Hoogbegaafdheid.

Hey!

Ik heb hier niet meteen een topic van teruggevonden, dus dacht ik zelf maar eentje aan te maken!
Zelf ben ik hoogbegaafd, getest in het CBO en had een IQ van 137. Verklaarde heel veel problemen die ik in school ervaarde, dus was wel een opluchting op dat vlak. Maar zelf vervloek ik het. Vooral de vooroordelen… “Hoogbegaafd zijn is toch tof? Je bent “slimmer” en het is allemaal makkelijker” Oh vergeet het maar. Ik vind zelf dat hoogbegaafdheid niet veel te maken heeft met slimmer zijn, het is gewoon anders. Je denkt anders, je redeneert anders.

Ik haat het gewoon dat mensen denken dat je “opschept” of een stereotyp in hun hoofd hebben, terwijl ik zelf een vriendengroep heb waar we met 4 hoogbegaafde meisjes zijn, en we zijn alle 4 echt uitersten van elkaar, best grappig!

Kheb het vaak vervloekt :wink: Zijn hier nog mensen die hierover iets te vertellen hebben, of iets willen meedelen? :flushed:

Zat zelf net een paar punten tekort om onder hoogbegaafdheid te vallen, maar ben er ergens wel blij mee, denk idd dat ik bang zou zijn voor stereotypes. (had zelf 124)

Ik ben niet hoogbegaafd, alleen vroeger zat er een meisje in mijn klas die dat wel was, en ze werd vreselijk voorgetrokken waardoor ze echt een arrogant rotkind geworden is, dus mijn ervaring ermee is niet echt positief :cold_sweat:

Het lijkt me ook rot voor jezelf inderdaad, aangezien er veel vooroordelen zijn.

Da’s inderdaad écht niet fijn! Ik ga zelf nooit ergens zeggen dat ik hoogbegaafd ben, maar een aantal vrienden weten dat van mij. Want dan geef je meteen de indruk alsof je jezelf beter/slimmer voelt, en geloof me, ik ben echt dom haha. Maar echt, qua algemene kennis → 0,0%! Er wordt ook gewoon altijd verondersteld dat het makkelijk gaat, frustrerend! En er wordt niet zoveel aandacht aan besteed in scholen, aangezien die het als een ‘luxeprobleem’ aanzien, waardoor we ons gaan vervelen en irritante ettertjes worden :flushed: :flushed:

Er is een algemeen hoogbegaafdheidstopic bij ‘School’ :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-hoogbegaafdheid-topic-285381.250.html