hond vs. katten

Ik wil dolgraag een hond, hij is heel trouw aan je, troost je als je verdrietig bent enzovoort. 1 probleem wat mijn moeder ook tegenhoud om een hond te nemen; nouja eiglijk 2;

*) We hebben 2 katten en mama denkt dat dezen totaaaal niet overweg met elkaar gaan kunnen, hoewel het tegendeel al meerdere keren bewezen is… welk ras kan goed met katten om en welk niet?
*) ze gelooft niet dat ik er alléén en alléén ik hem ga uitlaten en voor hem zorgen, wat ik echt wel degelijk van plan ben

tips voor deze problemen?
xx

Probleem 2 kan je niet voorkomen.

Er komt echt wel een dag dat je even geen zin hebt.

Je moet gewoon volhouden dat je het wil, dan mag het uiteindelijk vast wel.

E_kid heeft gelijk, maar je moét hem natuurlijk wel uitlaten.
Anders vind ik 't nogal sneu… Wij laten onze hond ook 2x of 3x uit, maar ze heeft hartproblemen dus kan het niet meer zo vaak en lang.
Kijk op internet of er een bepaald soort goed met katten overweg kan, zou het zo niet weten. Ligt ook aan het karakter van het hondje.

boxers niet.
njah mij hond niet.

Labradors zijn heel energiek.
Dus als je een heel druk leven hebt raad ik je die sowieso af.

mijn hond is bang voor katten zelfs voor puppy’s XD maar tegen grote honden is die juist agresief :stuck_out_tongue:

Mijn hond is een boxer!
en haat inderdaad katten x’).
Eigenlijk alle levende wezens behalve ons gezin x’).

Ik heb 2 jackrussels & 2 katten [ gewone geen ras ofzoo ] en dat gaat echt super goed samen, als jullie van plan zijn een pup erbij te doengaat het meestal wel goed, maar als je een grote hond erbij doet weet ik het niet… want dan kennen ze elkaat neit vanaf het begin enzo. vragen note me maar…

Ik denk dat het aan karakter ligt, niet aan ras!
Je kan ook met je ouders afspreken dat je bv 2 maanden lang 3x per dag een rondje loopt, dan kan je bewijzen dat je het uitlaten aankan!

Dit is eerder een goed argument voor je moeder dan voor jou, maar ik zeg het toch maar, ik ken heel veel mensen wier kat weg is gelopen nadat er een hond in huis kwam… Maar goed, als je de katten gewoon genoeg aandacht blijft geven is er denk ik niks aan de hand, vooral niet als je een puppy neemt, kunnen ze lekker de baas over spelen x’D

Je kan een hond niet in je eentje verzorgen :O. Wij laten 'm 4x per dag uit, vroeger 5x! Om 8:00, 13:00, 18:00 en 23:00… Als je dat allemaal in je eentje moet doen, ben je de hele dag aan het uitlaten. Ik moet bijna elke dag en dat vind ik al erg xD. Om het nog maar niet te hebben over eten geven, borstelen, spelen. En als je op vakantie gaat moet die hond ergens heen.
Maar als de rest van je familie ook bereid is 'm uit te laten kan het wel…

jaa ik wil een puppy; en geen grote hond, mag ik al helmaal niet :wink: dus een klein hondje… Maar je hoort errug vaak dat honden en katten in dezelfde mand slapen enzo (zei me moeder zelf, van haar honden en katten vroeger!!)

Hoeveel je hem uitlaat en hoe energiek hij is hangt van ras af, en ik ben echt bereid om ervoor te zorgen. Ben enig kind en heb echt nog iets nodig om me mee bezig te houden zeg maar

Wij hebben nu een jaar een hondje en hij kan heel goed samen met onze kat.
Als we 's avonds gaan wandelen met de hond loopt de kat ook altijd mee. En ze spelen ook heel vaak samen met elkaar. Ze doen zelfs niets tegen onze konijn!
Maargoed, mijn hond en kat zijn ook echte lieverdjes.

P.s. Ligt idd aan het ras. Wij hebben een kruizing tussen chi-tzu & maltezer.

chiuaua’s vind ik razend schttig! en ook heel handig. ze kunnen perfect samnleven met katten, ze gaan ook in de kattenbak dus je hoeft er echt niet veel mee te wandelen. ze zijn aanhankelijk en lief.
(ik heb deze info van een hondenverkoper dus …:slightly_smiling_face:)
veel succes!

onze hond kan heel goed met onze katten!
als honden gewoon vanaf puppy gewent zijn emt katten te zijn gaat het wel goed
alleen 1 kat van ons waar hij echt vriendjes mee was ( samen slapen en samen drinken/eten ) moest helaas weg :cry:

Chihuahua :slightly_smiling_face:,Nouja,als je een puppy neemt maakt he niet uit welk ras het is eigenlijk :wink:

En die info is ook waar,maar onze honden doen het op het balkon :stuck_out_tongue:

ik weet niet hoor, maar als jij tussen 8,30 en 16.00 van huis bent om op school te zijn; hoe ga je hem dan uitlaten?
je kunt hem echt niet zolang in een hokje doen, dat is zielig