Hongersnood in de hoorn van Afrika

@Sparrow ja daar heb je gelijk in, maar ik denk dat de meeste mensen dat wel voor een keertje kunnen missen.

Ja dat is wel een goed idee! Alleen waar zou ik dat dan moeten verkopen? Misschien thuis ofzo maar dan heb je denk ik niet veel mensen die het kopeen… In ieder geval bedankt voor het meedenken!:slight_smile:

Idd, zeker 20 euro…

Op school ? Aan de buren, kennissen? Laat mensen weten waar je mee bezig bent, vaak krijg je dan ook al spontane donaties zonder dat mensen er persee iets voor terug willen.

Grappig dat sommigen er van uit ging dat je bedoelde dat ze geld naar jou moesten doneren x).
Cupcakes ofzo maken kan prima hoor.
Je zou gewoon langs de deuren kunnen gaan en vragen of ze voor zoveel euro een cupcake willen kopen dat gedoneerd wordt naar giro 555.
Al zou ik zoiets je kleine zusje/broertje/whatever laten doen, daar nemen mensen het eerder van aan in de zin van: aahw, wat schattig dan dat je dat als 14/15/16 jarige aan komt zetten om cupcakes te verkopen.
Ik vind het trouwens echt heel goed van je dat je dit doet!

Ja ik heb nog 2 weken zomervakantie, maar als dat afgelopen is kan ik het inderdaad op school doen! Even kijken wat ik dan zal verkopen:)

Misschien kun je zelfs aan school vragen of ze er aan mee willen werken? Wij deden elk jaar op school een hele dag allerlei dingen om geld in te zamelen voor een goed doel (elk jaar anders). Zoals een sponsorloop maar ook een dans marathon van 12 uur ! Dan haalde je niet alleen geld op maar het was nog leuk om te doen ook. Misschien is dat een beetje heel groots, maar je zou ook kunnen vragen of je bijv. posters op mag hangen e.d. of dat je bijv. in de pauze cupcakes mag verkopen in de kantine dat soort dingen.

Ja dat doet onze school ook elk jaar, maar dan wel alleen met Pasen. Dat is nog te ver weg ik wil graag zo snel mogelijk veel geld inzamelen want er gaan nu mensen dood. Een paar vriendinnen van mij zitten in de leerlingenvereniging dus ik zal vragen of zij dan in de pauze bij de kantine ook iets voor het goede doel willen zetten. Dankje purepassion:)

Mijn vriend zou dan zeggen ‘Ik doneer niet, want geld maakt niet gelukkig’. En vervolgens heel hard om zn grapje lachen.

Anyways, ik kan dus geen 20 euro missen.
Wij doneren al regelmatig aan een aantal goede doelen met het gezin, daar hebben we zo’n spaarpotje voor waar t kleingeld ingaat.

Dit klinkt natuurlijk weer heel selfish: maar ik kan geen 20,- missen?
En sowieso geef ik het dan ook niet zomaar aan een vreemde.

hahahaha ja inderdaad:P Ik had alleen gehoord van een vriendin dat je niet langs de deuren mag? Ik weet niet of het klopt maar anders kan ik dit ook gaan doen!

Iedereen jullie hoeven geen geld naar mij te sturen. Ik begrijp zelf ook dat dat heel onbetrouwbaar is. De reden van dit topic is om ideeën te krijgen en om mensen bewust te laten maken. Ik wil dat er aandacht komt voor dit onderwerp. En als je zelf geen 20 kan missen en je wilt wel helpen. Kun je ook gewoon via social media mensen bewust maken. En helpen bij bijvoorbeeld benefiet avonden.

Dat vind ik eigenlijk wel een gemene mop…