Hooikoorts topic

Het is weer de tijd van het jaar…

Hooikoorts.

Wat een feest. Mij leek het ‘‘leuk’’ om een topic te hebben waar men kan praten over hooikoorts en vooral wat jullie er tegen doen. Misschien kunnen we ook tips uitwisselen.

Ik heb geen idee of dit topic mag hoor, dan verwijder het maar weer.

Dat hier nog geen topic over was ;w;

Ik heb er op het moment niet heeel veel last van maar gister wel, verschilt erg per dag(Hah, net als mijn stemming).
Nu moet ik alleen hoesten en ik heb jeuk in m’n oren, maar gister was het janken geblazen.

Ik voel me vooral echt heel moe de hele dag… En jeukende ogen en keel.

Bij mij valt het nu gelukkig mee. Ik moet wel elke keer als ik buiten kom niezen :grinning_face_with_smiling_eyes: Een paar jaar geleden had ik er nog totaal geen last van, maar sinds een jaar of twee moet ik veel niezen en krijg ik eczeem rond m’n ogen.

Eczeem klinkt echt heel irritant en pijnlijk…

^Bij mij veranderen de ‘symptomen’ per jaar wel een beetje, want vroeger (lees 2 jaar terug) had ik echt jeuk in m’n gezicht en nu alleen nog maar m’n ogen/oren/neus maar niet m’n wangen gelukkig. En hoesten/niezen/janken uit meestal 1 oog.

Ik krijg jeuk van het praten over jeuk.

Slikken jullie medicijnen tegen de hooikoorts?

Is het ook haha. Maar ik ben het al gewend, ik heb al m’n hele leven eczeem.

Ik slik niks, maar als het komende jaren erger wordt ga ik dat wel doen denk ik.

Ik slik medicijnen die ik van de huisarts heb gekregen.

^
Ik ook. Al zeuren ze bij de huisarts nog steeds als ik er om vraag want ik slik sowieso al iets voor allergie maar dat helpt niet tegen hooikoorts. Dus dubbele lol.

Ik heb er nu niet zo ontzettend veel last van, maar een paar weken terug was echt de hel. Was zo aan het tranen, jeuken, snuiven en niesen dat mijn moeder direct medicijnen heeft gehaald, haha.

Ik heb nu Cetirizine diHCl van de apotheek (zonder recept) en die zijn voor mij echt fantastisch. Kon die middag gewoon weer normaal ademhalen en mijn ding doen. Heb ook Prevalin neusspray (waar op tv reclame voor wordt gemaakt), maar die helpt mij helemaal niets en geeft een brandende pijn bij het sprayen :’)

Ja dat heb ik ook bij die neusspray! Maar mijn neus is dan van binnen ook helemaal geïrriteerd, dus kan ook daar aan liggen.

Als ik te lang in de weide zit, beginnen m’n ogen te jeuken en begin ik precies verkouden te worden…

Jeuj :’) Hooikoorts, maar ik ben blij dat ik mijn vriendje zijn allergie niet heb: kattenallergie… zou t niet overleven zonder m’n katjes

Ik had heel erg last van tranende ogen. Hiervoor kreeg ik oogdruppels van de huisarts maar werkte totaal niet. Uiteindelijk heb ik druppels gehaald bij de drogist van Weleda genaamd ogentroost, deze werkte echt supergoed! Misschien een aanrader…

Ik durf geen oogdruppels in te doen :’)

Dat dacht ik ook voordat ik het ging gebruiken, maar na de eerste keer dacht ik echt ‘Is dit het?’. Het lijkt er mij bij op dat ik bijna helemaal over mijn hooikoorts heen ben gegroeid, maar voorgaande jaren waren oogdruppels echt mijn held tijdens hooikoortsperiodes.

Ik heb het ook! Zo irritant. Maar meestal werken de medicijnen wel, behalve als er heel veel pollen zijn :slightly_smiling_face:

Mijn medicijnen werken nu niet helemaal :confused:

Ik slik pillen die ik van de dermatoloog heb gehad :slightly_smiling_face:. De pillen houden de hooikoorts symptomen goed onderdrukt, maar m’n andere allergieën niet helaas.

Mijne ook niet deze week… Nu zijn er ook heel veel pollen staat er in zo’n app!