Hond gewond geraakt door agent

Filmpje en foto staat in de link, kan schokkend worden ervaren.

Een agent in West heeft vanochtend meerdere keren op twee honden geschoten, één van de twee beesten is uiteindelijk door een kogel geraakt.

De honden zijn volgens de politie losgebroken en hebben een voorbijganger met een hond aangevallen en ook gebeten. Een politiewoordvoerder meldt ook dat een auto zou zijn vernield.

Toen de gewaarschuwde politie ter plaatse kwam, bleven de beesten agressief. Een van de agenten heeft eerst twee keer in de lucht geschoten. Op beelden is te zien dat de honden daarna op één van de agenten komen afrennen.

De agent schiet vervolgens gericht op de beesten en komt ten val. De eerste twee schoten misten nog hun doel, als de honden weer op de agent afkomen treft een derde kogel één van de beesten in de borst.

De gewonde hond is in een trapportaal aan de Hegelhof gevonden en door de Dierenambulance meegenomen. De andere hond is door de politie en hondenbegeleiders overmeesterd.

Eigenaren: ‘Onterecht geschoten’
AT5 sprak de eigenaren van de hond, ‘Max was juist heel lief’. Volgens hen is er onterecht op hun hond geschoten. De voorbijganger die is aangevallen door de twee honden zegt zich af te vragen of dat schieten echt nodig was.

Vinden jullie dat de agent terecht heeft gereageerd om op de honden te schieten?

Edit: De hond heeft het niet overleefd.

de eerste twee schoten waren waarschuwings schoten, de hond leeft nog en maakt het prima en ja ik vind het zwaar onnodig om te schieten en ik vermeed het artikel in de krant maar het kwam op het journaal en dat gepiep brak mn hart echt.

waren het geen zwerfhonden?

nee ze waren ontsnapt ofzo

^ Nee, ze waren losgebroken.

Owh, dat las ik vanmiddag ergens in een krant. Weet niet meer welke…

Maar ik vind dat de agent onterecht heeft geschoten, erg triest

Slim om twee ‘waarschuwingsschoten’ te lossen… Ten eerste zullen die honden écht niet begrijpen dat dat een waarschuwingsschot is en de volgende keer raak zal zijn. Daarnaast zijn deze honden misschien wel in paniek geweest, werden toen ook nog eens achtervolgt door vreemde mannen en vervolgens horen ze ook nog eens twee harde knallen…

Nederland wordt steeds slimmer volgens de LOI, maar ik heb toch m’n twijfels…

Ik vind het ontzettend kut om dat gepiep van die hond te horen… daar kan ik echt om huilen, zielig voor die hond en dat schieten op die hond was ook niet echt nodig in mijn ogen.
Maar ik kan de reactie van die agent ook wel een beetje begrijpen. In zo’n situatie heb je niet alle tijd om een beslissing te maken ‘schieten of niet?’. Want die honden bleken ook agressief te zijn, en die agent stond volgensmij best wel onder druk.

Helemaal mee eens.
En dat gepiep, mijn hart brak en die andere hond bleef bij de geschoten hond, dat was mooi om te zien.

Echt zo zielig dat de hond waarschijnlijk moet worden ingeslapen.

de hond heeft het niet overleefd :frowning_face:

Dat filmpje hoef ik dus echt niet te zien, maar of het nu terecht is of niet, ik kan het wel begrijpen dat die agent schoot. Hij wist niet of die honden agressief waren en ze kwamen tenslotte op hem afgerend. Ik ben absoluut niet bang voor honden, maar ik zou dan wel in m’n broek scheiten dus ja, ik kan het wel begrijpen. Anderzijds kunnen honden makkelijk in paniek raken van harde geluiden en dat zou je als agent toch ook moeten weten…

Maargoed, wel erg zielig voor die hond en het baasje!

Ik snap het op zich wel. Die honden hadden al iemand aangevallen en stormen ook agressief op de agent af. Voor hetzelfde geld liep er een klein kind op dat veldje/stukje verderop en als dat kind dan aangevallen was en de agent niet geschoten had waren de reacties heel anders geweest.
Politie is toch ook gebeld voor die honden? Dus ze waren er met een reden…

Ja dit. En ik ben een dierenliefhebber, begrijp me niet verkeerd. En ja ik vind dit vooral triest voor die honden, want iemand heeft die beesten niet normaal opgevoed.

Dit inderdaad! En al zou hij het achteraf misschien beter anders hebben aangepakt, op zo’n moment heb je nu eenmaal niet de tijd om goed na te denken. Als een hond agressief op mij komt afgelopen, probeer ik me ook zo goed mogelijk te verdedigen.

Bij dit stukje tekst kan ik me wel aansluiten ja.
Ik vind het vreselijk dat de hond het niet overleefd heeft, en natuurlijk ook vreselijk voor het baasje.

Helemaal mee eens.

Dan nog vind ik dat die hond geen kogel had verdient hoor.

Dit, en ik vind het echt heel erg dat die ene hond dood is gegaan, breekt ook m’n hart als ik hem zo hoor piepen op het filmpje.