hond wordt gek

mn hond is gebeten door katten en van schrik trok ik keihard aan zn halsband waardoor die bijna stikte . nu loopt die de hele tijd van boven naar beneden en is ie helemaal bang voor mij . zou er iets ergs zijn ?

Waarschijnlijk is hij geschrokken van je reactie, en van de katten.

ja maar met dat stikken, is dat ook niks ergs , want hij stikte echt maakte zo’n ernstig geluid en alles . ik heb nu echt het gevoel dat ik hem heb gemarteld ofzo .

+ misschien kan je nu wat extra lief tegen hem doen?

probeer rustig tegen haar te praten en iets lekkers te geven ofzo, ik weet niet of hij eventueel pijn heeft van de beten of dat hij miss infectie kan krijgen dus dat je eventueel naar de dierenarts zou moeten gaan.

Misschien even de dierenarts bellen of langs gaan?

ja ik zie niks en mn ouders zijn dierenarts haha . maar hij doet verder alles goed enzo maar ik wil het eigenlijk niet vertellen want dan worden ze heel boos op me $ ik kijk morgen wel even hoe het gaat en anders vertel ik wel dat een kat in onze tuin was want eigenlijk liep ik met de hond los naar iemand met katten om mn fiets op te halen $

Weten ze dat van die kattenbeten? Want dat moet je sowieso vertellen lijkt me? Hoef je toch niet te vertellen dat hij los liep :slightly_smiling_face:

Weten ze dat van die kattenbeten? Want dat moet je sowieso vertellen lijkt me? Hoef je toch niet te vertellen dat hij los liep :slightly_smiling_face:

ja ik wacht denk ik tot morgen anders hebben ze zich vandaag al teveel aan me geirriteerd, dan vertel ik het morgen wel even .

Als jouw ouders dierenarts zijn dat moet jij neem ik aan ook weten wat voor gevolgen kattenbeten kunnen hebben? Die kunnen ergere infecties opleveren dan hondenbeten zelfs, omdat ze puntige tanden hebben die de huid redelijk diep kunnen doorboren.

Mijn moeder is bijv laatst gebeten door een kat, zij moest meteen een tetanusspuit halen en aan de antibiotica…

Ik vroeg het mijn vader ( die ook verschillende opleidingen heeft gedaan op gebied van dieren vroeger (niet dierenarts maar iets anders weet ik veel)) die zei dat het bij een hondje ook gevaarlijk natuurlijk kan wezen.

Dus ik vroeg mij af of jij je hondje voor de zekerheid wel helemaal dan goed onderzocht hebt op de kattenbeten dat er geen wondjes zijn? Anders zou ik het toch melden voor de zekerheid bij je ouders.

Maargoed, als het allemaal wel mee valt is je hondje gewoon geschrokken van jouw reactie en die van de katten. Laat hem gewoon lekker met rust, ga desnoods vlak bij hem zitten, en zachtjes praten, en laat hem/haar naar jou toe komen, wanneer hij/zij daar aan toe is.

ja ik ga nu slapen , ik kijk morgenochtend nog wel even en zeg het dan even .

Gewoon langzaam zijn vertrouwen weer winnen door zijn naam te roepen, aaien, snoepjes.

pff hij liep naar boven ik roep hem zo heel lief en hij loopt weer naar beneden, hij vertrouwt me echt niet meer !

Geduld. Gewoon lief tegen hem doen en dan komt het vanzelf wel weer goed hoor. Hij is gewoon even geschrokken. Trekt vanzelf wel weer bij over een paar dagen ofzo.

Hij moet even bijkomen van de schrik. Ga gewoon verder hoe je normaal doet.

well you really love your dog, don’t you?
Ik leg je net uit hoe gevaarlijk een kattenbeet kan zijn…

Maar goed, zelf weten. Was het advies dus niet zo nodig :wink:

omg echt zulke mensen als jij verdienen geen hond.
Sorry maar dit vind ik echt abnormaal.
Er vertelt hier boven een meisje hoe gevaarlijk een kattenbeet kan zijn, je ouders zijn dierenartsen dus die weten dat ook. En dan ga jij het verzwijgen omdat je bang ben dat ze boos op je worden?
Nou ik heb liever dat mijn ouders boos op mij worden dan dat mijn hondje ernstig ziek word door zo’n beet.
Nou wees trots op jezelf meid.

hahahahaha hij heeft helemaal geen beet ! ;d gedoe om niks . ;p

gelukkig maar dat hij niks heeft :slightly_smiling_face:
wees extra lief tegen hem, geef hem een lekker snoepje en aai en kroel met hem :slightly_smiling_face: