hoofddoek

hey meiden,

ik ben van plan om mijn hoofddoek af te doen, ik voel mij er niet meer prettig in. Ik vroeg me af of er hier nog meer meiden zijn die met dit worstelen… bijv. het vertellen aan je familie, mijn vader staat achter mij, maar mijn moeder weet ik nog niet :S

Even heel offtopic: Is jouw echte naam Tugba? Want ik vraag me al heeeel lang af hoe je dat soort namen uitspreekt (Tugçe, etc)

Ik vind het altijd jammer als ik zulke dingen hoor.

Sinds wanneer draag jij een hoofddoek en wat was jouw reden waarom je die ging dragen? En hoe komt het dat je er niet meer prettig in voelt? Dat moet wel een reden hebben toch. Komt het door andere mensen die opmerkingen oid maken? Of wil je van je geloof af?

toeba
tugce = toetje, turkse meisjes zeggen meer tútjeh
je zegt niet echt plat toetje je moet het anders uitspreken

Hoelang draag je al een hoofddoek en hoe oud ben je als ik mag vragen?

Ja, mijn naam is tugba. Je spreekt als TOEBA uit. :slightly_smiling_face:

Ik ben 20 jaar. En ik draag nu een hoofddoek een jaar.

Daar zal ze vast wel een reden voor hebben maar ze is hier niet om een verklaring af te leggen, ze vraagt om hulp.

Misschien kun je het met je vader overleggen dat jullie het samen aan je moeder vertellen? Ik weet niet hoe traditioneel jouw familie nog is maar zou ze er een enorm probleem van maken? Als je gewoon verteld dat je hem feitelijk alleen draagt omdat het moet en niet omdat je er zelf achter staat kunnen ze dat alleen maar respecteren toch?

Ze zegt toch ik voel me niet prettig en ik worstel ermee, dan mag ik toch vragen welke reden daar achter zit of mag ik dat niet?

Ik denk dat het begin periode moeilijk gaat worden met mijn moeder, nare reacties krijg ik dan zeker. Maar ik hoop dat het na tijd wel over zal gaan.

Ik denk dat jij veel zal hebben aan het “Islam & Culturen topic” :slightly_smiling_face:

linkje: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/islam-culturen-topic-2-228870.0.html

Onzekerheid schat. En ik voel me er gwn niet prettig in.

Dankje :slightly_smiling_face:

Tjah… Als de mening van Allah je niet echt boeit wat betreft dit onderwerp begrijp ik niet waarom de mening van je moeder je wel boeit…

Maar lieverd, is de onzekerheid het wel waard?

het is moeilijk.

Is er een reden waarom je er niet prettig in voelt? Mensen die naar jou staren of heeft iemand een gemene opmerking gemaakt? Heb je vriendinnen die een hoofddoek dragen? En draagt jouw moeder een hoofddoek ( dat kan ook bepalen of je moeder het snel zal accepteren of niet )

:frowning_face:

Mischien moet je je moeder nu al laten merken dat je je er niet prettig bij voelt en niet lekker in je vel zit.
Zo kan ze zien dat je er echt mee zit en dat het niet als een verassing aankomt.
Mischien dat ze dan beter je keuze kan respecteren en begrijpen.

Aw, ik begrijp je wel hoor. Ik zelf had (en ik eerlijk gezegd soms nog steeds: heb) er ook moeite mee, je zult af en toe er altijd wel moeilijk mee hebben: vesves en nefs. Je hebt zo’n mooie stap genomen. Toen het voor mij moeilijk werd hielp me in het geloof verdiepen heel erg, zodat je opnieuw realiseert voor wie je dit allemaal doet en waarom het verplicht is. Had je je hiervoor echt verdiept waarom de hijaab verplicht is?