Hond na bijna 11 jaar laten gaan

Ik heb afgelopen zaterdag mijn hond van bijna 11 jaar moeten laten inslapen. Ze had tepeltumoren (waarschijnlijk uitgezaaid), liep niet meer veel en had veel kaak problemen. We hebben haar eerder dan misschien moest laten inslapen, aangezien ze veel pijn had. Toch voel ik naast verdriet enorm schuldgevoel ofzo. Alsof ik niet genoeg voor haar heb gedaan, misschien had ik toch harder voor dr moeten vechten en dr niet laten gaan (ook al zei de DA dat ze niet verder kon). Het was zo pijnlijk, ze was helemaal happy in de auto en zit ze in een pot in de kast. Ben 1,5 jaar geleden haar zusje kwijtgeraakt (helaas maar 7 geworden). Ik moest dit even kwijt, ik heb zo’n verdriet en kan het even niet loslaten. Mis haar zo erg…

Sterkte!
Ik denk wel dat jullie er goed aan hebben gedaan om deze keuze te maken, hoe moeilijk het ook is. Anders had ze langer en meer pijn gehad en dat gun je haar niet.
Ik begrijp je gevoel, maar net andersom. Ik heb een konijn gehad dat van jongs af aan allerlei kwalen had. Hij had zijn ups en downs maar het ging soms wel erg slecht met hem. Hij is uiteindelijk uit zichzelf gegaan, maar ik heb nog wel eens spijt dat we hem niet eerder in hebben laten slapen. De laatste tijden waren namelijk gewoon naar voor hem.
Ik ga er van uit dat je hond wel 11 mooie jaren heeft gehad. Dat wil je niet slechter voor haar afsluiten.
Knuffel! Hou je sterk!

2 likes

Veel mensen begrijpen niet dat je verdrietig kan zijn om een huisdier, maar een huisdier is een lid van je gezin, tuurlijk doet dat veel pijn als je je huisdier verliest.
Net zoals @Sandeenni al zegt, ik denk wel dat jullie er goed aan hebben gedaan door haar te laten inslapen, anders was ze misschien met pijn gestorven.

2 likes

Zo te lezen heb je je hond juist zo goed mogelijk geholpen. Helaas kan dat naar voren komen als je rouwt. ‘Had ik maar dit gedaan, was het maar zo gegaan.’ Denk vooral terug aan de fijne momenten met je hond, 11 jaar is een mooie leeftijd. Je hebt haar vast en zeker een heel mooi leven gegeven en op deze manier heeft ze niet lang moeten lijden.

Een van onze honden had op het laatst zo’n pijn dat ze niet eens meer reageerde op knuffels of wat, ze was zichzelf niet meer. Dat heb je bij jouw hond voorkomen, en dat is waarschijnlijk juist een goede keuze geweest. Ze is heengegaan vol liefde voor jou. Houd je daaraan vast!

Veel sterkte :sparkling_heart: :dog: