Hooikoorts

Wat is het beste middel tegen hooikoorts, wanneer je nog geen medicijnen ertegen hebt?

niks
medicijnen zijn er niet voor de lol

Niet buiten komen :’)
Anders zul je toch echt medicijnen moeten nemen.

Heb ik eigenlijk niks aan toe te voegen.

Ik heb zelf hooikoorts (gelukkig de laatste jaren in een redelijk milde vorm), en het enige wat er altijd écht goed bij heeft geholpen zijn de medicijnen.
Als je last van je ogen hebt, zou je wel kunnen gaan liggen met een koud, nat washandje op je ogen (en dan ogen dicht obviously :’)). Dat doe ik als ik last van mijn ogen heb (rood, jeuk, gevoelig, geïrriteerd - komt vaak door hooikoorts/pollen/stof) en dat kalmeert het. Maar het is niet zo dat de irritatie daardoor opeens weggaat, ofzo ;p

Inderdaad zoals hierboven gezegd, bij mij is een medicijn ook het enige wat helpt. Of iets fris er tegen houden om het wat te kalmeren, maar lang helpt dat ook niet.

Het schijnt dat honing die van bijen uit je eigen omgeving komen ook kan helpen om de symptonen te minderen. Wel moet je dit langere tijd gebruiken. Hoe het precies zit zal vast wel ergens op internet te vinden zijn! :wink:

Beetje vaseline smeren rond je ogen en neus, en op de fiets een zonnebril dragen.
Dan komen de pollen niet in je ogen/bij je neus.
En proberen niet in je ogen te wrijven (maarja soms is het gewoon onmogenlijk dat niet te doen…)
Hopelijk heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

Mijn vriend heeft hier ook ontzettend veel last van. Gisteravond was het zelfs zo erg dat het leek alsof zijn ogen er uit sprongen, zo opgezet waren ze. We waren gisteren ook uiteten, dus hij kon ook niks van zijn eten proeven. Erg zonde.

Ik heb hem aangeraden om toch maar naar de huisarts te gaan voor een hogere dosering/andere pilletjes.

Je kunt Ceterizine halen, dat helpt best goed. Volgens mij hoef je daar niet eens een doktersrecept voor te hebben, maar durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen. Uiteindelijk werkt dat toch het best.

Verder kun je een zonnebril opzetten. Niet wrijven is ontzettend moeilijk (ik doe het vaak ook, ook al weet ik dat het niet mag), maar uiteindelijk gaan je ogen dan alleen maar meer jeuken.

Wat betreft geneesmiddelen kun je Loratadine of Ceterizine halen bij de apotheek en drogist. Of het op recept is of niet, je moet het toch zelf betalen.

Als levensstijl adviezen; zonnebril op doen wanneer je naar buiten gaat, het huis niet heel de dag luchten, maar een paar uurtjes in de ochtend, dekbed niet in deze risicovolle periode uit het raam hangen zodat pollen daar niet in gaan zitten enzo.

Goede tips! Ik heb ook heel erg last van hooikoorts, wordt er gek van!

Ik heb 't ook al jaren en het enige wat helpt zijn pilletjes.

Zonnebril opdoen!

Ik heb een neusspray en oogdruppels, verder valt er niet veel aan te doen denk ik.