hoofdpijn na date(s)

Hai meiden,

Ik loop rond met een best raar probleem.

Sinds kort date ik een hele leuke man, we hebben nu zo’n 4 dates gehad en het gaat de goede kant op.
Alleen nu komt het: Aan het einde van de date heb ik steeds hoofdpijn (!?)
Ik vind hem echt heel leuk en we zoenen ook, dus het meest logische wat ik me kan bedenken is dat het door de spanning komt.
Maar toch, vind het heel raar want ik heb dit nog nooit gehad bij andere mannen. (En heb al redelijk wat scharrels/vriendjes achter de rug, even lomp gezegd) maar dan weten jullie in ieder geval dat ik niet onervaren ben en weet waar ik mee bezig ben.

hebben jullie dit ook eens meegemaakt?

Liefs, Demi

Misschien krijg je hoofdpijn van z’n parfum o.i.d.? :")

Ik denk inderdaad ook door de spanning. Het praten met nieuwe mensen zuigt als het ware energie en inspanning. Waarschijnlijk wordt het wel minder naarmate je hem beter leert kennen en meer dates hebt. Dan vergt dat steeds minder inspanning en energie. Ik denk dat bij iedereen het praten met nieuwe mensen meer energie kost.

Ja idd ^ dat is ook wel zo! Maar verder heb ik ook erg sociaal werk en heb veel contact met (on)bekende mensen, maar hoofdpijn heb ik nog nooit gehad. Blijft een raar fenomeen.

Ik herken het inderdaad wel. Ik ontmoet ook vaak nieuwe mensen bij vrienden, opleiding en werk. Maar bij dates merk ik ook dat ik daarna sneller moe ben omdat je er vaak wel naar toe leeft etc.

Ben je je misschien, omdat je hem heel leuk vind, een beetje te bewust van jezelf? Als je bijvoorbeeld heel krampachtig een houding aanneemt (om een voorbeeld te noemen: Buik inhouden, of je hoofd een beetje scheef) kan je nml ook hoofdpijn krijjgen.

Hahahaha Ivy rose! Daar herken ik mezelf in!
Ik doe dat inderdaad! :stuck_out_tongue: zit er vooral op te letten dat mn hoofd goed “staat” zegmaar. En dat dat er zo weinig mogelijk onderkin te zien is hahaha funny!
Bedankt voor de opheldering.

Ja, dat is zeker weten de spanning. En als de date dan af is, is de spanning weg en dan krijg je hoofdpijn door de ontlading. Hopelijk trekt het nog weg na een paar dates. Voel je je ook echt gespannen voor de date?

Het kan ook puur toeval zijn dat je telkens hoofdpijn krijgt. Bijv dat je rond die dagen te weinig hebt gedronken of geslapen of je hebt het gewoon heel druk gehad.

ja voor de date heb ik natuurlijk ook gezonde zenuwen, we zijn nu zo’n 5 weken met elkaar bezig en doen het lekker rustig aan. We appen wel veel! Maar wat je zegt, daar herken ik mezelf heel erg in. Heb vanmiddag een date gehad tot 4 en nu nog steeds licht zeurende hoofpijn. Zaterdag was ik de hele dag met hem tot 6, en toen barstte ik van de koppijn en had die avond nog plannen. Zware aspirine in genomen en toen ging het wel weer na anderhalf uur. Maarja, het blijft wel een beetje vervelend zegmaar. Werd er ook gewoon misselijk van, die hoofdpijn. Echt de ontlading dan ofzo maar kan het toch zelf niet helemaal plaatsen.

Ja ik zou in de eerste instantie ook aan spanning denken…
En nog iets praktisch: drink je wel genoeg van tevoren/tijdens de date?
Want als je bijv. alleen maar alcohol drinkt daar kun je ook lichtelijk uitgedroogd van raken en hoofdpijn krijgen, of als je sws te weinig drinkt ook :slightly_smiling_face:
Succes!! Ik hoop dat het niet je dates verpest!

Ik heb het zelf nog nooit specifiek met dates meegemaakt, maar wel na momenten van stress of spanning. Bij mij gaan mijn nek en schouders dan verkrampen, doordat ik kennelijk een bepaalde houding aanneem. En daar krijg ik dan hoofdpijn door. Het gaat dan ook alleen over door óf te gaan slapen óf door ibuprofen in te nemen, omdat daar spierverslappers in zitten.

Het kan dus inderdaad best gewoon de spanning of zenuwen zijn.
Probeer verder inderdaad, zoals al gezegd werd, om van tevoren en tijdens je date genoeg te drinken. Dan weet je in ieder geval dat het niet ligt aan een tekort aan vocht (:

Is hij lang? Het enigste wat ik kan bedenken dat als je lang genoeg zoent je nek zeer gaat doen en dat je daar dan later op de avond hoofdpijn van krijgt.

Het kan inderdaad zoals Ivy Rose al zei ook aan je houding liggen. Ik heb altijd rugpijn als ik lang genoeg met een leuke jongen praat omdat ik er dan niet onderuitgezakt bij wil zitten.

Drink je wel genoeg tijdens de date. Niet dat je vergeet om af en toe wat drinken te halen omdat het zo gezellig is.