Hoofdpijn

Hey allemaal!
Ik had altijd al snel hoofdpijn, al sinds de basisschool.
Ik zit nu in de 3e, maar mijn hoofdpijn is op moment zó erg.
Ik heb bijna elke dag wel hoofdpijn, vooral op school in de vakanties een stuk minder. Het is meestal vooral een druk op mn voorhoofd en ogen, en soms heb ik ook hele erge steken. Paracetamol werkt niet, ibuprofen wel maar ook op moment niet meer. Ik was er al 2 keer voor naar de dokter maar lijkt dat ze me niet echt serieus nemen, ik moest een ‘boekje’ bijhouden… Ik was ook al naar een homeopaat maar dit hielp ook niet. Weten jullie wat dit voor hoofdpijn is en wat ik er aan kan doen? Het is vooral erg vervelend op school en met leren, vooral als je vwo doet haha
Kusjess

Het is best moeilijk om er wat over te zeggen, omdat hoofdpijn een veel voorkomend symptoom is van verschillende dingen, die varieren van niet serieus tot heel serieus… Bijvoorbeeld een slaapgebrek. Ik heb precies hetzelfde, maar ik heb het sinds een paar jaar. Ik merk dat ik snel hoofdpijn krijg als ik niks heb gegeten, niet goed heb geslapen of als ik angstig raak (wat vaak op school voorkomt door de drukte), misschien heb jij dit ook?

Waarschijnlijk de meeste simpele vraag, maar ben je al eens naar een opticien geweest?

Ik had ook vaak last van hoofdpijn, maar dat kwam blijkbaar omdat ik helemaal niet goed kon zien. Of althans, mijn ogen werkten niet samen waardoor het zoveel moeite kostte om te focussen dat het hoofdpijn veroorzaakte.

Verder drink je genoeg en krijg je genoeg frisse lucht binnen? Dit veroorzaakt bij mij ook vaak hoofdpijn als ik dat te weinig heb.

En anders zou je nog bij een andere arts een second opinion kunnen aanvragen. Ik geloof niet zo in ‘zomaar’ hoofdpijn. Zeker niet als het zo vaak terug komt!

Genoeg water drinken en genoeg eten.
Daarnaast hebben sommige mensen ook hoofdpijn omdat ze niet goed kunnen zien en zich dus altijd heel erg moeten concentreren. Dit hoeft echt maar een hele kleine afwijking te zijn aan je ogen, maar je zou dus je ogen kunnen laten testen.
Daarnaast heeft ook wát je eet heel veel invloed. Als ik ongezond eet, voel ik me echt naar, terwijl als ik gewoon gezond eet, ik er veel minder last van heb.

Ik zou je ogen even laten opmeten bij de opticien, en dan ook je oogdruk! Ik had precies dezelfde symptomen als jou, steken in m’n hoofd en druk.
Het blijkt dat m’n ene oog perfect is en de andere net niet, maar niet zo erg dat ik een bril nodig heb. Ze heeft toen gelijk ook m’n oogdruk opgemeten en die was te hoog, als je daar een lange tijd last van hebt en je doet er niks aan kan het gevaarlijk worden dus ik zou echt even langs de opticien gaan!
Ik werd dus door verwezen naar de oogarts en die heeft nog een keer m’n oogdruk opgemeten maar daar was het prima, dus tja…
Ik heb er nu al een poosje geen last meer van, ik denk dat het erg heeft geholpen om voldoende water te drinken en een goede nachtrust.
Een paar dagen geleden had ik er weer last van maar ik had de afgelopen tijd ook niet zo goed geslapen, lang achter mobiel blijven in bed etc.

Hoeveel dagen per maand gebruik je paracetamol/ibuprofen? en hoeveel pak je dan op een dag?

Ik heb precies het zelfde probleem, wordt er helemaal gek van.
Ben ook al twee keer naar de dokter geweest, bloed geprikt maar nee er komt niks uit (gelukkig)
Wel zei de dokter dat het misschien spanningshoofdpijn kan zijn. Maar voor mijn gevoel valt de stress die ik heb best wel mee.
Als ik aspirine neem gaat het meestal weg, maar ik vind dat ik al veel te veel aspirines neem. Dus meestal wacht ik tot dat het bed tijd is en ik ga slapen (de volgende ochtend is het meestal weg)
Hoevaak neem jij paracetamol/ibuprofen?
x

Allereerst zeg je dat de dokter je niet serieus neemt, maar jij de dokter volgens mij ook niet. Als je een hoofdpijndagboek bij moet houden (wat ik ook heb gemoeten), dan is dat om erachter te komen op welke momenten je voornamelijk last hebt van hoofdpijn. Je kunt hier wel een schatting van maken, maar door het op te schrijven (incl. wat je daarvoor gedaan hebt qua beweging, eten, drinken, noem maar op), kan er beter een oorzaak gevonden worden. Zolang er geen oorzaak gevonden is, kan er ook niet gezocht worden naar een oplossing.