Hond heeft bultje op buik

Hallo,

Sinds een tijdje heeft mijn hond Happy (10) een onderhuids bultje op zijn buik. Het voelt niet hard aan en lijkt ook niet te groeien, hij heeft er, tot nu toe, geen last van. Maar aangezien zijn leeftijd maak ik me toch een beetje zorgen.

Op andere fora bleek dit vaker voor te komen, vooral als het niet hard aanvoelde viel het meestal wel mee. Misschien heeft iemand dit ook meegemaakt? Kan iemand me misschien vertellen wat dit is?

ik denk dat als je je erg zorgen maakt je beter naar een dierenarts kan gaan, die kan je beter vertellen wat het is.

Ik denk dat je beter gewoon even langs de dierenarts kunt gaan,
je kunt beter nu voor niks gaan dan dat het misschien straks te laat is?

Ga naar de dierenarts.
ipv zon niet nuttig topic aan te maken want niemand kan het je beter vertellen dan de dierenarts zelf…
Sorry, mocht het heel bot overkomen, ik vind dat ik dat mag zeggen.

Het doet mij denken aan een hondje die ik ken. Die had huiduitslag. krijgt er dan zalfje voor en is t tijdje weg

Onze hond heeft ook 2 bultjes. 1 op z’n staart en dat is een talgbult, de andere is op z’n zij/buik en dat is een vetbult. Beide zijn niet nodig om weg te halen, dus laten ze zitten. Maar, toch even naar de dierenarts.

Even langs de dierenarts gaan.

Onze hond heeft dat in het gezicht maar dat is een vetknobbeltje.

Heeft mijne ook. Tussen voorpootjes. Da’s vetbultje, want we waren ervoor naar de dierenarts gegaan.

Bedankt voor de reacties!
Ik zal zeker even voorstellen om naar de dokter te gaan :slightly_smiling_face:

ehm. het kan ook een navelbreukje zijn? maar dan heeft hij die altijd al. onze hond had ook een bult, dan op zijn staart maar hij beet er wel aan… maar het was niks ergs ofzo… succes

Mijn hond zit ook onder de bultjes.
Allemaal goedaardige tumoren (ook wel vetbultjes genoemd).
Maar ik zou voor de zekerheid maar even langs de dierenarts gaan.
Die kan je met zekerheid vertellen wat het is.

Mijn hond zit ook onder de bultjes.
Allemaal goedaardige tumoren (ook wel vetbultjes genoemd).
Maar ik zou voor de zekerheid maar even langs de dierenarts gaan.
Die kan je met zekerheid vertellen wat het is.

Ik denk dat een vetbultje wat anders is dan een goedaardige tumor.
Of eigenlijk, zoals jij het beschrijft heel anders.

Internet kan geneeskunde niet vervangen.
Ga dus gewoon naar de dierenarts.

Ik studeer diergeneeskunde en tijdens een college is vertelt dat het eigenlijk een goedaardige tumor is.