Hoofdpijn

Ik heb al best lang hoofdpijn. Nu begon deze week school weer en was het telkens als ik in de les zit, dat ik hoofdpijn had, en buiten werd het minder.
Ook kan ik me niet meer zo goed op een lange tekst concentreren en zie ik weleens boven aan mijn oog een beetje wazig.
Weet iemand wat het is of wat ik kan doen? xxx

dat heb ik ook, maar dat komt omdat je zicht niet 100 % is of dat je te weinig drinkt.
dus ik zou je ogen laten testen en anders meer gaan drinken.

Eet je genoeg? Drink je genoeg? Slaap je genoeg? Heb je een bril/lenzen? Is er genoeg frisse lucht in de lokalen op school?

@ sleepingbeautyx Ik drink best veel, veel meer dan mijn klasgenoten xd
@electrocutee ik eet voldoende, ontbijt, lunch, en zoals hierboven drink ik ook genoeg. Ik slaap elke nacht minstens 8 uur, ik ga gewoon optijd naar bed omdat ik uitgerust wil zijn. En meestal staat er wel een raam open in de lokalen. ;s

naar de opticien ? anders zou ik het echt niet weten.

komt het denk ik door spanningen uit je nek of rug/schouders

Wij zijn geen doktoren. Het kan zoveel verschillende oorzaken en dus ook oplossingen hebben. Gewoon eens langs je huisarts gaan, die kan je verder helpen.

Hier heb ik ook wel eens last van, maar dan vooral wat later op de dag (rond half 3 ong.). Sowieso, een gemiddeld klaslokaal heeft een slechte luchtkwaliteit. Vraag de docent of je zo nu en dan even naar buiten mag om frisse lucht te happen. Als je verteld dat je hoofdpijn hebt, zal het vast wel begrepen worden.

Je moet naar opticien gaan voor een oog test! Meestal beginnen oog klachten eerst met wat jij allemaal beschrijft.

je kunt een hoofdpijndagboek bijhouden. Wanneer het begint, waar je pijn hebt en de mogelijke oorzaak, wanneer en op welk moment het weer overgaat. Misschien kun je een patroon ontdekken en dan naar de dokter. Kan zijn dat je een bril nodig hebt.

Misschien is het migraine. Als je nadat het wazig word boven je oog heel erg hoofdpijn krijgt en daarbij ook misselijk word is het waarschijnlijk een migraine-aanval. Ik heb zelf ook migraine. Maar ik denk dat je het beste even langs de dokter kan gaan, sterkte!xx

Ik denk dat je migraine hebt of dat je je ogen moet laten testen :slightly_smiling_face: misschien ben je verziend.

ik zou langs de opticien gaan! kan goed zijn dat je een bril nodig hebt en je ogen teveel vermoeid en dit kan weer tot hoofdpijn leiden, beterschap!