Honger tijdens een toets

Hee allemaal.

Ik heb dus echt een probleem morgen. Ik heb namelijk proefwerkweek en morgen heb ik 2 PTA’s. Dit zijn proefwerken die 2 uur duren.

Ik heb namelijk al na een uur honger als ik op school zit, en ik mag dus niet eten in de klas. Ik zit er echt mee dat m’n maag dan gaat knorren in een klas van 25 leerlingen. Dan schaam ik me gewoon.

Mijn vraag aan jullie is dus: Hebben jullie tips om voor langere tijd geen honger te hebben of 's ochtends iets speciaals te eten/drinken?

xx

Heb even je topictitel aangepast, die moet duidelijk zijn.

Moet je die proefwerken dan gewoon in de klas maken? bij ons is toetsweek altijd in de gymzaal, en dan mag je ook gewoon eten. maargoed, daar heb je niet zoveel aan…

's ochtends in ieder geval veel eten, eiwitten vullen goed, dat werkt bij mij altijd wel.
Dus yoghurt of eieren ofzo. Een banaan vult ook wel. ik zou in ieder geval veel eten, haha.

& Succes met je proefwerken morgen!

Goed ontbijten.
Maar mag je geen koekje meenemen tijdens het proefwerk?
Dat mochten wij altijd wel.

Mag je wel water bij je hebben? Zo kon ik mijn honger goed ‘stillen’. Af en toe een slokje vult je maag goed voor een tijdje =)
En natuurlijk goed eten voor je de toets hebt.

Dankjewel! dacht ik achteraf ook al.

Water mag inderdaad wel! Dat is wel een goed idee.

Maar ik heb 's ochtends nooit zo’n honger. Ik heb wel van dat drinkontbijt van de brinta. Misschien dat dat wel een goed idee is.

^ook al heb je geen honger, ik zou écht jezelf gewoon dwingen om goed te eten, anders heb je sowieso last van je maag onder de toets, en dat wil je niet, dusja.
Drinkontbijt is inderdaad ook wel een goed idee!

Gewoon veel eten van tevoren :’)

Heel stevig ontbijt bijv :

2 bruine broodjes
Brinta
Sinaasappel/banaan
En sinaasappelsap

Eerder opstaan (tenzij je er al om 6u uit moet) helpt erg goed met eten. In het begin wil je niks, maar na een tijdje heb je echt wel honger!
En anders maak je iets wat je wel lust? Men mag mij wakker maken voor tosti’s! Ik heb er ook eens mee ontbeten omdat het ruim 9 uur weer zou duren voor ik kon eten :’) Vond het heerlijk en kreeg het gewoon weg (normaal ben ik ook misselijk in de ochtend).

Je mag wel iets meenemen toch?
Ik zou thuis even goed ontbijten met brood. En dan voor tijdens de toets een banaan mee of zo’n meeneem ontbijtkoek. Wel alvast het zakje eromheen openmaken, dat voorkomt veel lawaai tijdens de toets. En een ontbijtdrink is ook wel te doen voor tijdens de toets.
Je kunt ook je boterham tijdens de toets eten, maar zoals ik hiervoor schreef, gooi wel het zakje alvast weg
In ieder geval veel succes!

^ Wij mogen niet eten tijdens een toets.

Oh dat is een goed idee! Nouja ik hou ook van tosti’s haha. Ik moet om 7 uur op dus dat is best mogelijk.

Ik had (heb) daar ook altijd heel erg last van! Ik heb zelf een tijdje ook voor de toets boterkoek een banaan gegeten, dat hielp bij mij ook heel erg! En inderdaad water meenemen (misschien kun je daar ranja ofzo van maken?)

Ohh sorry! Ik ging ervan uit dat het wel kon, bij ons kon het volgens mij wel gewoon.

In dat geval, goed ontbijten! En een kwartier/10 minuten voor de toets begint ook even snel iets eten. Doe ik soms ook, een boterham/croissantje snel eten, want ik heb soms ook honger tijdens de toets :stuck_out_tongue:
Maar mag je ook geen tussendoortje mee?

Ik had vandaag ook al ranja mee, maar ik wist niet dat het zo goed zou helpen haha! morgen neem ik het dus weer mee (:

Ik had vandaag 2 min voor de toets ook al een cracker opgegeten haha. :’)
Nee volgens mij echt niet. Alleen bij toetsen van 3 uur of meer.

Ahh oke. Maar ik zou wel iets eten dat meer vult, want een cracker is erg luchtig!
Dus iets als ontbijtkoek? Broodje, banaan, appel vult ook best wel(jonagold, die zijn groot).

Ja appels en bananen heb ik ook hier, dus dan neem ik wel van beide een mee haha. :stuck_out_tongue: