Hoofdpijn en moe

Hey allemaal,
Nou, ik had altijd al heeel erg last van veel hoofdpijn, het begon al in groep 6/7. Meestal nam ik dan gewoon een tabletje en klaar, maar de laatste tijd ( circa sinds de zomervakantie ) wordt het steeds erger, ik word gewoon wakker met hoofdpijn. Ook ben ik de hele dag moe en ongeconcentreerd, en dit heeft nogal invloed op mn cijfers :frowning_face: Herkennen jullie dit, of weten jullie waar dit aan ligt? Of zou ik het beste naar de dokter kunnen gaan? ( Volgensmij denken mn ouders ook dat ik me aanstel )
Xx

Misschien is het migraine? Ik zou even langs de dokter gaan als ik jou was.

Als je er zo veel last van hebt zou ik even naar de dokter gaan. Hij kan je het beste vertellen wat het is en hoe het komt :slightly_smiling_face:

Migraine is toch dat je ook geen licht meer kunt zien en gewoon niks meer kan door de pijn?

Hoe vaak pak je paracetamol of wat anders als ik vragen mag? Zie je goed? Slaap je juist veel?

Laatste tijd mag ik het niet meer vaak nemen, me moeder denkt dat ik verslaafd ben ofzo, geen idee… Hooguit nog 2 keer per week, en ik heb lenzen, en ik slaap ongeveer 7/8 uur dus eigenlijk niet te veel

Drink je genoeg? Daar kan het ook aan liggen.

Misschien toch migraine, migraine kan heel veel verschillende symptomen hebben hoeft niet perse iets te maken te hebben met licht. Ik zou gewoon even langs de dokter gaan!

Met migraine kan je heel slecht tegen licht en geluid, verder kan je het licht dan wel zien hoor :d

Bij sommige mensen vallen dan delen van hun gezichtsveld uit, dus dan kun je niks zien nee. Maar dat hoeft niet. Mijn moeder bijvoorbeeld word alleen maar heel ziek, misselijk, overgeven etc. en verdraagt helemaal niks qua licht en geluid.

Ooh, nouja, verschild dus per persoon

En wat wordt er aan migraine gedaan?

Al járen last van hoofdpijn, en ik ben er nog steeds niet uit wat de oorzaak is. Toch, je gaat toch op wat dingen letten:

• Heb je last van je lenzen? Zijn ze de juiste sterkte?
  • Slaap je met een raam open, zodat je gedurende de nacht frisse lucht in kunt ademen? (anders zou dit het proberen waard zijn)
  • Heb je nog andere klachten, behalve hoofdpijn? Bijvoorbeeld: Evenwichtsproblemen bij het opstaan?
  • Ben je getest op een allergie? Wellicht eet je iets waar je lichaam niet goed tegen kan?
  • Etc. Etc.
  • Nee de lenzen kunnen het niet zijn! Dat weet ik zeker!
  • Ja ik slaap eigenlijk altijd met me raam open
  • Uhm als ik opsta ben ik soms heel duizelig en raar maar dat trekt vrij snel weer weg, en ik heb soms als ik met me katten in huis loop en er 1 op me arm heb het gevoel dat me benen uitvallen dan wordt ik opeens heel raar maar dan ga ik snel zitten en dan is het weer weg…
  • Nee ik ben niet getest op allergieën

Waarom weet je zeker dat het je lenzen niet zijn?

Misschien zijn je ogen verslechterd. Kun je ook hoofdpijn van krijgen.

Eet je wel goed?

spierspanningshoofdpijn? ik weet niet of dat ook zo lang is eigenlijk

Je kunt ook langs de fysio gaan.
Ik krijg nu 2x per week fysiotherapie om mijn houding te verbeteren en bepaalde spieren te versterken, omdat een verkeerde houding verschrikkelijke hoofdpijn kan veroorzaken. Dat zou ook verklaren waarom je er al zo lang last van hebt!