Hondje kopen.

Hello.

Mijn moeder haar vriend woont bij ons in huis en zijn hondje ook.
Het is een engelse stafford. (Google even voor foto’s.)
Ze is nu 4 jaar en ik heb tot 2 jaar geleden een hondje gehad maar die is helaas overleden, een maltezer leeuwtje.

Nu heb ik overlegd met mijn moeder en haar vriend, omdat ik zo graag weer een eigen hondje wil hebben (die ik dus ook zelf betaal) en ze vinden het prima, als het maar samen gaat met de hond die we al hebben.
Ik ben op zoek naar een ‘klein’ / ‘middelgroot’ hondje die samen gaat met een engelse stafford.
Een stafford wordt het sowieso niet, want die zijn tegen elkaar heel fel.
Wij wonen ook boven 65+ woningen en we willen niet dat die mensen er last van hebben, vandaar willen we een niet al te grote hond.

Hebben jullie misschien tips naar wat voor hondje ik kan zoeken, die in ieder geval goed samen gaat met andere honden? (:
En ik wil absoluuut geen chihuahua.

xx

Hmm een terriër is meestal wat actiever,ondeugender en luidruchtiger, dus niet zo geschikt denk ik, een Lhasa Apso is erg dominant en op zichzelf, en een labrador te groot. En verder heb ik nergens ervaring mee ;p

Ik heb zelf een zwak voor teckels en Westies.

Heb nu een Cairn Terrier/Westie pup, en een dikke zwarte labrador van 7, maar die pup is luidruchtig, druk en doet gemeen soms tegen mijn labrador :stuck_out_tongue:

UPJE!

Waarom niet weer een Malthezer Leeuwtje dan?

Haha okee. Ja ik heb wel wat leuke hondjes gezien, maar nog niet echt iets waarvan ik dacht; JA dat wil ik.
Oja, en Jack russels mogen ook niet, want die valt ze aan. XD

Omdat dat me teveel aan mijn andere hondje doet denken. En er is geen enkel hondje zoals hij was, daarom wil ik liever geen maltezer leeuwtje.

zo’n schaapsherdershond geval?

En een Franse bulldog? Mijn mentrix heeft er een, en die is zoo schattig en ook heel rustig, zonder veel blaffen. Mijn hondenkennis gaat alleen niet zo ver dat ik weet of ze samen gaan…

neem een shih tzu :grinning:.
die heb ik ook, die zijn zooo lief.
ik heb alleen geen idee of hij samen gaat met een engelse stafford.
in ieder geval niet met onze kat (A)
sorryvoordenuttelozereactie, beschouw het maar als upje.

Haha ja we hebben geen katten meer, dat scheelt al wat denk ik.
Maar ook als we het hondje gaan halen willen we wel onze hond meenemen omdat we dan gelijk zien of het goed gaat samen.
Dat vinden we wel echt heel belangrijk.

King charles?
Cocker spaniel?

Ik vind ze zo cutee.

zelf heb ik een kruising boerenfox-heidewachtel. wat meer boerenfox-pitbull is. heel druk en luidruchtig dievan ons iig. dus in jouwn situatie geen aanrader.

Een mopshond? Ik vind dat echt de coolse honden ever, haha.

Een Shiba Inu is ook heel leuk, ze zijn onwijs rustig en kunnen heel goed met andere honden en mensen opschieten.
En opzich is dat blaffen niet echt een rasprobleem, dat heeft gewoon met de opvoeding van de hond temaken. Gewoon goed je hond opvoeden dus ^^

EDIT: eigenlijk wilde ik gewoon meteen labrador of golden retriever zeggen, dat zijn zulke lieve en rustige beestjes. echt het liefste ras, maar net ff maatje te groot voor jou :wink:

Ahww een shiba inu is echt heeel leuk! Denk wel dat het zoiets word.

cairn terrier, raad ik je echt aan.
of een mopshondje.

http://img.vandaag.be/tmp/450/350/r/articles/201009021158-1_samson-en-gert-blazen-dit-jaar-20-kaarsjes-uit.jpg

Heb ik een pupje van, zijn ze leuk als ze ouder zijn? Nog steeds zo levendig of worden ze wat saaier? :stuck_out_tongue:

En laat je die van jou trimmen, zoja hoevaak?

+1

Wij hebben altijd alleen maar herdershonden gehad, dus ik kan je niet echt helpen. Sorry! Veel succes. Die hond hierboven is trouwens wel coel. :grinning_face_with_smiling_eyes:

ik wil ook een stafford mijn hond is een golderetriever ( of hoe je het ook schrijft). Maar die is al 11 en zo ras is wel te groot. Ik zou een shih tzu echt van die lieve beestjes en zijn geen echte vechter baasjes.

Ik kan me eigenlijk niet meer zo goed herinneren hoe ze was vroeger. Toen was ik namelijk nog maar 6 jaar.
In ieder geval is ze nu 10 jaar [x7=70]. Ze is nu heel rustig, lief. Uhm, saai zal ik haar niet noemen want ik ben nog steeds dol op haar. Maar spelen doet ze niet zo vaak meer. 2x in de week pakt ze haar bot en rent ze heen en weer. Niet echt vaak dus :wink:
Trimmen gebeurt geloof ik 2x per jaar. En dan wel plukken, niet scheren of zo.