hond vs. katten

Wij hebben 3 katten en 3 honden >.<
en ze kunnen heel goed met elkaar overweg, omdat de honden al van jongs af aan met die katten zijn opgegroeid…
Misschien kun je hier iets mee?
:slightly_smiling_face:

Miss heeft ze wel een tuin?Dan kaan ze de tuindeur openlaten en dan kan haar hondje in en uit :wink:

wij hebben een labrador ik denk dat dat niks voor jouw is want hij moet 4 keer per dag uitgelaten worden (ongeveer) vooral als hij jong is en dat is niet leuk als je dat alleen moet doen

Mijn hond (cocker spaniel) kan heel goed met onze kat overweg. n.n

Jaa we hebben wel een heel grote tuin met bomen enzo en een vijvertje, kan ie zich in verfrissen :stuck_out_tongue:

Ik denk niet dat er een bepaald hondenras is wat goed met katten om kan gaan. Het is gewoon een kwestie van aan elkaar wennen en het meest ideale is dat honden en katten met elkaar opgroeien.

Een hond kost trouwens meer tijd dan een kat, want die kunnen zichzelf heel goed redden en doen hun eigen dingetje en een hond wil graag lid zijn van een roedel want anders gaat ie zich alleen voelen en overal aan knagen enzo. Dus jij/familie moeten zijn roedel zijn, om het zo maar te zeggen.

Ik zou er gewoon heel veel informatie over zoeken; internet/boeken/mensen mt ervaring en dan er nog een keer heel goed over nadenken, aangezien honden 15 jaar kunnen worden. Enzovoorts.

Ik heb een vriendin met 2 grote honden en 9 katten en die gaan ook vreedzaam met elkaar om :stuck_out_tongue:

wij hebben ook twee katten en een hond ze wennen echt wel aan elkaar. Als je puppy krijgt en hij groeit op met de katten gaat het wel goed (tenminste bij mij wel)

Wij hebben een bouvier en die kan echt totaal niet met katten overweg. Morgen krijgen we een king charles spaniel erbij en die schijnen (volgens internet) goed met andere huisdieren te kunnen.

Wij hebben een kat en een hond, en het gaat prima!
Ze waren alleen wel allebei jong toen ze bij elkaar kwamen, en de kat was er het eerst. Dan schijnt het meestal wel te gaan =)

Als een hond sinds zijn puppy-tijd bij katten in huis woont zal het voor hem geen probleem zijn. De katten zullen misschien wel ‘gemeen’ doen tegen hem. Maar ik weet niet zoveel over katten, dus dat moet je iemand anders vragen.

onze hond wilt altijd met katten spelen, maar de katten willen dat niet :grinning_face_with_smiling_eyes:

mn tante heeft trouwens 3 katten, (4 kippen :stuck_out_tongue:) en een oud duitse herder (dat beest is ongeloof groot en LOMP) maar ze gaan wel goed met elkaar om. :wink:
het verschilt dus heel erg

Wij hadden preciés het zelfde probleem.
We hebben het erop gewaagd, en de eerste 2-3 weken kunnen ze het niet super vinden maar na dat gaat alles goed, ze zijn zelfs vriendjes.
Ik heb een tip hoe je je moeder kunt overtuigen, is bij mij ook gelukt: Ga naar een kennis, vriend of vriendin die een hond heeft.
Vraag over je die een bepaalde tijd elke avond uit mag laten, ik deed 6 weken, en als je moeder het niet gelooft zeg je dat ze het maar moet navragen. Dat is ook fijn voor de eigenaren van de hond.

Mijn moeder vond mijn hond zo leuk dat ze hem uit zichzelf ging uitlaten :stuck_out_tongue:
Voor meer informatie of vragen, kun je me altijd noten :slightly_smiling_face:

Oja, de puppy wil de eerste paar maanden de hele tijd spelen, en de katten hebben daar niet zo’n zin in. xD
Daar moet je voor uitkijken.
Onze kat haalde weleens uit naar onze puppy en hij ging blazen.
Als je ze allebei hebt moet je niks doen.
Als ze te dicht bij elkaar komen, niet weghalen.
Want dan ervaren ze zelf wat de ander wel en niet fijn vind.
Good luck!

ligt aan de karakter van de hond
maar als je hem als puppy neemt heb je meer kans dat hij de katten gaat respecteren want dan groeit hij er mee op
en bij je moeder net zo lang door zeuren

Ik had dat ook.
Maar ik krijg nu 14 maart een chihuahua. <333
Je moet gewoon foto’s van pups laten zien,
en een keer langs gaan met je moeder met zo’n nest.
Mijn moeder was in ieder geval meteen verkocht.
Als ik hem krijg, is ie 9 weken oud.

Ik zou wel een beetje een goedzakras nemen. Katten zijn meestal heel vijandig tegen honden en als het andersom net zo erg is, komt het niet goed :stuck_out_tongue: Een jackrussel is echt niks met katten, geloof me!
En als ze aan elkaar wennen, zal t op den duur wel lukken, maar volgensmij zijn dr ook wel gevallen waarbij dat niet zo is…
Een puppy nemen is denk ik slimmer dan een grote hond. Dan leren ze elkaar kennen vanaf dat ze klein zijn (okee, t is t beste als de kat ook klein is, maar dat is dan in ieder geval iets!).

Een hond moet ook plassen/poepen. Ze kunnen het wel ophouden maar dat is eigenlijk heel slecht. Ze moeten minstens vier keer uitgelaten worden. Energiek ras of niet.

Nou ik heb 3 honden & 3 katten en dat gaat prima hoor.
Dan moet de hond en de katten gewoon aan elkaar wennen. En wat betreft dat jij de hond uitgaat laten… nou maak het maar waar :stuck_out_tongue: