Hoofdstuk 5+6 Getal& Ruimte 3vwo.. Uitleg?

[i]Hej,

Ik heb over een week proefwerkweek en heb voor wiskunde hoofdstuk 5 en 6 opgekregen…
Nou heb ik 1 probleempje: mijn leraar kan niet uitleggen. Dus heb ik mijn vader gevraagd en die heeft geen tijd omdat hij naar Italië moet. Normaal helpt hij mij altijd dus.

Now To The Point:
Zou iemand mij hoofdstuk 5 en 6 (vooral 5) kunnen uitleggen, alsjeblieft?

Alvast bedankt!

Liefs Lindsey :couplekiss_man_woman: [/i]

waar gaat het over?

Misschien kun je beter zeggen waar het over gaat en wat je niet snapt.

Ik heb dat boek ook, hoofdstuk 5 snapte ik heel goed en hoofdstuk 6 redelijk (heb er volgende week een proefwerk over) maar het is heel moeilijk om dat allemaal via de computer uit te leggen. Misschien moet je toch “in het echt” iemand zoeken.

Hoofdstuk 5 gaat over procenten en statistieken en hoofdstuk 6 gaat over formules, grafieken, vergelijkingen en breuken ofzo.

Ik heb volgens mij dat boek ook, maar hoofdstuk 5 gaat toch over algebraïsche vaardigheden?
Wij zijn nog niet bij hoofdstuk 6 :blush:

Ja, inderdaad, Nou van hoofdstuk 5 weet ik niet uit mn hoofd en hoofdstuk 6 weet ik niet wanneer ik die sinus, cosinus en tangens moet toepassen…

bijvoorbeeld in een driehoek

Als ik goed opgelet had tijdens wiskunde had ik je het kunnen uitleggen, maar dat heb ik eigenlijk niet gedaan…

Maar ik heb gewoon overal s.o.s c.a.s.to.a. toegepast, de uitleg daarvan staat in je boek :stuck_out_tongue:

Hee daar ben ik nu ook precies (: bij hoofdstuk 6
maar het is nogal moeilijk uit te leggen

dat is echt makkelijk!
ik had daar een 8 voor ofzo (A)
tip als je op youtube kijkt naar sinus uitleg (of tangens of cosinus) dan krijg je echt handige filmpjes!

Oh daar heb ik maandag een toets over.
Je kan sinus , cosinus en tanges alleen gebruiken bij een rechthoekige driehoek. Als de driehoek niet rechthoekig is moet je het rechthoekig maken door een denkbeeldige lijn te trekken en dan met de getallen rekenen.

Sinus = S , Overstaande zijde : Schuine zijde - sos
Cosinus= C , Aanliggende zijde : Schuine zijde - cas
Tanges = T , Aanliggende zijde : Overstaande zijde - toa

Ben ik even blij dat ik wisa gekozen heb, nooooooit meer cassostoa.

ah verschikkelijk haha! veel succes!

je kan de sinus, cosinus, tanges onthouden door SOSCASTOA
S = sinus
O = overstaande zijde
S = schuine zijde
C = cosinus
A = aanliggende zijde
S = schuine zijde
T - tanges
O = overstaande zijde
A = aanliggende zijde.
eigenlijk staat het hierboven ook al.
maar ik heb net dat proefwerk gehad bij havo, en vriendinnen van mij hebben die vwo toets gehad al paar maanden geleden en die zeiden dat je dat alleen hoefde te weten voor hoofdstuk 6.

is hoofdstuk 5 in het vwo boek ook met die procenten & krantenartikelen?
want die doen wij nu.
maar daar kan ik je nog niet mee helpen.
iniedergeval succes :slightly_smiling_face:

SOS, CAS en TOA dus, zoals al gezegd is…

jammer dat ik in de 4e zit nu, anders had ik je wel geholpen, ik heb die boeken nl niet :frowning_face: maar ik vond wiskunde in de 3e easy peasy! :grinning:

Bedankt voor alle reacties!

En ik heb even rondgevraagd en nu heb ik iemand gevonden die me het helemaal vanaf het begin gaat uitleggen… :slightly_smiling_face:

:couplekiss_man_woman: X

uitwerkingen van de D-toets, hier kan je de berekeningen ook op vinden:
http://leerling.getalenru…dex.asp?DocID=9&stsc=yes&