Hoofdpijn

De laatste tijd heb ik zo vaak hoofdpijn! Echt irritant gewoon wat is dit? Op dit moment heb ik hele belangrijke toetsen :grin: En ik kan me niet concentreren met hoofdpijn ik kan wel gaan vragen mag ik een paracetamol dat duurt wel een halfuur voor het is ingewerkt want bij mij op school is het maar 250 gram en ik heb best zware nodig
Plzz! Help me

Hoofdpijn is helaas de meest vage klacht ooit. Hoofdpijn kan werkelijk van alles zijn, maar de meest voorkomende reden is gewoon stress. Ik ben toevallig ook laatst naar de huisarts geweest ivm hoofdpijn (en enkele andere vage klachten), toen zijn er ook wat bloedtesten gedaan, maar de main reason is stress (en omdat mijn rug helemaal vast zit). Dus ik zou het even aankijken en als je echt naar de dokter wil gaan omdat het heel vaak voorkomt of steeds erger wordt; hou even een dagboekje bij van wanneer het begint (evt. wat je gegeten/gedronken/gedaan hebt) en wanneer het erger is etc., daar kan de huisarts namelijk wel wat mee.

Op tijd gaan slapen, niet te veel op de computer zitten, geef je ogen wat rust… Misschien komt het door de stress, maar wij zijn geen dokters die in jouw hoofd kunnen kijken.

Wat anderen zeggen ja, hoofdpijn kan van alles zijn. Bij mij is het meestal teveel caffeine, te weinig water, te weinig slaap, teveel stress of een combi van deze dingen.

Hoe vaak neem je paracetamol? Als je het elke dag neemt krijg je daar namelijk hoofdpijn van.

En verder wat iedereen zegt: het kan van alles zijn

Het kan van alles zijn. ik krijg altijd hoofdpijn als ik niet genoeg heb gedronken of als ik een slaaptekort heb.
Probeer (ook in deze stressvolle tijd) genoeg te drinken, genoeg slaap te krijgen en eet veel fruit. Als je dan nog steeds hoofdpijn houdt zou ik paracetamol innemen. Je zou kunnen vragen of je iets meer mag of je zou van thuis mee kunnen nemen.

Genoeg drinken,

Hoofdpijn is vaak een teken dat je lichaam niet genoeg afvalstoffen kwijt kan, als je meer drinkt wordt je lichaam ‘schoongespoeld’

Jij zit toch in groep 7? Dat zei je in een ander topic. wat voor belangrijke toetsen heb je dan in hemelsnaam…

ehemm… Nou ik heb ook in andere topics gezegd dat ik dit account deel met mijn jongere vriendin. En cito’s zijn heel erg belangrijk voor haar