Hoogbegaafd

Hoi!,
Ik ben zelf hoogbegaafd,ik heb een IQ van 147, en vroeg me af of er op girlscene nog meer hoogbegaafde meiden zaten?

hoogbegaafdheid (van wikipedia):

Hoogbegaafdheid is uitzonderlijke intelligentie, niet op een specifiek terrein maar in het algemeen.
Hoogbegaafden zijn op het cognitieve vlak sterk, maar ook andere zaken spelen een belangrijke rol.
De term wordt gebruikt om aan te geven dat ze opvallende vermogens of vaardigheden hebben,
zowel voor kinderen als voor volwassenen.
Als maat voor hoogbegaafdheid wordt vaak het IQ genomen; men spreekt meestal
van hoogbegaafdheid bij een IQ vanaf 130 (getest volgens David Wechsler;
dit correspondeert met 136, 140 of 142 in andere tests).
Dit komt erop neer dat degenen van de hoogste twee percentielen hoogbegaafd worden genoemd.

Vooroordelen over hoogbegaafde mensen/hoogbegaafdheid:
-zitten de hele dag met hun neus in de boeken
-zien er “nerderig uit”
-iedereen met een hoog IQ is hoogbegaafd

• hoogbegaafde mensen halen alleen hoge cijfers
  • vind je leren leuk,en haal je hoge cijfers? dan ben je hoogbegaafd!!! (dit kan wel zo zijn,maar meestal zijn
    hoogbegaafden onderpresteerders)

xxx

Ik heb eigenlijk geen idee of ik hoogbegaafd ben :stuck_out_tongue: Maar ik denk altijd na zeg maar :stuck_out_tongue: Soms kan ik niet opletten enz.
Hoe kwam jij erachter dat je hoogbegaafd bent?

ik ben op me 5e uit spanje verhuist,naar nederland.
Toen kwam ik in groep 1&2 terecht.

ik verveelde me best wel in de klas, ik was al veel verder dan andere kinderen.
Ik kon al lezen&schrijven (had ik mijzelf geleerd) en vond het “knutselen” niet meer interessant. Toen is mijn moeder met de lerares gaan praten en ben ik uiteindelijk bevordert naar groep 3. Daar ging het goed, en ik ging over naar groep 4,en naar groep 5.

Toen begon ik me weer te vervelen, inmiddels zat ik in groep 6.
De school zij dat ze me niks meer te bieden hadden (qua uitdagendere lesstof) dus ben ik naar een andere school gegaan. Toen heb ik een IQ test laten doen.(ik heb een IQ van 147) Daar ben ik meteen in groep 6 begonnen en toen heb ik groep 7 overgeslagen. Voor de citotoets had ik het hoogst aantal punten,en toen ben ik naar het gymnasium in haarlem gegaan.

Daar ging het mis,ik kwam op mijn 10e op in de 1e,de andere kinderen vonden dat maar raar,en ik werd buitengesloten.
ook had ik op de basisschool nooit leren werken en huiswerk maken,omdat alles zo makkelijk was. Daarom haalde ik steeds slechte cijfers.

Aan het eind van het jaar ging ik voorwaaderlijk over. Toen ik op de helft van de 2e was,hebben ze me terug gezet omdat ik veel onvoldoendes stond.

Gelukkig ging het toen goed,ik werd niet meer gepest (ookal was ik nog steeds de jongste met mijn 11-12 jaar)
Ik zit nu trouwens in de 3e

Geen idee. Denk het niet :'3
Ik heb ook nog nooit een echte IQ test gedaan.
En de uitslag daarvan zou toch alleen maar betekenen of ik wel of niet goed ben in het maken van IQ tests.

dat is niet het idee van een IQ test hoor :stuck_out_tongue:

je krijg niet alleen maar sommen :wink:

Nog nooit echt over nagedacht.
Ik verveelde me wel altijd op school.
Maar ik ben heel slecht in wiskunde… hihi.
Ik denk dat ik gewoon een talenknobbel heb.

woeh een heel verhaal :stuck_out_tongue:
Maar ik kon pas boeken enz lezen toen ik naar groep 3 ging haha.
Lijkt me wel koel om zo slim te zijn.

oeh ik herken me eventjes in jou.
Maar ik haal wel gwn negens voor wiskunde. Ik snap het alleen niet :stuck_out_tongue:

dat doen we allemaal volgens mij :stuck_out_tongue:

maar als je je verveelt op school ben je niet perse hoogbegaafd :wink:

hoogbegaafden denken ook anders dan andere mensen, veel hoogbegaafden zijn ook beelddenkers :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beelddenken

nou meestal is het vervelend :wink:

je kan niet goed omgaan met andere mensen, meestal ook omdat je klassen hebt overgeslagen dus minder blijvende vrienden hebt kunnen maken.

en als je bijv. op sport gaat (waar je word ingedeeld op leeftijd) is er meestal niks aan omdat de mensen uit je team niet op het zelfde denk niveau zitten

Hier herken ik mij dan weer heel erg in.

Ik ben ook een beelddenker, volgens mij, haha! Je kunt trouwens ook niet uitleggen waarom je een beelddenker bent, denk ik. Ik zit verder wel op het gymnasium, dus ja, ik mag wel zeggen dat ik slim ben, maar ik weet niet of ik hoogbegaafd ben. Ik heb ook nooit klassen overgeslagen of zoiets…

de meeste hoogbegaafden zijn beeldedenkers

maar niet alle beeldenkers zijn hoog begaafd :wink:

alhoewel ik lees wel vaker reacties van jou,en het zal me eigenlijk niks verbazen als je hoogbegaafd was :Pje bent heel nuchter ^^

Ik heb gehoord dat mensen die hoogbegaafd zijn in een iets altijd ontzettend uitblinken. Is dat in jouw geval ook zo?
Het lijkt me wel echt vreemd jonger zijn en toch beter kunnen leren, ik heb ooit een test gedaan en daar kwam iets van 120/123 uit. Ben ik toch stiekem wel trots op:)!

kan zijn dat je hoogbegaafd bent :wink:

niet alle hoogbegaafden hebben problemen op school; sommige passen zich aan (onderpresteren),andere hebben een goeds school en worden goed uitgedaagt

ik ben wel goed in talen,maar verder… :stuck_out_tongue:

een officiele test?
dan ben je slimmer dan het gemiddelde (100)

Was wel op internet geen geld voor betaald(dat moet vaak) maar over allerlei onderdelen werden vragen gesteld en dan niet 5 maar een stuk meer. Ik denk ook wel dat ik wat slimmer ben dan het gemiddelde (klinkt een beetje stom) maar ik doe er niets mee. Als ik had gewild had ik ook het vwo kunnen halen had ik nu net examens gedaan, maar nee hoor ik ga Havo doen en zak naar Vmbo T. En nu Spw, ik ben een beetje lui aangelegd namelijk.

Die internet tests geven je een lichte indicatie van wat je IQ zou kunnen zijn ;3
Ik had er ook eens eentje gemaakt met een aantal vragen en ik had er 8 van de 10 goed ofzo en dan zeiden ze ook dat mijn intelligentie weleens boven de 120 zou kunnen liggen :'3

Ja die 10 vragen test heb ik ook ooit gedaan, daar kwam hbo/universitair niveau uit. Dat is vaak ook geluk bij die tests.
Als ik nou toch eens wist waar ik die test gedaan had… Potdeurie.