar dan in de vorm van dagelijkse tablet. Het werkt zo goed! Ben er nu dus 3 jaar mee bezig en ik merk dat het minder wordt, is echt een aanrader. Maar goed ben dus nog wel allergisch voor een hoop andere producten waaronder dus ook appels, ik probeer die wel gewoon te eten zodat mijn lichaam eraan went. Nou dat werkt mwa, maar ik denk dat dat net zoals met Immunotherapie uiteindelijk wel helpt… Ook een tip haha

@MOIII: Ik ben blij dat immunotherapie in de vorm van tabletten zo goed werkt bij jou! Wat ook werkt: honing eten uit je eigen streek!

Het is lente. Hebben jullie al veel klachten of valt het mee?

Ik ben vorig jaar begonnen met elke dag bijenpollen te nemen en ik hoop dat het helpt. Ik heb namelijk altijd heeeel erg last van hooikoorts, en pillen helpen nooit. Vorig jaar had ik pillen van de Kruidvat waar ik zelfs een beetje raar van werd (duizelig enzo).
Maar tot nu toe nog nergens last van!

@Aurelle: dat is goed om te horen dat je nergens last van hebt! Misschien helpen de bijenpollen! Wat je wellicht ook kunt proberen is honing uit eigen streek.

Er is al een hooikoortstopic.
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-hooikoorts-topic-290529.0.html
Misschien kan ^ verwijderd worden, aangezien daar al een tijd niet is gereageerd?

Ik heb zelf ook hooikoorts.
Ik slik het hele jaar pillen, omdat ik ook katten heb wat niet helpt, en als ik echt weer last krijg van mijn hooikoorts gebruik ik ook oogdruppels.

Ja, toevallig heb ik sinds vorig jaar twee bijenhoudende buurvrouwen, dus ik ga dit jaar honing van ze kopen!

Ik heb tot nu toe nog niet heel erg last van m’n hooikoorts gelukkig, meestal komt dat bij mij wat later in het voorjaar.

Bij mij komt het ook ietsjes later, maar dan heb ik er gelijk een paar maanden last van. Kan niet wáchten!! :grinning:

Kunnen jullie ook niet tegen bepaalde voedingsmiddelen zoals appels en noten?

Ik gebruik tegen mijn hooikoorts Cetirizine EG, en dat helpt wel goed vind ik.