Hoofddoekverbod op Vlaamse scholen.

In alle openbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap is het dragen van een hoofddoek per direct verboden. Dat heeft het overkoepelend bestuur van het Vlaams openbaar onderwijs verklaard.

Alle levensbeschouwingen
Het verbod geldt voor in totaal 300.000 leerlingen in het basis- en voortgezet onderwijs. Ook alle andere zichtbare uitingen van levensbeschouwingen, zoals kruisjes en keppeltjes zijn verboden.
Overgangsperiode
In enkele scholen was het verbod al langer van kracht. Scholen die het verbod nog niet eerder hadden aangekondigd, krijgen tot eind dit schooljaar een overgangsperiode.
Bedreigd
Eerder waren er spanningen rond twee scholen in de regio Antwerpen waar een hoofddoekverbod van kracht was. In één van de scholen, een atheneum, was ingebroken en de directeur werd met de dood bedreigd.

Wat vind jij hier nou van?
Moet ook zoiets in Nederland worden ingevoerd?

Stoooom!
Sowieso vind ik de kledingregels op scholen in België over het algemeen echt achterlijk. Die moeten ze hier nooit invoeren.

ik vind het nergens opslaan !
ten eerste mensen hebben vroeger gestreden voor vrijheid in geloof…
en nu willen mensen die groep verbieden hoofddoek te dragen waarom? omdat ze het er niet mee eens zijn…
jezus ik vind gothic stijl ook niet mooi vraag er ook niet direct een verbod op :S

iedereen mag toch doen wat ie wilt

dit slaat echt nergens op…
alsof je niet mag geloven ofzo… :S

Op mijn school was het al aan de gang. Vind eerlijk gezegd beter. Zit in Nederland op school.

Ik heb het nét gelezen. Ben het eens met ITSMAGICAL.

Ik vind het op zich wel goed.
Prima als je gelovig bent, maar je bent op school om te leren niet om je geloof uit te oefenen.

Hun voelen zich zo fijn en veilig dus waarom dat afnemen sorry hoor vind het nergens op slaan het is hun geloof.

dan kunnen ze net zo goed de gothics ook verbieden naar school te komen in zwart en wat voor kleren ze dan ook dragen…

dat is toch ook hun ‘geloof’… pfft t wordt steeds gekker

Stiekem vind ik het goed omdat ik atheist ben, maar eigenlijk is het echt belachelijk. Mensen moeten niet zoveel met elkaar bemoeien.

gothic zijn is geen geloof…

Belachelijk!
Ik snap dat je je gezicht moet kunnen zien - wel zo beleefd, hoort zo in Nederland, I guess - maar hoofddoekjes is toch geen probleem? :astonished:

oh jawel

ze geloven toch in de SATAN.
noudan

Wat heb jij tegen gothics! Niemand mag een pet op waarom wel een hoofddoek. Ik ben ook moslim, maar erger me heel erg eraan!

Uhm, je begrijpt het verkeerd geloof ik.

eum…nee.

Ik snap wel wat ze bedoelt… Maar dan hoeft ze toch niet iedere keer gothics als voorbeeld te geven. & daar staat ook geen kruis of iets dergelijks! Nou dan.

Juuuuuiiissst. En alle meiden die zich hip kleden zijn dom.

Hoe kan je nou als moslim zelf aan hoofddoekjes irriteren? @ Just_One
Wat is dat nou voor wat raars.
Het hoort bij je geloof.

Laat iedereen zelf dragen wat hij of zij wil.
Petjes horen niet bij een geloof.

Welke regel komt next?