Hoog zingen?

Deze mag dicht :slightly_smiling_face:

Neem zangles.

Mag helaas niet van mijn moeder :wink:

nop, je kan maar een klein beetje hoger leren zingen…
sommige mensen kunnen heel hoog zingen andere niet… je wordt ermee geboren… xD

Tuurlijk niet, je hebt natuurlijk wel een bepaalde hoogte waar je niet overheen kan, wat bij de een hoger is dan bij de andere.
Je kan het gewoon leren, ik denk dat er op youtube wel filmpjes staan. Kin omlaag om je holtes wat meer te openen en vanuit je middenrif ademen en hard zingen zouden je een beetje kunnen helpen. Je moet je kopstem gewoon trainen, en dat is moeilijk zonder begeleiding maar het kan wel!

volgens mij kun je inderdaad je bereik een beetje verbeteren door bepaalde oefeningen te doen, maar ik weet eigenlijk ook niet precies welke… x)
jammer dat je niet op zangles mag, aangezien dat toch wel beter is. anders gebruik je misschien de verkeerde techniek en dat is juist niet goed voor je stem.

Haha je kunt echt niet extreem hoog zingen hoor als je dat niet kan vanaf kleins af aan… je hebt niet voor niets… alten en sopranen enzo… ja ik heb 10 jaar gezongen ik weet waar ik over praat dit is geen bullshit

geloof me heeeeeeel veel hoger zal het nooit worden. Ik zing zelf namelijk ook :stuck_out_tongue:

Ik zing gelukkig niet ook al 10 jaar en ik heb veel hoger leren zingen, je moet het trainen en uiteindelijk zou bijna iedereen opera kunnen zingen.

't lijkt me onwijs moeilijk om het te doen zonder een echte opleiding, maar zoals hier al eerder vermeld stond, kan je op youtube zo’n cursusjes bekijken : )

youtube is een goede tip!
ik geloof er wel in dat iedereen kan leren zingen. ja, sommige mensen hebben een mooiere stem dan anderen en sommige mensen zijn toondoof, maar de basis kan iedereen leren. :slightly_smiling_face:
laat je niet afschrikken door mensen die zeggen dat het je niet lukt.

zing vanuit je buik en harder
Dan zing je makkelijker hoger

Ga bij je moeder smeken om op zangles te mogen? Ik ga volgend schooljaar :grin:

ja dat kan je echt wel leren

Hoog zingen kunnen sopranen goed. Ik zou het geweldig vinden om zo hoog te kunnen zingen als Simone Simons van Epica (symfonische-metalband), maar helaas, ik zit met mijn bereik bijna onder de alt :|. Ik ben dus een vrouwelijke tenor ofzo. En hoger zingen kun je jezelf niet aanleren helaas. Ook niet met zangles. In ieder geval je kunt niet ineens 'n hele toonladder hoger gaan zingen door oefening etc…

Bullshit. Ik zing zelf al zo ongeveer m’n hele leven. En in 1 jaartje zangles was mijn stem al 5 noten opgerekt. En nu heb ik al 4 jaar zangles. Dus het kan sowieso.

Je kan wel hoog leren zingen door meer zangervaring… maar dat kan wel 4 jaar duren en bij sommige lukt het niet.
En zingen door buikademhaling, dus laag ademen en niet hoog want dan kan je niet goed ademhalen en niet die hoge noten halen… en dat leer je allemaal bij zangles.

Heel veel mensen beginnen daar al heel jong mee. Ik wil ook zo kunnen zingen, maar het is al te laat denk ik xD

Het kan wel, op zangles kan je je kopstem oprekken,
dus toch maar zangles (:
kon het maar makkelijker,
ben zelf een echte alt ):