Hoofddoekjes

Ik open er even een nieuw topic voor.
In Crea Bea was een meisje die tips vroeg om haar hoofddoek mooi te krijgen en daardoor ontstond er weer een ongevraagde discussie, die ik hier dan verder wil voeren.

Eerst maar even afspreken;

• Probeer niet te schelden
  • Noem iemand niet te snel racist, misschien is het onwetendheid of ben jij het gewoon niet met diegene eens.

Maar, waar het over gaat;

[b]Ik ben fel tegen hoofddoekjes. Ik vind ze lelijk(maar dat is inderdaad maar een mening), maar dat is niet het hele probleem.
De meeste mensen zeggen dat ze er zelf voor kiezen, dat kan ik ook niet geloven, want ik zie eigenlijk alleen maar moslimvrouwen en meisjes er mee lopen, dus doen ze het voor het geloof.
Maar waarom moet het dan voor het geloof?

Sommigen doen het ook omdat ze anders te verleidelijk zijn. Maar ze lopen óf met skinny’s en zien er dus sowieso al “verleidelijk” uit, of ze lopen in van die grote soepjurken, en dan zie je er dus sowieso niet uit, dus hoef je die hoofddoek ook niet om te doen.[/b]

het moet niet van het geloof !

Waarom dan volgens jou?
En zeg niet “omdat ze het mooi vinden”, want dat is het gewoon niet.

ik vind hoofddoekjes totale onzin! het is ten eerste discriminatie tegenover vrouwen, want waarom vrouwen en mogen mannen alles? ten tweede vind ik dat moslim geloof zelf al helemaal belachelijk. Als die meisjes geen hoofdoek willen dragen, worden ze geslagen, ze lopen weg. En die familie zal er alles aan doen haar te vinden op te sluiten wachtend op haar nieuwe echtgenoot van 60…
op school vind ik het ook belachelijk, want niemand mag iets op zijn hoofd hebben BEHALVE moslima’s… dat is toch belachelijk… zo erg kan ik me daar aan ergeren. ga dan terug naar je eigen land.
maar dit is mijn mening.

waarom het ze dragen ? bij iedereen is het anders vele gaan dragen omdat ze voor hun geloof willen doen, sommige worden gedwongen , andere die meschien onzeker zijn over hun uiterelijk en zich zelf lelijk vinden gaan zich daardoor bedekken andere omdat ze bijv. samen afspreken hoofddoek te gaan dragen, of ze vinde het gewoon mooi staan bij zichzzelf bij sommige meisjes staat het ook gewoon mooi

Nee, het moet van de famillie (lees: man)

ik vind dat iedereen 't zelf moet weten of ze wel of geen hoofddoekjes dragen. Of ze het nou voor hun geloof doen of niet. het is hún keuze niet die van iemand anders. Zij vinden jou kleren misschien ook niet mooi (ook al hebben die dan niets met het geloof te maken)

ja kan toch verkeerd gelezen rustig maar pff

waarom het ze dragen ? bij iedereen is het anders vele gaan dragen omdat ze voor hun geloof willen doen.

?

Waarom dan? Je zegt net dat het niet hoeft van het geloof.

Hihi ik geloof niet dat je mun post snapt :stuck_out_tongue:
Ik bedoelde dat je voor famillie man in moet vullen…

wat begrijp je daar niet aan je hoeft het niet van je geloof te dragen ? je word niet door je geloof er naar toe gedwongen om een hoofddoek te dragen dat is jouw eige keuze waarom je het gaat dragen voor geloof ligt toch bij iedereen anders ik zou dan een hoofddoek gaan dragen omdat ik mezelf als betere moslim zou zien de ander wilt zijn geloof meschien uiten door een hoofddoek te dragen

oohh oke !:stuck_out_tongue:

Waarom zou je dan een betere moslim zijn, als je je haar niet laat zien, wat je dan waarschijnlijk toch echt van jouw God hebt gekregen?

ik zou mezelf een betere moslim vinden, want dan zou ik beter em best doen voor mij geloof vaker bidden beter de regels opvolgen dus zou maar zeggen opletten bijv. met roddelen, jongens verleiden enz

Maar die hoofddoek heb je toch niet nodig om meer te bidden?

bij het bidden wel, als je dat bedoeld:P maar ik bedoel er mee dat ga je meer op letten om te gaan bidden enz

Ik zelf heb er niet zo’n moeite mee, maar wel met de regels van school.

Je mag niks op je hoofd, behalve als je een moslim bent. Nou dan kan ik ook een petje op me hoofd zetten en zeggen dat het voor m’n geloof is, want anders zie ik er te verleidelijk uit…

kijk ik draag een hoofddoek voor me geloof ik hoef nie van mijn ouders maar ik mag kijk als je in islam gelooft dan is t niet zo dat je een hoofddoek moet draagen als je wilt draagen is goed als je niet wil dan hoef t niet.
En je moet niks in islam je mag.

Waarom moet je tijdens het bidden een hoofddoek om dan?
En waarom draagt de laatste poster een hoofddoek voor het geloof als het niet nodig is?

Idd, het zijn eerder adviezen voor in het leven dat jij als beter mens door het leven gaat !