Hond loopt mank

Hee iedereen.
Mijn hond is nu 8 jaar en een labrador, een echte rashond. Rashonden staan er om bekend dat ze kwaaltjes hebben en andere ziektes maar deze vind ik toch erg zielig.
Hij heeft altijd al slijtage gehad, als hij hard rende liep hij de volgende dag wat mank. Nu is hij weggelopen zaterdag en hij is wel gevonden, maar hij liep mank. Ook nu nog.

Ik vroeg me af wat ík voor hem kan doen en of er meiden zijn die dit hebben gehad en of het nog is goed gekomen. Hij loopt gelukkig nog wel, maar wel een stuk lastiger en ik vind het heel sneu om te zien. Normaal was hij altijd heel actief en nu nog steeds, maar het gaat niet zo makkelijk meer.

dierenarts ?

Ik zag pas op TV dat speciale voeding kan helpen, maar geen idee welke + het schijnt aardig duur te zijn. Misschien aan de dierenarts vragen?

Dat gaan we ook doen maar ze hebben al eerder gezegd dat dit vaak voorkomt en het meest voor de hand liggende is dan een operatie. Alleen die zijn erg prijzig en willen wij pas gaan doen als er echt geen andere optie is.

Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan, hij kan ook wel iets verdraaid hebben en daar ook pijn aan hebben.

En geef je hond zo veel mogelijk rust!

Of rauw gaan voeren, daarvan zijn zo veel honden van opgeknapt! Echt het proberen waard, en in vergelijking niet duurder dan brokken.

Ik weet best veel van honden af,
Maar hiervoor moet je toch echt naar de DA.
Kan veel dingen zijn…

Gewoon naar de dierenarts gaan; als ze een operatie zouden moeten doen, doen ze dat heus niet meteen en kan je er over nadenken of je dat financieel kan redden.
Gewoon na laten kijken en het valt misschien reuze mee :slightly_smiling_face: Succes!

[P.S. Ik heb zelf een Franse Spaniel, en die loopt ook wel eens mank als ie te wild is geweest of een stuk heeft gelopen/gerend. Dit zie je vooral als ie een tijd stil heeft gelegen, en dan zijn ze spieren stijf of hij heeft spierpijn. Na een half uurtje is het weer helemaal over. Beweging KAN dus helpen, maar als hij wat verdraaid heeft kan het juist averechts werken…]

Slijtage?

Misschien een idee om een verzekering af te sluiten (protec is erg goed),
Dan hoef maar heel weinig zelf te betalen,
En dat hoeft ook was achteraf (en kan in termijnen),
Dus financieel goed haalbaar…

Operatie is waarschijnlijk niet nodig.
Het kan heel goed gewoon een kneuzing zijn of slijtage.
In dat geval zal speciaal voer aangeraden worden dat ze gewrichten zal versterken.
Een labrador heeft ook veel last van tumoren en ik wil je niet bang maken, maar dat kan ook een mogelijkheid zijn.

Ik zou je hond even meenemen naar de DA zodat die uitsluitsel kan geven en die kan ook gepast advies geven.

Sterkte

Misschien wordt ie gewoon oud

Gewoon naar de dierenarts idd.

Laatst was er ook een:‘mijn kat loopt mank’ topic. Lol. Maar bel de dierenarts!

laat maar…