Hongersnood in de hoorn van Afrika

Hallo meiden,
Ik denk dat iedereen wel weet wat er nu aan de hand is in de hoorn van Afrika, er is daar ontzettende erge droogte waardoor er een hongersnood is uitgebroken. Hier zijn kinderen meestal de slachtoffers van. Gezinnen moeten 3 weken lopen om bij de vluchtelingenkampen te komen. Onderweg gaan er veel kinderen dood en moeten die moeders ze achterlaten. Niet alleen mensen lijden hieronder ook de dieren, al het vee gaat dood. Veel mensen gaven eerst nog alles wat ze hadden aan het vee.

Nu ben ik al de hele zomer geld aan het inzamelen, maar mijn ideeën raken een beetje op. We hebben al benefiet avonden gehouden en iedereen die we kennen gevraagd wat geld te geven. Dus als jullie wat ideeën hebben om geld in te zamelen graag! Ook vraag ik jullie om hulp, doneer zelf ook eens wat. Je kunt wel een keertje 20 euro missen.

Hier nog een filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=QR_1G1yOEbA

Nja, sorry maar ik zou liever aan een bekend Giro-nummer doneren dan bij een persoon die ik niet ken.

Inderdaad.
Nogal onbetrouwbaar.

Inderdaad, liever niet -.-

En volgens mij heb jij niet te bepalen of wij geld kunnen missen of niet. Maargoed, zoals al gezegd is zijn er genoeg officiële instellingen waar je kunt doneren.

Ja dat begrijp ik, maar ik bedoelde eigenlijk ook gewoon geld doneren hoeft niet per se bij mij. Kan ook bij giro 555! De reden dat wij het niet via giro 555 doen is omdat het aankomt alleen in de vluchtelingen kampen. Wij willen de mensen onderweg bereiken omdat daar de meeste mensen sterven. Omdat Somalie nog al gevaarlijk is komen daar niet veel organisaties.

Meestal komt ook maar heel weinig van dat geld aan trouwens.

Iemand nog een idee hoe je veel geld kan inzamelen?

Ze vroeg toch niet of we haar geld wilden toesturen :")?

Wel goed initiatief trouwens.

Als het waar is, wel ja :slightly_smiling_face:

Inderdaad, daar erger ik me altijd dood aan als die dodo’s in de stad klaar staan om mij te bespringen zodat ik iedere maand geld over maak. Ik bedoel, dat bepaal je niet zomaar voor andere, mijn rekeningen gaan ook gewoon door, niemand anders die dat betaald hoor. Ik ben heus niet beroerd om andere mensen te helpen, maar ik vind het redelijk onbeschoft als mensen dat zeggen.

@Overdressed ja meestal wel ja, maar ik doe het via de SomaliNextGeneration die sturen het geld dan naar organisaties die al jaren werken in Somalië zelf. Het zijn allemaal vrijwilligers dus er gaat niets van het geld naar mensen die meehelpen. http://somalinextgeneration.com/ Maar zoals ik al zei als mensen maar wat geld geven welke organisatie dan ook. Iemand nog ideeën voor het inzamelen van geld?

Ik heb trouwens geen idee voor het geld inzamelen. Moeilijk om iets te bedenken =(

misschien kun je iets maken en dat dan verkopen?
Dan kun je denken aan bijv. cupcakes maar ook armbandjes, sleutelhangers e.d.