Hooikoorts

Ja, het vermoeiendste wat er is. Zijn hier meer mensen die er heel erg last van hebben? Wat voor medicijnen hebben jullie, en werken ze goed? Bij mij werkt namelijk echt niets ><

Ik heb aerius ofzo maar dat helpt niet, nu heb ik neusspray (sinose), kan je gewoon in de winkel kopen

Ja ik had ook aerius, vorig jaar. Werkte ook niet goed. Ik heb echt al 5 dingen geprobeerd =p. Maar ik heb nu een of ander apparaatje uit de krant warmee ik lichttherapie moet doen ofzo :’) echt super vaag. Maar ik hoop dat het helpt. Ik krijg mijn geld terug als het niet zo is dus hopelijk werkt het.

ik heb beclometason nevel bij mij werkt het wel moet 3x per dag
van de apotheek ;p

Ik heb sinds plus minus vijf jaar geleden héél veel last van hooikoorts. Ik had destijds letterlijk hooikoorts. Om nog maar te zwijgen over hoe rood mijn ogen waren en over hoeveel keer per minuut ik mijn neus moest ophalen, haha. Ik ben destijds naar de dokter gegaan om een allergietest te doen en nadat bleek dat ik hooikoorts had heb ik een immunotherapie genaamd Oralgen voorgeschreven gekregen. Dit medicijn zorgt ervoor dat je lichaam geleidelijk immuun wordt voor boompollen en/of graspollen en wanneer je het vijf jaar gebruikt kun je geheel zijn genezen. Ik heb het medicijn inmiddels vijf jaar gebruikt en hoewel ik nog steeds last heb van hooikoorts is het veel minder dan vijf jaar geleden. Oralgen wordt vergoed door de verzekering en dat is gezien de prijs (plus minus ¤350 per flesje van tien tot twintig milliliter) maar goed ook. Ik gebruik nu nog Pollinosan (kauwtabletten), Prevalin (neusspray) en Similasan (oogdruppels).

Prevalin had ik dus ook, 2 weken geleden ofzo. Werkte niet goed. Als dat apparaat dat ik nu heb niet werkt dan ga ik daar maar eens naar vragen! Is wel fijn als ik er vanaf ben. Duurt wel lang btw, 5 jaar!

Prevalin werkt bij mij ook pas na twee weken. Ik merkte gedurende de periode waarin ik Oralgen heb gebruikt wel elk jaar verbetering dus dat is sowieso fijn :].

Ik heb het ook ;(
Sinds twee jaar geleden krijg ik het elk jaar ;l
Ik haat het zo hea. Je wordt er super moe van. en chaghrijnig :wink:
Ik gebruik prevalin poederspray (?)
Ik voel het wel als ik het gebruikt heb. het wordt iets minder. maar het werkt niet super …

Oralgen is trouwens een drankje dat je twee keer per week moet gebruiken. Het smaakt niet vies maar je moet zeker gedurende de eerste paar jaar dat je het gebruikt oppassen wanneer je wondjes op je lippen hebt want wanneer er Oralgen in komt zwellen je lippen op (slijmvliezen), haha.

Hahahah oh oke :’)

ik had eerst aerius maar dat hielp niet en sinds deze week heb ik polaramine je moet t wel op doktersadvies krijgen en de eerste week mag je geen voertuigen besturen, je mag geen alcohol drinken en je kan er suf van worden maar t werkt wel heel goed bij mij ik heb er helemaal geen last meer van terwijl ik het heel erg heb

Ik heb van de dokter tabletten gekregen. Ze werken opzich wel, al krijg ik na een halve dag alsnog kriebelogen en een loopneus.
En ik word er ongelofelijk slaaaaaaperig van xD

ik vind hooikoorts zo irritant. de hele tijd lopen niezen en snotteren, net alsof je ziek bent in de zomer :x
maar ik gebruik cetrizine voor de hooikoorts en het helpt wel :]

hahaha ja, echt vreselijk. lekker rode (traan)ogen, continu niezen en je tas vol met pakjes zakdoeken. op school vragen mensen ook echt “wat is er?” en dan helemaal verbaasd alsof er iets ergs gebeurd is.

Ja ik heb hooikoorst!
Ik gebruik allerfre gewoon bij de kruidvat te koop.
Hoop dat het seizoen snel voorbij is.

ja, ik heb er ook echt heel erg last van, en het is inderdaad erg vermoeiend. maar ik heb dr ook nog astma bij… ik gebruik xyzal, van die heule kleine pilletjes en dat helpt meestal wel goed =]

ik heb er ook last van, ik heb pillen van de dokter. ze helpen wel, maar als ik op school aankom heb ik even goed nog een loopneus, mn ogen vallen wel mee.

Oke, ik up dit topic even. Ik echt sinds deze week last van hooikoorts. Ik snotter heel de dag, heb super rode ogen, als ik moet niezen huil ik zowat. En ik word er gek van! Weet iemand iets waarmee je het snel kan verminderen?

Vandaag in de klas hadden 3/4 mensen gesnotter,rode ogen, half huilen, echt lijkt me niet heel fijn.

Als je naar de dokter gaat kun je medicijnen ertegen krijgen.
Maar ik word echt gek van de hooikoorts, de hele tijd zere ogen en ik word zo ongelooflijk moe ervan! Ik ben de hele dag duf, door de medicijnen maar ook door de hooikoorts zelf.