Hoi!
We (mijn moeder, vader, broertje en ik) willen al heel lang 2 katten, vroeger woonden we echter aan een drukke weg en daarom is het er nooit van gekomen. Vorig jaar zijn we echter verhuisd naar een dorpje -echt op de buurn buutn, haha - en het is hier perfect voor katten. We wonen recht tegenover een natuurgebied van zo’n 1000 hectare (bos) en al de rest is landbouw en/of bos. Katten kunnen zich hier dus echt uitleven, vooral omdat er niet mag worden gejaagd. Ook hebben we zelf een behoorlijk groot stuk grond met een schuur waar de katten zich ook nog eens zouden kunnen uitleven op muizen :'D
Nu is mijn vraag echter: We hebben op dit ogenblik ook 3 honden waarvan we weten dat er 2 goed met katten overweg kunnen, maar van de derde weten we het niet aangezien het een mishandelde hond was die we zo´n 2 jaar geleden geadopteerd hebben en niets van zijn verleden weten. Als hij een kat in de verte ziet blaft hij, maar dat doet hij ook bij andere honden en wilt dus niet per definitie zeggen dat hij katten haat, lijkt mij. Daarom willen we het ook proberen met 2 kittens ipv. met volwassen katten, heeft iemand hier ervaring mee? Aanvaarden honden sneller kleine katjes?
Als het echt geen goed idee is doen we namelijk niet aangezien het belangrijk is dat onze honden onze beste maatjes blijven en niet ‘verstoten’ worden door eventuele nieuwkomers.