hoogst waarschijnlijk zwanger

Ik zal rustig bij het begin beginnen.

Ik ben nu een half jaar uit elkaar met mijn ex, maar hoe stom het ook is we hebben af en toe nog wel seks.
Ondanks dat hij gewoon een nieuwe vriendin heeft (ik weet dat dit stom is je hoeft dit niet te vertellen)
Maar nu hebben we dus seks gehad en aangezien ik net met anticonceptie ben gestopt weet ik niet precies wanneer ik ongesteld moet worden. Een test doen is dus maar gokken.
Ik zat er best wel mee en heb dus een ovulatietest gedaan. En die was heel duidelijk positief.
Ik heb zelf het idee dat ik beste over 2 weken kan testen.
maar nu spoken er wel vragen door mijn hoofd.
Wat als het echt zo is? Hoe ga ik het vertellen, hoe gaat hij reageren?

Ik denk dat hij gaat flippen.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

dat je een eisprong heb gehad is niet gelijk 90% kans zwanger een stuk minder kans er zijn meerderen factoren die goed moeten zijn zoals een gezond zaadje een gezond eitje het innestelen etc moet goed gaan,dus gewoon 2 weken wachten!!

en persoonlijk vertellen is netter hij is er denk niet blij mee het is niet voor niks je ex,wat een viespeuk ook

Wacht eerst even af tot je uberhaubt zwanger bent, een positieve ovulatietest betekent niet meteen dat je zwanger bent. Inderdaad nog minimaal 2 weken na de laatste keer dat je seks hebt gehad wachten. Die jongen zal er niet blij mee zijn maar ik vind wel dat je het hem moet vertellen als het zo is. Het is ook zijn verantwoordelijkheid.

Je wilt het dus houden zo te horen? Daar zou ik nog wel even goed over nadenken. Verder wel persoonlijk vertellen als je het zeker weet. Ook pa nadat je bij de dokter bent geweest en die heeft bevestigd dat je zwanger bent.

Dit ja.
En als je gestopt bent met de pil dan gebruik je toch een condoom zodat je zeker weet dat je veilig zit?

typisch gevalletje van hopen dat ik zwanger word zodat hij me terug wil.

Ik vind dit een heel vreemde en ongepaste opmerking.

Ja sorry maar zo komt het wel over. hoe haal je het in je hoofd om seks te hebben als je gestopt bent met de pil. Tenzij ze wel een condoom gebruikte maar dat lijkt me niet.

^ Dat was ook wel mijn eerste gedachte eigenlijk. Je hebt seks met je ex terwijl hij een nieuwe vriendin heeft en dan stop je ineens even met de pil. Waarna je een topic maakt waarin je uitlegt dat je nu toch wel waarschijnlijk zwanger bent en hoe je hem dat moet vertellen. Hmm, heb ik ook mijn bedenkingen bij.

Dit inderdaad. Niet eens bang dat ze zwanger is, en wanneer ze dan kan testen. Er was meer uitleg over de ex en hoe ze het hem moest vertellen, dan uitleg over de zwangerschap en dergelijke testen.

Ik vind het ook nogal dubieus hoor. Ik hoop voor je dat je niet zwanger bent (al kun je natuurlijk totaal niet zeggen dat je ‘hoogstwaarschijnlijk zwanger’ bent, zo werkt het niet met zwanger worden) en al helemaal dat je het niet om die reden hebt geprobeerd. Een kind deze situatie in slepen is namelijk gewoon fucked up.

Waarom ben je überhaupt gestopt met de pil als je wel seks hebt en niet eens met een vaste vriend? En dan ook nog met je ex… Ik hoop van harte dat jij niet zo’n kreng bent die op deze manier haar ex terug wil of wil terugpakken.

Maar om je vraag te beantwoorden: Wacht eerst maar even af totdat je het zeker weet. En hoe hij gaat reageren? Flippen, woest, springt geen gat in de lucht. Hoewel hij zelf zo’n achterlijk beest is om seks te hebben met jou terwijl hij een vriendin heeft, dus wat dat betreft boontje komt op z’n loontje. Jammer dat een (eventueel) kind daar mee belast moet worden.

Ik was niet aan de pil daar zit ik al 4/5 jaar niet meer aan. Wegens vervelende complicaties heb ik mijn implanon moeten laten verwijderen.
Het was mijn bedoeling deze keer niet om seks te hebben.
En dit heb ik echt niet gedaan zodat hij me terug wil.
Als het zo zou zijn dat ik echt zwanger ben ja dan hou ik het.
Ik ben namelijk enorm tegen abortus. En dat ik het hem persoonlijk dan zal vertellen had ik ook wel bedacht.

Geef ons anders even een tijdsperspectief. Wanneer heb je voor het laatst seks gehad? Wanneer precies is je implanon verwijdert?

mijn implanon is eerste week januari verwijderd. En de seks was gister.

Je kunt nog een MAP nemen of een spiraal laten plaatsen.

Spiraal heeft mijn huisarts mij min of meer afgeraden. Dit wegens alles wat er in het verleden gaande was.
MAP zat ik idd aan te denken en ga die denk ik straks ook nog halen. Maar daar heb ik gemengde gevoelens bij.
Niet omdat ik heel graag zwanger wil zijn van mijn ex. Maar eerder om mijn eigen gevoel.