Hoog zingen?

Het kan wel, maar het duurt wel langer zonder begeleiding.
Ik heb een redelijk lage stem en ik kon de hoge noten halen Christina Aguilera’s The voice within zonder begeleiding maar dat duurde wel een paar weken.

Weet iemand liedjes om te kunnen oefenen met hoog zingen?

• Christina Aguilera’s The voice within (zag ik hierboven staan)

Het ligt eraan hoe hoog je stem nu is… Maar het zal nooit prachtig zuiver en helder klinken als je nu een alt bent. (Mijn mening)
Voor gratis zangles, raadpleeg youtube.

volgens mij kun je wel wat hoger leren zingen door veel te oefenen
ik heb namelijk juist een hele hooge stem en door veel te oefenen haal ik nu (met enige moeite) de meeste lage tonen toch dus ik denk dat het meestal wel mogelijk is.

je kan het wel verbeteren hoor.
elke dag veel hoog zingen, en dan gaat het echt beter. Als je het elke dag doet, train je jezelf erin.
Misschien helpt het ook om er genoeg ademsteun achter te zetten, dan kun je vaak wat hoger nog, en klinkt het nog eens veel beter ook :wink:

dat is zo niet waar want ik ben nooit op zangles geweest en kan zelf heel hoog
je moet gewoon veel oefenen ik hoor gewoon dat ik steeds hoger en hoger kan

hahaha, dat iemand dit topic nog upt zeg :") haha
mocht niet omdat ik altijd snel bij dingen afhaak enzo :stuck_out_tongue:
heb nu toch een half jaar les gehad alleen mijn lerares was echt zwaar gemeen en zei steeds dat ik het toch niet kon
dus toen ben ik gestopt :stuck_out_tongue:

maar dit topic mag wel dicht hoor!

bij ons niet, daar moest je gewoon voor een heel jaar betalen.

autotune.

Ik denk dat je dit het beste aan iemand kan vragen die er verstand van heeft, je muziekdocent ofzo.

^met autotune kun je best veel, maar je kan jezelf toch echt niet hoger laten zingen :’)

Daarnaast is dit een oud topic. Vienna hoeft helemaal niet hoger te leren zingen want haar stem is al heel mooi :grinning: haha.

Je kan toch het bereik van je stem groter maken dmv zangles?

Een goede opwarming is belangrijk. Doe van tevoren eerst wat adem-oefeningen en ga daarna over op het zingen van verschillende klanken, in verschillende toonsoorten. Als snel zul je merken dat je meer voor elkaar krijgt.

aaw :slightly_smiling_face:
dankjewel <3

Maar dit topic kan dicht :") haha
snap niet waarom iemand dit upt xD haha

moet je misschien even een berichtje sturen naar een moderator of ze het willen sluiten? Anders blijft het gewoon open denk ik.