honden beet(je) huis arts?

[i]Hoi meiden!

ik weet niet of ik het in het juiste topic heb gezet, maar ik wist niet in welke topic dit thuis hoort haha!

maar in ieder geval, gisteren heb ik met mijn hondje gespeeld,
een klein maltezertje van 13,
en die heeft mij per ongeluk gebeten! het is maar een klein wondje en het bloede wel het deed wel zeer op het moment en het sneetje is best diep
nu zei mn moeder vandaag dat ik daar mee naar de huis arts moet gaan, omdat mijn tante vorige week ook een klein honden beetje had, maar dat ze wel een antibiotica kuur kreeg tegen infecties,
heeft iemand hier ervaring mee of tips?
niet dat de huis arts me dadelijk uit lacht voor een klein honden beetje haaha
alvast bedankt :slightly_smiling_face: x liefs[/i]

[i]Eigenlijk moet je als je door een dier gebeten wordt inderdaad naar de huisarts in verband met Tetanus en dergelijke. Krijg je waarschijnlijk een tetanus spuit. Je moet waarschijnlijk toch bellen om een afspraak te maken dus zou je het toch ook voor de zekerheid kunnen vragen of dat nodig is?

Ik zelf heb dit nog nooit gedaan en heb nog nooit ergens last van gehad maar goed, het beste is om het wel te doen natuurlijk. Je weet maar nooit.[/i]

Je kunt altijd bellen\vragen voor de zekerheid.
En hij lacht je heus niet uit. :’)

Verplaatst naar Beauty, health & hair

ook een klein wondje kan aanleiding geven tot tetanus (een hondenbeet is namelijk erg vuil) dus voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts een tetanusprik halen?

Ja toch maar even doen!

Als je door een hond(tje) gebeten bent moet je zowiezo even langs de huisarts gaan voor een tetanusprik en waarschijnlijk antibiotica.

Als je door een hond gebeten wordt, moet je altijd naar de huisarts. Gewoon een afspraak maken dus!

Gewoon even bellen en vragen?

De meeste honden zitten overal in met hun bek. (Grond etc.) Dus dragen ze veel bacteriën mee en daar kun je ziek van worden.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar tot je 18e ben je beschermd voor tetanus (van toen je als klein kind werd ingeënd). Ik heb toen ook gevraagd of ik tetanus moest, maar dat hoefde niet.

Gewoon even bellen voor de zekerheid. Waarschijnlijk is er niks aan de hand.

dankjewel voor jullie reactie’s! @ lisa 3213 ik ben 19
ik ga deze week toch nog maar eventjes bellen! x

misschien even handig om te weten? tetanus prik doet totaal geen pijn! ik moest hem toen ik naar Bali ging.

Als het goed is heb je al als kind een tetanus prik gehad dus volgens mij is het dan niet weer nodig. Of ik zeg nu iets heel doms, dat kan ook.

Ja, je moet naar de dokter gaan. Mischien krijg je antibiotica ofzo?
maar ik zou wel gaan. Goodluck!

Ik ben vorige week ook gebeten door mijn hondje maar heb er verder niks mee gedaan. Je zou inderdaad even langs de huisarts kunnen gaan maar ik denk dat het niet van top belang is.

dankjewelvoor jullie reactie meiden :slightly_smiling_face:!
ik ga toch maar eventjes bellen voor de zekerheid,
maar het is maar een klein wondje op t topje van mn vinger dus ik denk dat het niet echt van belang is, maar toch maar eventjes informeren haha! x

Zeker als de wond oud is (langer dan 8 uur) word meestal wel een antibiotica voorgeschreven! En bloedvergiftiging bv kan al bij een klein wondje voorkomen!