Hoofdpijn na het huiswerk?

Hi!

Ik heb de laatste tijd veel hoofdpijn tijdens en vooral na het huiswerk, Ik drink wel genoeg (ong. 1,5 liter per keer hw maken, dus tussen 16.00 en 18.00 meestal) maar ik heb vaak rond 5,30 ongeveer dat ik echt hoofdpijn krijg waardoor ik me niet meer kan concentreren, dit is ongeveer vorige week begonnen. Hebben jullie enig idee hoe dat komt?

Groetjes!

zou kunnen dat je gewoon moe bent van al het werk en dat je even moet rusten. ook zou het kunnen dat je een bril nodig hebt. Als je vooral met lezen hoofdpijn krijgt dan zal ik even langs de opticien gaan om je ogen te testen (dit is gratis)

Ik heb al een bril, een paar maanden geleden al een nieuwe, omdat mijn sterkte was veranderd. Ik denk dan dat mijn hersenen moe zijn, maar zelf voel ik me niet vaak moe

Heb je toevallig die hoofdpijn sinds je die nieuwe bril hebt? Heb je een - sterkte die hoger is geworden?

Nee, deze bril heb ik al een paar maanden (2 of 3 ofzo) en ik heb er pas sinds een week of 2 last van

dus daar kan het niet aan liggen

Houd je wel pauzes tussen het huiswerk maken door ? Daar kan t ook aan liggen. Dat je niet teveel in een keer maakt

Dan ligt het waarschijnlijk niet aan het wennen aan je bril. Heb je wel een goede houding als je zit te leren? Van een slechte houding, slechte verlichting bij het lezen, te dicht op het scherm/boek zitten kan je ook hoofdpijn krijgen.

na 45 min leren/hw maken 5 min pauze, en daarna weer 45 min leren/hw maken, 10 min pauze, 45 min leren/hw maken, 5 min pauze, etc

Mijn laptop is vaak uit en ligt op mijn bed,boek op ongeveer 50-60 cm afstand ik heb een lamp op mijn bureau en ik zit rechtop…

Zelf had ik vorige week ook ontzettend hoofdpijn als ik 's middags thuis kwam van school. Puur omdat ik zoveel nieuwe dingen moest leren die week en frustraties omdat je al die nieuwe dingen in één keer wilt begrijpen. Misschien is de hoeveelheid stof die je nu wilt leren erg veel? Probeer af en toe wat te relaxen en niet te gefrustreerd of gestresst te raken! :slightly_smiling_face: Niet denken, oh ik moet nog zoveel, straks gaat het niet lukken. Negatieve gedachtes > reactie van het lichaam.

Ik denk dat een kwartiertje of minstens 10 minuten beter is als pauze. De sterkte van je bril kan in de eerste maanden trouwens nog erg veranderen, dus het is ook geen slecht plan om je ogen nog een keer te laten controleren. En slaap je wel genoeg?

Dan denk ik dat dit het is, ik heb in 3 weken 11 toetsen gehad…

Ik slaap van 21.30 tot 7.30. Hier heb ik nooit problemen mee gehad en ik ben vrijwel nooit moe s’ochtends en s’avonds.

Zorg dat de ruimte waar je in studeert goed geventileerd is. Dus zet je raam open op een kiertje of doe de roostertjes boven je raam open zetten, mocht je die hebben. Een muffe / slecht geventileerde kamer kan ook zorgen voor hoofdpijn.

Ik heb altijd mijn raam openstaan. Ik denk dat het is wat @PurpleLily zegt. Hoe doe je een slotje?

Voor eens slotje kun je een van de moderators berichten. Ik geloof ook dat er een topic bij Over Girlscene is, waar je de topics die verwijdert kunnen worden kan plaatsen, maar dat laatste weet ik niet honderd procent zeker.

Ik krijg trouwens vaak hoofdpijn als in veel stress heb gehad.

me 2.

een moderator die dit leest, wil je dit topic sluiten? :grinning:

Nog een tip, als je boek op je bureau ligt moet je je hoofd buigen en dan span je vaak onwillekeurig je nekspieren aan/trek je je schouders op. Probeer je boek op een standaard te zetten dat je je nek kunt ontspannen. Gespannen nek spieren kunnen zich ook uiten in hoofdpijn.

Dank je!